Podsumowanie roku 2011
Anno Domini 2011 odchodzi powoli do historii. Jaki był mijający rok z perspektywy blogu marketingowego “Marketing, książki i życie” oraz jego autora? Czas na krótkie podsumowanie 12 miesięcy zabawy w blogosferze. Fakty i akty. Kalendarium najważniejszych wydarzeń. TOP 5 najpopularniejszych postów. Cykle wydawnicze. Plany na 2012. Życzenia Noworoczne dla wszystkich Czytelników. Zapraszam do lektury!
Fakty i akty blogu marketingowego “Marketing, książki i życie”
Kilka najważniejszych liczb:
- data powstania: 01 lipiec 2010 roku,
- pierwszy komentarz: 06 wrzesień 2010 r.
- łączna liczba postów: 186,
- łączna liczba komentarzy: około 200 (komentarzy z Facebooka nie wliczam),
- społeczność: “fani”, followersi, subskrybenci RSS i Feed Burnera – około 190 osób,
“Marketing, książki i życie” w 2011 roku
Kalendarium najważniejszych wydarzeń:
- początek stycznia – uruchamiam fan page blogu na Facebooku,
- 15 luty 2011 r. – rozstrzygnąłem pierwszy i jak do tej pory jedyny konkurs na blogu, nagroda książkowa powędrowała do Ilony Zimmer,
- 16 luty 2011 r. – blog przekroczył 10 tys. odsłon,
- 18 luty 2011 r. – pierwszy profesjonalny audyt blogu, przeprowadził go Paweł Szczepaniec (polecam),
- 04 kwiecień 2011 r. – zmieniłem platformę i domenę, przeniosłem się z Bloggera na WordPress i adres www.jaceklipski.pl,
- 13 czerwiec 2011 r. – zainstalowałem Feed Burnera czyli program umożliwiający subskrybowanie postów przez email,
- koniec czerwca 2011 r. – zafascynowany możliwościami Facebooka “odpaliłem” stronkę “Lubię Polskie Kryminały”, od tego momentu muszę dzielić swój czas na dwa zupełnie różne “mini-projekty wydawnicze”, pod koniec roku stronka ma już 89 “fanów”,
- 01 lipiec 2011 r. – pierwsza kampania Adwords promująca bloga (średnio udana),
- 01 wrzesień 2011 r. – pierwsza roczna faktura za hosting (bolało…),
- 23 wrzesień 2011 r. – zaczynam korzystać z programu AddThis,
- 26 grudzień 2011 r. – rzut okiem na Google Analitics (zainstalowałem pod koniec 2010 r.): 15 733 odwiedzin, 11 320 unikalnych użytkowników, 27 932 odsłony,
- 30 grudzień 2011 r. – rzut okiem na statystyki Facebooka: 144 osoby “lubią” stronkę “Marketing, książki i życie” na Facebooku.
Najpopularniejsze posty w 2011 roku
TOP 5 czyli piątka najchętniej czytanych postów w minionym roku przedstawia się następująco:
- “Zakamarki marki – Paweł Tkaczyk, recenzja książki”
- “Psychologiczne mechanizmy reklamy – Dariusz Doliński, recenzja książki”
- “Marketing miast: Paryż, Barcelona, Wenecja. Trzy miasta, trzy różne historie”
- “Noc Kultury 2011. Noc promocji Lublina”
- “Zaplanuj swój pogrzeb”
Cykle wydawnicze
Serie postów, które rozwijałem w minionym roku:
- Recenzje książek marketingowych – 32 recenzje książek z zakresu marketingu/brandingu/designu, public relations, reklamy, social media, copywritingu/webwritingu, informatyki oraz zarządzania/przywództwa.
- Recenzje szkoleń marketingowych – recenzje 7 najbardziej wartościowych szkoleń i konferencji marketingowych, w jakich ostatnio uczestniczyłem.
