Podsumowanie przedwakacyjne – pierwsze półrocze 2019 r.

Ostatnie pół roku było jak zwykle na wariackich papierach. 255 godzin na sali szkoleniowej. 42 godziny konsultacji. 10 mniejszych realizacji i 3 marki ze stałą obsługą marketingową. 8 projektów konsultingowych. Zajęcia na 4 uczelniach i 9 odwiedzonych miast. Po więcej szczegółów zapraszam do lektury.

Jak zatem wyglądało moje pierwsze 6 miesięcy 2019 r. w konkretach?

1. Projekty konsultingowe (głównie w obszarze internacjonalizacji oraz strategii marketingowej) – 8 zrealizowanych i będących w realizacji projektów, w tym m.in.: dla Mansardu (blachodachówki), Amerpharmy (superfoods), SIM (cyfrowe rejestratory korespondencji elektronicznej), Neuroedukacji (coaching i doradztwo) oraz dla producentów placów zabaw oraz materiałów powlekanych.

2. Projekty wykonawcze– 10 mniejszych realizacji (m.in.: dla LSP i Olimpijczyka, RKAC) oraz 3 marki ze stałą obsługą marketingową (m.in.: Domatiq – smart home oraz IRSW – usługi doradcze dla szkolnictwa wyższego). Ponadto od maja br. jestem również koordynatorem Smart Foodies Accelerator.

3. Szkolenia, warsztaty i konsultacje– 255 godzin na sali szkoleniowej (tematyka: podstawy marketingu w małej firmie i startupie, strategia internacjonalizacji, social media marketing, komunikacja marki, trendy marketingowe, projektowanie modelu biznesowego i propozycji wartości, eksperymenty biznesowe). Szkoliłem m.in.: Luxmed (usługi medyczne), Bioton (korporacja farmaceutyczna), Zakład Wyrobów Betonowych w Lubartowie, a także startupy i firmy z programów „Genesis Startup” (Compensa), „Innowacyjne Mazowsze”, „ShareOn Academy”, „Startup Małopolska”, „Akademia Biznesu UMCS”, „Lublin Przedsiębiorczy”, „Startup Art”, „Lubelskie Dni MŚP” oraz firmy z projektu prowadzonego przez Centrum Mentoris. Poza tym mam na koncie również 42 godziny konsultacji (w tym m.in.: z Jean Mueller Polska – dystrybutor szafek, zacisków kablowych, listew i rozłączników bezpiecznikowych, BioBerry – żywność ekologiczna, Stuka Puka – producent ekologicznych zabawek dla dzieci).

4. Pozostałe ciekawostki:

  • odwiedzone „zawodowo” miasta: Warszawa, Kraków, Gdańsk, Katowice, Chorzów, Toruń, Opole, Przemyśl, Ożarów Mazowiecki,
  • uczelnie, na których prowadziłem zajęcia: UMCS w Lublinie (przedmiot: „Startup”), WSB Chorzów i WSB Opole (przedmioty: „Komunikacja marki”, „Marka w social media”, „Nowe trendy w marketingu i brandingu”) i WSB Gdańsk (przedmioty: „Strategiczne planowanie kampanii inbound marketingowych”, „Wskaźniki efektywności działań marketingowych”).

5. Firmowy lans– w końcu coś ruszyłem w tym temacie. Po pierwsze, zmusiłem się do wrzucania na Facebooka „pamiątek” ze szkoleń i projektów. Po drugie, po 5 miesiącach walki odpaliłem wreszcie firmową stronę internetową. Po trzecie, ruszyłem nawet tyłek i dałem się zaprosić do udziału w programie Akademicki Kwadrans Przedsiębiorczości oraz w panelu dyskusyjnym dot. innowacji w trakcie wydarzenia „Mikro innowacje – Makro korzyści”.

Jednym słowem mocno się napracowałem, więc zasłużyłem na urlop. Od 15 do 29 lipca chowam kompa w piwnicy, wyłączam telefon na amen i znikam. Absolutny cyfrowy i projektowy detoks. Do usłyszenia na początku sierpnia!

Logo Jacek Lipski

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.