Marketingowcy zajmują się w firmie wszystkim, niekoniecznie marketingiem…

Czym tak naprawdę zajmuje się w swojej pracy marketingowiec? Grafik, copywriter, strategic planner, spec od analiz i internetu – bez wątpienia tak, ale to tylko początek wyliczanki.

Bardzo często jesteś również specem od komunikacji wewnętrznej, relacji z mediami (PR), zarządzania kryzysowego, i tak bez końca. Nikomu nie przeszkadza, że to nie jest marketing, tylko dziedziny pokrewne! Marketing robi się w ten sposób ogromnym workiem bez dna, gdzie wrzuca się wszystkie niechciane przez inne działy zadania. Tak jak pisałem już parę miesięcy temu: „marketingowiec musi być człowiek renesansu”!

Jak się okazuje nie jest to tylko polska specyfika. Jak przeczytałem w portalu PROTO, z badania przeprowadzonego przez Hill&Knowlton i CMO Club w USA wynika, że „dyrektorzy działów marketingu muszą zajmować się kwestiami wykraczającymi poza definicję działań marketingowych„.

Najciekawsze wyniki badania:

– 66 proc. badanych dyrektorów zajmuje się relacjami medialnymi,
– 52 proc. badanych odpowiada za zarządzanie kryzysowe,
– 34 proc. badanych zajmuje się relacjami inwestorskimi,
– 23 proc. odpowiada za komunikację wewnętrzną.

Więcej informacji na temat badania można znaleźć w notatce prasowej na PR News Wire.

PS: czyli nie jesteśmy gorsi od Amerykanów. Przynajmniej w ilości zadań wykonywanych przez marketing…

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Jacek Lipski

Marketer z ponad 15 letnim doświadczeniem. Od 2015 r. niezależny konsultant specjalizujący się w doradztwie strategicznym i marketingowym dla MŚP oraz startupów. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in.: w agencji reklamowej Vena Art w Lublinie oraz w korporacyjnych działach komunikacji marketingowej (Żagiel S.A. w Warszawie) oraz komunikacji wewnętrznej (Vattenfall Distribution Poland w Gliwicach).