Komunikacja marketingowa czyli co ?
Po tym trochę przydługim początku powinienem sprecyzować, że mówiąc marketing chodzi mi właściwie o komunikację marketingową, czyli działania z pogranicza reklamy, PR, komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, social media, internetu i … można by tak wymieniać bez końca.
Tak jak prawdziwy marketing nigdy nie ma końca, tak naprawdę nikt nigdy nie stworzył dobrej definicji komunikacji marketingowej. W dobie Web 2.0 (a być może niedługo Web 3.0) rzeczywistość zmienia się zbyt szybko, by wszelkie próby zdefiniowania tego pojęcia lub chociaż określenia jego zakresu pojęciowego miały jakiekolwiek szansę powodzenia.
Marketing i komunikacja jest jak ludzkie życie. Zmienia się zbyt szybko, czasem nawet tak szybko że sami nie nadążamy z rejestrowaniem zmian…
Spodobał Ci się wpis?
Polecam sprawdzić też
Śpieszmy się kochać „jednonożne startupy”. Tak szybko odchodzą…
W Dolinie Krzemowej mówi się, że do sukcesu startupu potrzebny jest hacker, hustler i designer. W Izraelu (Startup Nation) przekonują, że programista, finansista i sprzedawca. A w Polsce? Musimy mierzyć siły na zamiary. Na początek każdemu nowemu biznesowi wystarczą dwie sprawne nogi, tj. produktowa oraz marketingowo-sprzedażowa. Plus sporo szczęścia, ale akurat na to wpływu nie mamy, więc zajmijmy się pierwszą częścią układanki.
Customer experience – cyfrowa transformacja restauracji, której nie możesz przegapić
W marketingu od kilku lat mówi się coraz głośniej, że nowym obszarem walki konkurencyjnej jest tzw. „customer experience”. Planowanie i troska o pozytywne doświadczenia klienta w każdym punkcie styku z marką może dać restauracji przewagę nad konkurencją. W realizacji tego zadania pomogą narzędzia marketingu internetowego oraz rozwiązania pokrewne. Sprawdź w jaki sposób dokonać cyfrowej transformacji swojego biznesu!