Podsumowanie roku minionego i plany na 2015 r.
Jeżeli 2013 r. był słaby w temacie mojego blogowania to Anno Domini 2014 objawił się jako prawdziwa katastrofa. Na całej linii. Przyczyną były oczywiście kwestie natury zawodowej, gdzie zaliczyłem chyba najtrudniejszy rok w moim życiu. Odbiło się to zarówno na częstotliwości jak i jakości wpisów. W 2014 „popełniłem” ich zaledwie 34, co jest najgorszym rezultatem w trakcie mojej prawie 4,5 rocznej zabawy z blogowaniem. Przyjrzyjmy się zatem zeszłorocznej mizerii oraz wzniosłym planom autora na 2015 r.
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że moja „grafomańska” skłonność jest na równi pochyłej. W minionym roku publikowałem średnio tylko niespełna 3 posty miesięcznie, zarzucając przy okazji kilka fajnie zapowiadających się cykli. Co udało mi się fajnego napisać? Tradycyjnie podzieliłem najlepsze wpisy na 3 kategorie, odpowiadające filarom treści na moim blogu. Wybrałem też najlepszy wpis minionego roku!
Najlepszy post na blogu w 2014 r.
To zdecydowanie notka „7 lekcji, jakie marketer może odebrać od swojego siedmiomiesięcznego synka”. Uznaję go nawet za najlepszy wpis, jaki w ogóle opublikowałem na blogu od momentu jego odpalenia w lipcu 2010 r. Ukazał się też w formie drukowanej w grudniowym numerze miesięcznika „Dziecko” (jako zwycięzca konkursu literackiego dla rodziców).
Wpisy o marketingu
1. Wywiady
– “18 pytań do Marka Mareksego Szewczyka, Dyrektora Kreatywnego Creamteam Branding & Advertising Design Studio z Krakowa”
– “11 pytań do Marcina Łukiańczyka, założyciela porównywarki UpolujEbooka.pl”
2. Relacje z imprez
– „TEDx Lublin. Stare pytania, nowe odpowiedzi”
– Pierwszy lubelski „Czwartek Social Media”
3. Pozostałe
– Czy kreatywne napięcie Polaków powinna symbolizować sprężynka?
– Jak zabić w sobie kreatywność czyli przestroga dla Account Managera
Wpisy o książkach
1. Recenzje książek marketingowych
– „Praktyka brandingu” Maciej Tesławski & Partnerzy
– „Drucker o marketingu” William A. Cohen
– „Sztuka perswazji i skuteczne techniki prezentacji. Jak wygrać przetarg” Peter Coughter
2. Pozostałe recenzje
– „Klasa” Dominik Rettinger
– „Jeden Bóg” Katarzyna Mlek
Wpisy o życiu
1. Akcja #dlaDzieciakow czyli zbieramy pieniądze na prezenty dla dzieciaków z domów dziecka
2. „TOP 10 najlepszych seriali – poleca blog „Marketing, książki i życie”
Rok 2014 odkreślam grubą kreską, przejdźmy zatem do 2015 r. Co planuję? Oto kilka moich tegorocznych postanowień!
Noworoczne postanowienia blogerskie na 2015 r.
1. Wracam do regularnego publikowania min. 1 notki tygodniowo. Na więcej nie będę mieć pewnie czasu, ale na pewno się postaram.
2. Kontynuuję rozpoczętą w zeszłym roku akcję przenoszenia recenzji z fan page’a „Lubię Polskie Kryminały” na blog. Zasięgi organiczne na „twarzoksiążce” marne, zatem szkoda trzymać tam te treści.
3. Zwiększam liczbę wywiadów z ciekawymi ludźmi. Mam już „nagranych” na styczeń 2 fajnych rozmówców, ale o tym na razie cicho sza.
4. Spróbuję odświeżyć dawne cykle wydawnicze czyli „Subiektywne przeglądy wydarzeń”, „Najlepsze bezpłatne materiały o marketingu i social media do pobrania z sieci”, „Najlepsze bezpłatne magazyny o marketingu i social media dostępne bezpłatnie w sieci” oraz „Human interest stories”. Muszę tylko pomyśleć nad nową formułą.
5. Wezmę za design blogu, poprawienie błędów technicznych oraz zaprojektowanie logo.
6. Napiszę zaległe recenzje książek specjalistycznych oraz “polsko-kryminalnych” (część z nich jeszcze czytam) m.in. „E-marketing”, „Biblia e-biznesu”, „Promocja marki”, “Magia słów. Jak pisać teksty które porwą tłumy”, “Ekonomia wdzięczności. Zasady wzajemności w biznesie”, “Marketing analityczny. 15 wskaźników, które powinien znać każdy marketer”, “Michael Jordan. Życie”, “Kwestja krwi”, “Władca liczb”, “Zobaczyć Sorrento i umrzeć”, “Władca liczb” i “Nieśmiertelni”.
7. Będę na bieżąco wrzucał posty z kolejnych spotkań MediaLab Lublin Battle 2014, w którym biorę udział.
8. Napiszę w końcu post o najlepszych kursach i platformach MOCC (np. Coursera), których zaliczyłem całkiem sporo w minionym roku.
Lista długa, trzymajcie kciuki za to, by nie zabrakło mi motywacji i determinacji. Na zakończenie życzę Wam niezwykle udanego 2015 r.!
To pisałem ja
Bloger II klasy – Jacek Lipski
Źródło zdjęcia: stock Gratisography (CCO)
Spodobał Ci się wpis?
Polecam sprawdzić też
Podsumowanie przedwakacyjne – pierwsze półrocze 2019 r.
Ostatnie pół roku było jak zwykle na wariackich papierach. 255 godzin na sali szkoleniowej. 42 godziny konsultacji. 10 mniejszych realizacji i 3 marki ze stałą obsługą marketingową. 8 projektów konsultingowych. Zajęcia na 4 uczelniach i 9 odwiedzonych miast. Po więcej szczegółów zapraszam do lektury.
Ruszyła 19. edycja Konkursu Biuletynów Firmowych
Nowe kategorie: projekt content marketingowy dla klientów/partnerów, projekt content marketingowy dla pracowników oraz nowi członkowie jury to najważniejsze zmiany w tegorocznej edycji Konkursu Biuletynów Firmowych. Prace można zgłaszać do 19 lipca, a udział w nim jest bezpłatny.