Marketingowiec człowiekiem renesansu
Kariera w komunikacji marketingowej? Czemu nie – pod warunkiem, że umiesz robić przynajmniej 7 rzeczy równocześnie(ja na razie potrafię 4, ale dopiero zaczynam), lubisz się uczyć i masz motywację, by w razie potrzeby potrafisz zrobić dosłownie wszystko. Tak jest przynajmniej na początku. Obowiązkowo musisz też mieć żołądek ze stali, tzn. stresoodporny. Praca pod presją czasu, zwłaszcza w korporacyjnym marketingu, to chleb powszedni. Podobnie jak przekonanie, że na marketingu znają się wszyscy, a marketingowiec to taki człowiek od ładnych obrazków…
Komunikacja marketingowa to specyficzny rodzaj pracy. Jeżeli o kim można powiedzieć „człowiek renesansu” to na pewno o specjaliście ds. komunikacji. Chcąc pracować w tym niełatwym zawodzie’ musisz znać się po trochu na wszystkim. Nie słyszałem jeszcze o żadnej uczelni w Polsce, która potrafiłaby przygotować Cię do pracy w zawodzie (może poza SGH).
W komunikacji marketingowej czasem jesteś grafikiem, czasem copywriterem, proofreaderem (korektorem), a czasem specem od badań lub Internetu. Obowiązkowo musisz być na bieżąco z najnowszymi technologiami, znać swobodnie język angielski i posługiwać się kompem (z naciskiem na Power Point i Excel, dobrze też jak znasz podsamy obsługi programów graficznych, html i obsługę CMS). Reasumując człowiek od komunikacji marketingowej powinien być „Wszytskomający – Wszystkopotrafiący”
PS: wszechstronność to rzecz szczególnie przydatna na początku. Zaczynając pracę od stanowiska praktykanta, stażysty, asystenta, młodszego specjalisty trudno koncertować się na jednej działce. Jesteś człowiek od wszystkiego. Specjalizacja przychodzi z czasem!
Spodobał Ci się wpis?
Polecam sprawdzić też
#Wypierdalać
Patrzę na to wszystko i po prostu nie wierzę. Nie wierzę, jak można być tak bezdennie głupim. Nie wierzę, że można być tak ograniczonym. Nie wierzę, jak można nie umieć przewidywać najbardziej oczywistych rzeczy. Po prostu nie wierzę. Każdego dnia wydaje mi się, że ten niekończący się festiwal „chwili dla debila” sięgnął szczytu, po czym […]
Podsumowanie 2019
627 uczestników i ponad 400 godzin szkoleń i warsztatów. 82 godziny konsultacji indywidualnych. 15 odwiedzonych miast. 7 zrealizowanych projektów internacjonalizacyjnych oraz wzorniczych oraz 6 w obszarze strategii marketingowej. Zajęcia na 4 uczelniach. 2 firmy ze stałą obsługą marketingową. Przejęcie od kwietnia koordynacji działań Smart Foodies Accelerator w Lublinie. W tym roku, podobnie zresztą jak w poprzednim, nie narzekałem na brak zajęć.