Mini podsumowanie – B&L Consulting od stycznia do czerwca 2021 r.

Data wpisu9 czerwca 2021 Ilość komentarzy0

6 zrealizowanych projektów doradczych. 5 projektów z obszaru stałej obsługi marketingowej w realizacji. 21 godzin konsultacji oraz 119 godzin szkoleń, warsztatów i zajęć na uczelniach. Tak w telegraficznym skrócie wyglądało pierwsze 5 miesięcy mojego 2021 r.

W długi czerwcowy weekend zebrało mi się na „wspominki”, czego efektem jest niniejszy post. Generalnie miałem sporo czasu na przemyślenia, bo organizm „wystawił mi rachunek” za ostatni rok ignorowania weekendów i urlopów oraz życia pod ciągła presją goniących terminów, odmawiając mocno posłuszeństwa. Zresztą wystarczy spojrzeć na poniższe liczby, by przekonać się jak to wyglądało w praktyce.

B&L Consulting w liczbach – od stycznia do czerwca 2021 r.

  • 6 zrealizowanych projektów doradczych – w tym 3 modele biznesowe internacjonalizacji (dla recyklera tworzyw sztucznych, producenta maszyn do recyklingu tworzyw sztucznych oraz producenta makaronów), 1 projekt wdrożeniowy na rynku niemieckim oraz brytyjskim (dla producenta tkanin powlekanych), 1 audyt marketingowy (dla uczelni publicznej z południowej części Polski) oraz 1 projekt doradczy (3.5) dla producenta suplementu diety,

  • 5 realizowanych projektów z zakresu obsługi marketingowej – dla firm lub startupów z branży żywności funkcjonalnej, suplementów diety, cyberbezpieczeństwa oraz brand protection,

  • 21 godzin konsultacji – zrealizowanych m.in.: dla Mieleckiej Szkoły Startupów (projekt), AIP, Cognitive AI oraz Visus VR (pomagałem zespołowi w przygotowaniu prezentacji inwestorskiej oraz pitch’a na Panel Ekspertów PARP w 1.1.2, startup otrzymał dofinansowanie),

  • 119 godzin szkoleń, warsztatów i zajęć na uczelniach – zrealizowanych przede wszystkim dla UMCS Lublin, WSB Chorzów, WSB Opole, WSB Gdańsk oraz na zlecenie Startup Academy  (Mielecka Szkoła Startupów, Startup Day Wielkopolska, warsztaty dla spółek akcelerowanych w Centrum Badawczym Łukasiewicz) i Huge Tech (program “Samsung Inkubator dla klimatu”). 

Kilka refleksji na koniec

Z końcem maja oficjalnie zakończyłem mój rok „covidowy”.  (z małych haczykiem, bo wszystko zaczęło się w okolicach marca) Generalnie przesadziłem z pracą, stąd w następnych miesiącach zamierzam mocno zwolnić. Sporo rzeczy, oprócz tych wymienionych powyżej, udało się zrobić (m.in.: dobiłem do 35 numerów własnego newslettera „Notki strategiczne”, ogarnąłem trochę więcej tematów edukacyjnych niż zwykle, tj.: zainwestowałem w Founders.pl, newsletter Bartka Pucka i parę szkoleń w Marketer+ i nie tylko (m.in.: „Warsztaty strategiczne online w praktyce”, „Planowanie kampanii online na wielu rynkach”, „Synergia strategii marketingowej i biznesowej”, „Planowanie kompleksowej strategii marketingowej online”), natomiast to nie jest tak żeby wszystko czego dotknąłem, zakończyło się sukcesem. 

Kompletną porażką okazało się próba zbalansowania życia rodzinnego z pracą. Tutaj poległem na całej długości, dlatego też zmiana priorytetów będzie moim najważniejszym zadaniem w drugiej połowie roku. Poza tym ze ścianą zderzyłem się też w ramach mojej współpracy z Platformą Startową Idealist jako Manager ds. inkubacji. Idealist rozsypał się w marcu po konflikcie z PARP, zostawiając sporą grupę inkubowanych startupów oraz dostawców usług na lodzie. Też niestety znalazłem się w grupie poszkodowanych (nie wypłacono mi wynagrodzenia za 3 ostatnie miesiące pracy) i nawet biorąc pod uwagę fakt, iż część kasy pewnie odzyskam za kilka miesięcy z FGŚP, pozostał mi po tej całej sytuacji ogromny niesmak. Nie mi oceniać, kto w sporze tych 2 wspomnianych instytucji miał rację, natomiast w przyszłości 10 razy się zastanowię, zanim wejdę w podobny projekt. 

Pozdrawiam

        Logo Jacek Lipski

Jacek Lipski

Jacek Lipski

Marketer z ponad 16 letnim doświadczeniem. Od grudnia 2015 r. działa pod marką B&L Consulting jako niezależny konsultant i szkoleniowiec w obszarze strategii marketingowych dla MŚP i startupów. Doświadczenie zdobywał również w lubelskiej agencji reklamowej Vena Art oraz w korporacyjnych działach marketingu i komunikacji w Warszawie i Gliwicach. Wykładowca na UMCS Lublin oraz WSB w Chorzowie, Gdańsku i Opolu.