myREST – narzędzie marketingowe ułatwiające życie restauratorom. Artykuł gościnny
O czym myślimy, kiedy mówimy o marketingu w gastronomii? O fanpage’u na Facebooku, o Instagramie i oczywiście o ulotkach! Ale jeszcze z dziesięć lat temu nie widać było tak dużego wpływu ruchu na stronie internetowej restauracji na poziom przychodu w lokalu. Dowiedz się, jak szybko zmienia się branża gastronomiczna oraz jakie narzędzie ułatwi życie restauratorom i pomoże wygenerować większą liczbę ledów.
O tym, jak zmienia się ta branża, rozmawiałem z menedżerami restauracji naszych klientów i wspominałem podczas wywiadów. Nawet napisaliśmy darmowy e-book, jak skutecznie prowadzić Instagram restauracji.
19% z naszych stu klientów korzysta z narzędzi do automatyzacji marketingu. Rynek nie może pochwalić się szeroką ofertą w tym zakresie, jednak wynika to tylko i wyłącznie z jego specyfiki. W myREST zdecydowaliśmy się przyspieszyć ten proces i postawiliśmy sobie cel, by przenieść cały marketing internetowy do takiej konserwatywnej branży jak horeca. Pytanie brzmiało: jak wygenerować leady dla restauracji, a zatem zwiększyć sprzedaż? Odpowiedź znajdowała się na samym wierzchu – chodzi o rezerwacje. Tak! Zwykłe rezerwacje, które przyzwyczailiśmy się robić przez telefon, odejmując w ten sposób 4-5 wartościowych minut pracy menedżera. Teraz gość może to zrobić na fanpage’u restauracji dwoma kliknięciami. A menedżer dostaje powiadomienie SMSem na telefon. Easy win!
Ale to nie tylko fajna forma z powiadomieniami i CTA do rezerwacji. Główna korzyść dla restauracji polega na tym, że jest to naturalne narzędzie do generowania leadów w gastronomii. Agencja marketingowa restauracji bądź menedżer buduje komunikację z gośćmi, bazując na tych danych. Jak? Zaproszenie na urodziny lokalu, specjalne zniżki dla stałych klientów (proszę nie mylić z systemem lojalnościowym), życzenia świąteczne itd.
Gastronomia przeszła na poziom, w którym mało kto opiera swoją strategię wyłącznie na jedzeniu. I jak Jacek już pisał w poprzednim artykule na temat marketingu w restauracji – wygrywa doświadczenie! Jednak nie tylko wewnątrz lokalu, ale i poza jego drzwiami! Już widzę, jak nasi pierwsi klienci z Krakowa i Warszawy, Smakołyki i Stolica, wyróżniają się na tle konkurencji w przestrzeni internetowej. I moim zdaniem za tym stoi przyszłość.
Im wcześniej restauratorzy opanują SalesManago, myREST, Freshmail i podobne narzędzia, tym większe będzie prawdopodobieństwo, że restauracja zrobi kwantowy skok, a poradnik Michelin zwróci na nią uwagę ze względu na ogromną ilość klientów.
Autor: Volodymyr Turchak – współzałożyciel i CMO w myREST.io
Volodymyr to marketingowiec z ponad 4 latami doświadczenia w branży. Od ponad 2 lat jest ekspertem i doradcą w SaaS z bogatym portfolio udanych inbound kampanii.
Ps. artykuł gościnny opracowany przez startup myREST, z którym miałem okazję pracować w trakcie warsztatów organizowanych w Krakowie w ramach programu Startup Małopolska (Jacek Lipski), w II kwartale 2019 r.
Spodobał Ci się wpis?
Polecam sprawdzić też
5 urodziny B&L Consulting
Kiedyś wyczytałem, że blisko 70 proc. firm nie dożywa 5 urodzin. 3 grudnia oficjalnie przekroczyłem tę nieoficjalną „linię biznesowej śmierci”. B&L Consulting oficjalnie obchodzi 5 urodziny, czas zatem na oficjalny bilans 5-latka. Jak to wygląda w liczbach? Co mi się udało, a na czym poległem? W którą stronę zmierzam? Zapraszam do lektury.
Książki o marketingu dla początkujących – te 10 publikacji musisz znać. Artykuł gościnny
Świat reklamy jest bardzo złożony – składa się na niego mnóstwo zagadnień związanych z psychologią, rynkiem, językiem oraz Internetem. Zrozumienie, przygotowanie i wprowadzenie skutecznej strategii marketingowej wymaga zatem obszernej wiedzy. Jeśli zatem chciałbyś lepiej pojąć najważniejsze kwestie związane z marketingiem, dobrze trafiłeś – znajdziesz tutaj opis 10 książek, które Ci w tym pomogą.