Pozyskaj finansowanie na rozwój eksportu w ramach działania Internacjonalizacja MŚP POPW 1.2
Prowadzisz firmę w woj. lubelskim, podlaskim, podkarpackim, świętokrzyskim lub warmińsko-mazurskim? Chcesz pozyskać 900 tys. zł finansowania na rozwój eksportu i dodatkowe wsparcie doradcze? Sprawdź jak to zrobić.
Na początku kwietnia wystartował „trzeci z rzędu-ostatni” (choć ten już chyba naprawdę będzie ostatni) nabór wniosków o dofinansowanie do działania 1.2 Internacjonalizacja MŚP w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020. W ramach programu możesz pozyskać nawet do 900 000 zł dofinansowania (15 proc. wkład własny) na uruchomienie i/lub rozwój działalności eksportowej, tj.: pokrycie kosztów wprowadzenia na nowe rynki zagraniczne produktów lub usług Twojej firmy.
Na co możesz przeznaczyć dofinansowanie?
- Opracowanie i przygotowanie do wdrożenia modelu biznesowego internacjonalizacji (obejmującego m.in.: wskazanie i analizę produktów i usług z największym potencjałem eksportowym, identyfikację najbardziej atrakcyjnych rynków zagranicznych, wskazanie najskuteczniejszego sposobu wejścia na rynki zagraniczne oraz modelu działania na tychże rynkach, określenie koniecznych do wprowadzenia zmian oraz niezbędnych do pozyskania zasobów w kontekście rozwijania działalności eksportowej, prognozę przychodów oraz szczegółowe zestawienie wydatków projektowych).
- Udział w międzynarodowych targach, wystawach lub misjach gospodarczych.
- Usługi związane bezpośrednio z wdrażaniem modelu biznesowego internacjonalizacji np.: projekty materiałów reklamowych BTL i stron internetowych, tłumaczenia, przygotowanie dokumentacji koniecznej do pozyskania kluczowych certyfikatów, badania marketingowe, strategie komunikacji, media plany, usługi prawne, itp.
- Koszty nabycia środków trwałych z wyłączeniem nieruchomości lub wartości niematerialnych i prawnych w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności, w tym w celu zapewnienia cyberbezpieczeństwa działalności przedsiębiorcy w związku z przygotowaniem i nawiązaniem współpracy na rynkach zagranicznych.
W jaki sposób pozyskać dofinansowanie?
Konkurs z działania 1.2 Internacjonalizacja MŚP POPW jest dwuetapowy. W pierwszym etapie zainteresowane przedsiębiorstwo musi wybrać firmę do przygotowania wniosku oraz modelu biznesowego internacjonalizacji (MBI), podpisać umowę, a następnie najpóźniej do 29 czerwca br. złożyć wspomniany wniosek wraz z MBI oraz pozostałymi niezbędnymi dokumentami do PARP. Następnie projekt trafia do oceny formalnej i merytorycznej, a jeżeli zdobędzie odpowiednią dużą liczbę punktów (ten etap jest konkursowy) na liście rankingowej, otrzymuje dofinansowanie. Rozpoczyna się wtedy drugi etap, tj.: etap wdrażania zaprojektowanego modelu biznesowego na wskazanym rynku lub rynkach.
W jaki sposób mogę Ci pomóc w pozyskaniu finansowania na rozwój eksportu?
W ciągu ostatnich 5 lat, we współpracy ze sprawdzoną firmą specjalizującą się w obsłudze projektów dofinansowanych ze środków UE, mój zespół opracował 15 modeli biznesowych internacjonalizacji (MBI) dla firm z różnych branż (m.in. teleinformatycznej, wykończeniowej, metalowej, spożywczej, rolniczej, recyklingowej) planujących rozwój eksportu na takie rynki jak m.in.: Bułgaria, Chiny, Francja, Hiszpania, Niemcy, Rumunia, Ukraina, USA, Wielka Brytania oraz Włochy. Każdy z nich został pozytywnie oceniony i otrzymał zgodę na dofinansowanie.
Jesteś wstępnie zainteresowany? Masz pytania lub chciałbyś poznać więcej szczegółów? Odezwij się do mnie: Jacek Lipski, 501 425 828, j.lipski@bl-consulting.eu. Umówimy się na niezobowiązującą rozmowę w dogodnym dla Ciebie terminie.
Do usłyszenia!
Spodobał Ci się wpis?
Polecam sprawdzić też
Strategia marketingowa w małej firmie – absolutny must have czy zbędny luksus?
Prof. Krzysztof Obłój (ALK w Warszawie) powiedział kiedyś, iż strategia wcale nie jest potrzebna każdej firmie. Potrzebują jej tylko podmioty, które chcą się rozwijać. Jeżeli zaś koncentrują się wyłącznie na codziennej walce o przetrwanie, strategia jest im zbędna, bo całą energię i tak poświęcają na „bieżączkę”. Podpisuję się pod tym obydwiema rękami. Bez myślenia o […]
Myśl lokalnie, działaj globalnie – czyli jak internacjonalizować swoją działalność?
Dlaczego małe firmy i startupy zazwyczaj skupiają swoją działalność na rodzimym rynku? Główny powód jest taki, że łatwiej się skupić na biznesie będącym w całości „na miejscu”. Co więcej, łatwiej jest działać, gdy zna się lokalne uwarunkowania społeczne i prawne. Warto jednak sięgnąć dalej i wyjść poza granice. Jest to pewne ryzyko, ale jeśli się uda – potencjalne zyski mogą być spore. Na co warto zwrócić uwagę?