B&L Consulting – podsumowanie pierwszego półrocza 2022 roku

Data wpisu1 sierpnia 2022 Ilość komentarzy1

Urlop zaliczony, zostały niestety tylko wspomnienia. Czas więc najwyższy na tradycyjny bilans „połówkowy”. 446 uczestników prowadzonych szkoleń, warsztatów i konsultacji. 7 zrealizowanych projektów doradczych. 2 firmy na stałej obsłudze doradczej i marketingowej. Więcej na temat moich sukcesów i porażek we wspomnianym okresie – w dalszej części postu.

 

Pierwsze półrocze 2022 w liczbach:

  • 446 – uczestników szkoleń, warsztatów, konsultacji i zajęć na uczelniach, jakie prowadziłem w Lublinie, Opolu, Chorzowie i Katowicach m.in. dla: WSB Opole, WSB Chorzów, UMCS Lublin, Enterprise Europe Network Polska Wschodnia oraz w ramach projektu „V Akademia Przedsiębiorczości UMCS”.

  • 7 – sfinalizowanych lub ciągle realizowanych projektów doradczych z obszaru marketingu strategicznego, strategii rozwoju biznesu oraz internacjonalizacji m.in. dla MŚP z branż: medialnej, produkcji video, technologicznej, handlowo-usługowej, produkcyjnej oraz dla uczelni publicznej.

  • 2 – firmy na stałej obsłudze doradczej i marketingowej (Instytut Rozwoju Szkolnictwa Wyższego oraz spółka technologiczna).

 

Co jeszcze udało się ogarnąć w tym okresie?

  • 6 – szkoleń zaliczonych jako uczestnik. W tym roku tylko w SAR („Projektowanie strategii komunikacji”, „Consumer Insights”, „Planowanie projektu marketingowego” ) oraz w Marketer+ („Branding w praktyce”, „Kreatywny marketing B2B”, „Jak wykorzystać wiedzę nabytą w marketingu B2C do działań B2B”, „Skuteczna promocja na TikToku. Jak wykorzystać potencjał aplikacji w marketingu i e-commerce”). 

  • 4 – opublikowane posty na blogu (w tym 2 newsletterowe), którego ciągle nie mam czasu prowadzić.

  • 2 – grupy na Facebooku, które z większym lub mniejszym zacięciem prowadzę – “Krzemiński i Lipski o strategii i marketingu” oraz “Marketing & Basketball”.

  • 2 – nowe profile na Instagramie, które prowadzę na „rozkaz” i pod nadzorem moich Synów – Max Basketball Show oraz Tymek Sport Show. Jeżeli chcecie popatrzeć jak idą im treningi basketu, zapraszam do obserwowania.

  • 1 – mały sukces sportowy w postaci wygranej ligi koszykówki Maxi (powyżej 32. roku życia) w Lublinie. Powrót do basketu po ponad 2-letniej przerwie zdecydowanie udany, choć granie praktycznie na jednej nodze (kolano odmawia współpracy) to średnia przyjemność. Tyle, że to była ostatnia liga w życiu, której do tej pory nie wygrałem, zatem cel zrealizowany. 😊

 

Podsumowując, całkiem udane półrocze, choć, jak to w małej firmie bywa, nie wszystko zakończyło się sukcesem. Ciągle nie skończyłem swojego pierwszego kursu online, musiałem też wycofać się z dłuższego (startupowego) projektu zakończonego niepowodzeniem. Klasyczna sinusoida. Zobaczymy co przyniesie druga część roku. Wnioskując z rosnących opóźnień w płatnościach klientów, przesuwanych w czasie lub odwoływanych projektach – widać na horyzoncie recesję.

Pozdrawiam

 Logo Jacek Lipski

 

Jacek Lipski

Jacek Lipski

Marketer z ponad 16 letnim doświadczeniem. Od grudnia 2015 r. działa pod marką B&L Consulting jako niezależny konsultant i szkoleniowiec w obszarze strategii marketingowych dla MŚP i startupów. Doświadczenie zdobywał również w lubelskiej agencji reklamowej Vena Art oraz w korporacyjnych działach marketingu i komunikacji w Warszawie i Gliwicach. Wykładowca na UMCS Lublin oraz WSB w Chorzowie, Gdańsku i Opolu.