- Recenzje lekcji kursu inbound marketingu on line – recenzja 9 lekcji kursu z Inbound Marketing University. Do końca kursu zrecenzuję jeszcze 7 lekcji.
- „Największe marketingowe porażki” – dwa posty o marketingowych klęskach czyli PKP i obsłudze klienta w Polsce. Kolejni kandydaci czekają np. PZPN i PZPŚ.
- „Reklamy (prawie) idealne” – post o reklamie zegarków z Marcinem Gortatem oraz o akcji “Wez kulturę na wakacje”.
- „Kontrowersja i prowokacja w reklamie” – cztery posty o kontrowersyjnych reklamach, jakie napotkałem na swojej drodze m.in. reklama usług pogrzebowych i przerażający email z ubezpieczalni.
- „Hej, kto żyw na wybory czyli o marketingu w wyborach samorządowych” – cykl czterech bardziej popularnych postów na blogu „Marketing, książki i życie”. Opis ostatniej kampanii wyborczej do samorządów. Przykłady materiałów wyborczych.
- „Marketing miast: Barcelona, Paryż, Wenecja. Trzy miasta, trzy różne historie” – trzy posty na temat brandingu miast i „marketingu narracyjnym” Barcelony, Paryża i Wenecji. Pokłosie mojej ostatniej wakacyjnej eskapady po Europie. Uzupełnieniem cyklu o marketingu miast jest notatka o amerykańskim Key West – małej wyspie z wielką marką!
- „Jestem nieziemsko elokwentny czyli czas na błyskotliwy soundbite” – dwa posty o najgłupszych publicznych wypowiedziach naszych polityków, sportowców i pozostałych celebrytów.
- “Barwy kampanii czyli o marketingu politycznym w wyborach parlamentarnych” – dwa posty o materiałach wyborczych w kampanii parlamentarnej 2011.
Plany na 2012
Zmiany, zmiany, zmiany. Po pierwsze, technologiczne. Na pewno muszę dokończyć tłumaczenie skórki i wprowadzić możliwość komentowania postów za pośrednictwem Facebooka.
Po drugie, “contentowe”. Zamierzam uspójnić treści publikowane na blogu i Facebooku oraz znacząco zmniejszyć listę zaległych postów, do których należą np. recenzja książki “Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych”, nowy cykl “Wojny (nie)markowych światów” oraz “Legendy Miejskie – Chełm, podziemia kredowe i Duch Bieluch”. Na pewno będę też dalej rozwijał swoją facebookową stronkę “Lubię Polskie Kryminały”. Człowiek nie samym marketingiem przecież żyje…
Życzenia Noworoczne
Na zakończenie tego przydługiego postu chciałbym życzyć Wszystkim Czytelnikom blogu “Marketing, książki i życie” wszystkiego co najlepsze w 2012 roku. Spełnienia marzeń, realizacji planów i 100 proc. szczęścia. Dziękuję za wszystkie komentarze i ciekawe dyskusje.
Zapraszam ponownie na blog już w Nowym Roku!
Pozdrawiam
Jacek Lipski
Spodobał Ci się wpis?
Polecam sprawdzić też
Podsumowanie przedwakacyjne – pierwsze półrocze 2019 r.
Ostatnie pół roku było jak zwykle na wariackich papierach. 255 godzin na sali szkoleniowej. 42 godziny konsultacji. 10 mniejszych realizacji i 3 marki ze stałą obsługą marketingową. 8 projektów konsultingowych. Zajęcia na 4 uczelniach i 9 odwiedzonych miast. Po więcej szczegółów zapraszam do lektury.
Ruszyła 19. edycja Konkursu Biuletynów Firmowych
Nowe kategorie: projekt content marketingowy dla klientów/partnerów, projekt content marketingowy dla pracowników oraz nowi członkowie jury to najważniejsze zmiany w tegorocznej edycji Konkursu Biuletynów Firmowych. Prace można zgłaszać do 19 lipca, a udział w nim jest bezpłatny.