TOP 5 Downloads – najlepsze raporty, opracowania i badania. Do pobrania w necie za darmo – część I, lipiec 2012

Data wpisu19 lipca 2012 Ilość komentarzy4

W necie każdego dnia pojawia się dziesiątki raportów, opracowań, zestawień, infografik i Bóg wie czego jeszcze. Coraz trudniej się w tym wszystkim połapać. W biegnącej z prędkością światła rzeczywistości coraz trudniej być na bieżąco. Nowinki marketingowe pojawiają się średnio co 5 minut. Bez wątpienia żyjemy w gospodarce nadmiaru, a nie niedoboru, informacji. Stąd pomysł na nową serię postów na blogu marketingowym “Marketing, książki i życie”. Raz w miesiącu będę wrzucał zestawienie 5 najciekawszych materiałów marketingowych do pobrania z sieci, jakie udało mi się znaleźć. Dzisiaj część pierwsza!

 

Pierwsze zestawienie TOP 5 (lipiec 2012) przedstawia się następująco:

  1. “Raport strategiczny IAB Polska Internet 2011” – kompletne opracowanie na temat polskiego rynku internetowego. Kompendium wiedzy o reklamie on line. Raport dostępny bezpłatnie, po wypełnieniu krótkiego formularza.
  2. “Reklamodawca i bloger: przelotny romans czy poważny związek?” – casebook na temat działań reklamowych w blogosferze opracowany przez Natalię Hatalską. Za pobranie “zapłacisz” tweetem albo postem na facebooku.
  3. “Angażowanie pracowników” – raport przygotowany przez serwis HR Standard. Dotyczy sposobów efektywnego motywowania pracowników, mierzenia zaangażowania. Zarysowuje wyzwania wiążące się z angażowaniem pracowników. Określa rolę managera. Raport dostępny za darmo, po uprzedniej rejestracji w serwisie.
  4. “European Communication Monitor 2012” – raport z corocznego badania m.in. na temat wyzwań etycznych, zarządzania komunikacją i social media. Free of charge!
  5. “Komunikacja firm i konsumentów w epoce cyfrowej. Nowe technologie a wykorzystanie tradycyjnych mediów” – raport MGG Conferences autorstwa Natalii Hatalskiej i Justyny Polak opisuje tendencje w nowych mediach w kontekście perspektyw marketingowych. Do pobrania bez opłat!

 

Kolejne TOP 5 w sierpniu! Przeoczyłem jakiś wartościowy dokument? Daj mi “cynk”! Z góry dziękuję!

Pozdrawiam

Jacek Lipski

Jacek Lipski

Jacek Lipski

Marketer z ponad 16 letnim doświadczeniem. Od grudnia 2015 r. działa pod marką B&L Consulting jako niezależny konsultant i szkoleniowiec w obszarze strategii marketingowych dla MŚP i startupów. Doświadczenie zdobywał również w lubelskiej agencji reklamowej Vena Art oraz w korporacyjnych działach marketingu i komunikacji w Warszawie i Gliwicach. Wykładowca na UMCS Lublin oraz WSB w Chorzowie, Gdańsku i Opolu.