Marketingowcy zajmują się w firmie wszystkim, niekoniecznie marketingiem…

Data wpisu19 września 2010 Ilość komentarzy2
Czym tak naprawdę zajmuje się w swojej pracy marketingowiec? Grafik, copywriter, strategic planner, spec od analiz i internetu – bez wątpienia tak, ale to tylko początek wyliczanki.

Bardzo często jesteś również specem od komunikacji wewnętrznej, relacji z mediami (PR), zarządzania kryzysowego, i tak bez końca. Nikomu nie przeszkadza, że to nie jest marketing, tylko dziedziny pokrewne! Marketing robi się w ten sposób ogromnym workiem bez dna, gdzie wrzuca się wszystkie niechciane przez inne działy zadania. Tak jak pisałem już parę miesięcy temu: “marketingowiec musi być człowiek renesansu”!

Jak się okazuje nie jest to tylko polska specyfika. Jak przeczytałem w portalu PROTO, z badania przeprowadzonego przez Hill&Knowlton i CMO Club w USA wynika, że “dyrektorzy działów marketingu muszą zajmować się kwestiami wykraczającymi poza definicję działań marketingowych“.

Najciekawsze wyniki badania:

– 66 proc. badanych dyrektorów zajmuje się relacjami medialnymi,
– 52 proc. badanych odpowiada za zarządzanie kryzysowe,
– 34 proc. badanych zajmuje się relacjami inwestorskimi,
– 23 proc. odpowiada za komunikację wewnętrzną.

Więcej informacji na temat badania można znaleźć w notatce prasowej na PR News Wire.

PS: czyli nie jesteśmy gorsi od Amerykanów. Przynajmniej w ilości zadań wykonywanych przez marketing…

Jacek Lipski

Jacek Lipski

Marketer z ponad 16 letnim doświadczeniem. Od grudnia 2015 r. działa pod marką B&L Consulting jako niezależny konsultant i szkoleniowiec w obszarze strategii marketingowych dla MŚP i startupów. Doświadczenie zdobywał również w lubelskiej agencji reklamowej Vena Art oraz w korporacyjnych działach marketingu i komunikacji w Warszawie i Gliwicach. Wykładowca na UMCS Lublin oraz WSB w Chorzowie, Gdańsku i Opolu.