Marketingowe wpadki – Getin Noble Bank "Bank Znikających Oszczędnosci"

Tym razem ciekawostka z branży bankowej. Pewnie każdy z was zna instytucję zwącą się Getin Noble Bank, w telewizyjnych spotach reklamowaną przez Piotra Fronczewskiego. W brand claim marki widnieją słowa „Bank Twoich Oszczędności”. W ostatni czwartek (sierpnia 2010 r.) Getin Noble Bank powinien zmienić hasło na „Bank Znikających Oszczędności”…


Cała historia rozpoczęła się następująco: w czwartek wieczorem moja żona, szczęśliwa posiadaczka konta w Getin, postanowiła zapłacić rachunki przez internet. Jakież było jej zdziwienie, kiedy okazało się, że na rachunku internetowym przestały pokazywać się lokaty. Trzymaliśmy tam oszczędności, także nasze zdenerwowanie było uzasadnione. W internecie ukazała się tylko informacja, że trwają prace serwisowe i nie można chwilowo dokonywać przelewów.

Pełna konsternacja. w historii lokat brak informacji, że w ogólne je posiadaliśmy, a w głowie rodzą się pierwsze złowieszcze hipotezy (hakerzy, kradzież, itp.) Na domiar złego było już po 19:00, czyli infolinia banku nie pracowała. Po nerwowej, nieprzespanej nocy żona z samego zadzwoniła na infolinię. Nikt nic nie wiedział, do pracowników zajmujących się lokatami nie można było się dodzwonić. Żona postanowiła pojechać do banku sprawdzić co się dzieje. W placówce Getin okazało się, że bank postanowił z dnia na dzień, zupełnie bez żadnego powiadomienia, zaprzestać wyświetlania na kontach internetowych informacji o lokatach. Zero informacji, zero przeprosin. Nikt nie powinien się przejmować, jak nagle z jego konta znikają oszczędności. W kategorii błędów komunikacyjnych to jest prawdziwy „wielbłąd”.

PS: zresztą jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie. Spece z Getin narazili nas na nieprzespaną noc, bo nie chciało im się napisać na swojej stronie internetowej krótkiej informacji o zmianach w systemie. W zamian za to mogą pożegnać się z Klientem (umowy nie przedłużę, zamknę konto i wycofam wszystkie środki). Mam nadzieję, że jak parę osób pójdzie w moje ślady to ktoś tam w dziale komunikacji pójdzie po rozum do głowy. W Polsce jest duży wybór banków i naprawdę nie jestem skazany na „Bank Znikających Oszczędności”…

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.