10 najpopularniejszych wpisów blogowych z 2015 r.

Data wpisu5 stycznia 2016 Ilość komentarzy0

Przez 5,5 roku mojej zabawy w blogowanie wypuściłem w świat dokładnie 444 wpisy. Miniony rok był pod tym względem chyba rekordowy. Na blogu opublikowałem wówczas 84 wpisy. Czy ilość przeszła również w jakość? To już musicie ocenić sami. Dzisiaj podrzucam Wam listę 10 najpopularniejszych wpisów z 2015 r.


TOP 10 Anno Domini 2015 przedstawia się następująco:

  1. “Lubelskie startupy 2015. Pierwszy e-book o lubelskich startupach” – mój pierwszy ebook, który „popełniłem” wspólnie z Michałem Korbą i Łukaszem Fedorowiczem. 16 wywiadów z twórcami lubelskich startupów oraz ludźmi z lubelskiej sceny startupowej. Do pobrania bezpłatnie na blogu.
  2. “11 pytań do Michała Korby, IT & Account Managera z agencji Vena Art i współzałożyciela startupu iWisher” – pierwszy wywiad blogowy w minionym roku. „Przesłuchiwałem” Michała, tuż przed odejściem z Veny Art.
  3. “Wywiad z Kamilem Pręciukiem i Grzegorzem Olifirowiczem z lubelskiego studia gier Mutated Byte” – pierwszy wywiad realizowany w ramach projektu „Lubelskie Startupy 2015”. Jeżeli interesują Was gry to koniecznie musicie go przeczytać.
  4. “Marketerze dbaj o swój rozwój” – rzecz o książkach, które każdy marketer powinien przeczytać.
  5. „Wywiad z Robertem Wcisłem z Makerspace Lublin” – drugi wywiad realizowany w ramach projektu „Lubelskie Startupy 2015”. Pogadaliśmy głównie o Internet of Things, druku 3D, DIY oraz Makerspace Lublin.
  6. „Ostatnie warsztaty MediaLab Lublin Battle – odsłona nr 10” – relacja z ostatnich warsztatów medialabowych z Moniką Mikowską (Mobee Dick).
  7.  „9 pytań do Michała Bąka, e-marketera oraz wydawcy bezpłatnego magazynu „Marketing & Biznes” – wywiad z jednym z najlepiej zapowiadających się speców od e-marketingu i e-commerce młodego pokolenia.
  8. „Psychologia reklamy i tworzenie kampanii komunikacyjnych” czyli warsztaty z Romanem Łozińskim. MediaLab Lublin Battle IV – relacja z medialabowego warsztatu, który zmienił moje spojrzenie na reklamę.
  9. „Bezpłatne szkolenia i wydarzenia w Lublinie – marketing, social media, IT & startupy. Newsletter #33” – jeden z newsletterów z rekomendacjami najlepszych szkoleń specjalistycznych, z których można korzystać w Lublinie za darmo.
  10. „Bezpłatne szkolenia i wydarzenia w Lublinie – marketing, social media, IT & startupy. Newsletter #20” – j.w.

Jak widać, miniony rok na blogu upłynął pod znakiem MediaLab Lublin Battle, wywiadów, newsletterów szkoleniowych oraz mojego pierwszego e-booka „Lubelskie Startupy 2015” (128 stron, 16 wywiadów).

Lubelskie Startupy 2015

Jesteście ciekawi co planuję na najbliższe 12 miesięcy? Na razie nie mam jeszcze sprecyzowanych planów. Ze względu na zmianę sytuacji zawodowej (od grudnia zamieniłem etat na swoją firmę konsultingową) nie będę miał tak dużo czasu na pisanie, więc wpisów na pewno pojawi się mniej niż w zeszłym roku. Na 100 proc. będę kontynuował newslettery, myślę też o drugiej edycji e-booka „Lubelskie Startupy 2016”.

Co dalej? Czas pokaże, bo trudno mi w tej chwili przewidzieć co (poza własną firmą) będzie absorbowało moją uwagę w najbliższych tygodniach i miesiącach. Na pewno blog przeżyje kolejną modyfikację treściową. Zajmuję się teraz głównie tematami związanymi z tworzeniem strategii marketingowych, więc być może pójdę także z pisaniem w tym kierunku.

Pozdrawiam
Logo Jacek Lipski

Jacek Lipski

Jacek Lipski

Marketer z ponad 16 letnim doświadczeniem. Od grudnia 2015 r. działa pod marką B&L Consulting jako niezależny konsultant i szkoleniowiec w obszarze strategii marketingowych dla MŚP i startupów. Doświadczenie zdobywał również w lubelskiej agencji reklamowej Vena Art oraz w korporacyjnych działach marketingu i komunikacji w Warszawie i Gliwicach. Wykładowca na UMCS Lublin oraz WSB w Chorzowie, Gdańsku i Opolu.