„Lubelskie – właściwe miejsce, czas i ludzie” – nowy spot zrealizowany przez Venę Art
„Lubelskie – właściwe miejsce, czas i ludzie” – tak brzmi puenta spotu promującego potencjał inwestycyjny regionu. Spot zrealizowali koledzy z Domu Produkcyjnego Veny Art na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego. Naprawdę dobra rzecz. Oceńcie sami!
Formuła spotu
Film reklamowy odchodzi od klasycznej koncepcji kręcenia podobnych produkcji. Odbiorcy nie znajdą w nim liniowego eksponowania najważniejszych gałęzi przemysłu i suchego wyliczania zalet regionu. Nie znajdą także „gadających głów” i zawodowych aktorów w głównych rolach.
Zastosowano zupełnie inną formułę znaną raczej z programów popularnych stacji dokumentalnych. Lubelszczyzna została pokazana jako przestrzeń dająca inspirację i uwalniającą wyobraźnię poprzez pryzmat osób, które odniosły tu zawodowy sukces. W głównych rolach w spocie obsadzono bowiem autentycznych liderów miejscowego biznesu, nauki i sztuki, co w znaczący sposób wpływa na wiarygodność przekazu.
Przekaz
Historie bohaterów spotu przeplatane z wizjami konkretnych miejsc, projektów i inwestycji stworzyły obraz miejsca dającego nową perspektywę oraz możliwości. W ten sposób wyeksponowano najważniejsze atuty Lubelszczyzny, do których należą:
- tradycja i kultura – symbolizowane przez Kaplicę Trójcy Świętej, najcenniejszy zabytek regionu, gdzie nakręcono początkowe ujęcia spotu,
- styl oraz filozofia życia wypełnione kulturą i sztuką – co uosabia Jarosław Koziara, znany performer i artysta plastyk,
- wykwalifikowana młoda kadra kształcona na uczelniach, których nie brakuje w regionie – reprezentowana przez zespół Eco-Zone 505 z Politechniki Lubelskiej (zdobywcy III miejsca w Eco-Shell Marathon w Rotterdamie),
- konstruktywna współpraca nauki z biznesem – za przykład której służy prof. Grażyna Ginalska z Uniwersytetu Medycznego (wynalazca „sztucznej kości”),
- naturalne zasoby regionu oraz strategia ukierunkowaną na OZE – prezentowane przez Lucjana Wojtachę z Wikana Bioenergia Sp. z o.o. (bioelektrownie metanowe),
- kreatywność i nastawienie na biznesowy sukces – wyrażane przez Piotra Sieczkę
i Dobromira Piekarskiego z eLeader (mobilne rozwiązania dla biznesu, 2013 Red Herring Top 100 Europe Finalist), - połączenie tradycji z nowoczesnością – odzwierciedlane przez Spółdzielnię Mleczarką Ryki, czołowego producenta serów dojrzewających (Jerzy Pyza),
- innowacyjność – eksponowana przez Jana Hajduka z firmy Sigma S.A. (jedno z najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw z sektora maszynowego),
- atrakcyjne położenie i rozwijająca się infrastruktura.
W końcowych ujęciach spot odsyła odbiorców do specjalnego serwisu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego przeznaczonego dla inwestorów.
Realizacja
W produkcji reklamowej promującej potencjał inwestycyjny Lubelszczyzny wykorzystano m.in. techniki compostingu oraz color gradingu. Zdjęcia wykonano w jakości full HD z zastosowaniem wózka, kranu i heksokoptera.
Spodobał Ci się wpis?
Polecam sprawdzić też
Urzekła mnie ta kampania: “Dotknij tajemnicy. Tajemniczy Dolny Śląsk”, odsłona nr 8
Dolny Śląsku, ponownie urzekła mnie Twoja historia. O Twojej kampanii reklamowej, która snuję tę opowieść, pisałem już na blogu kilka miesięcy temu. Przed chwilą obejrzałem w TV kolejny spot i po raz kolejny wpadłem w zachwyt (wyjątkowo nie był to samozachwyt). Mam wrażenie, że dotknąłem tajemnicy Dolnego Śląska. Przez krótką chwilę, przez kilka sekund, ale poczułem magię. […]
Urzekła mnie ta reklama: Evian “Baby Dance”. Dziecko jest w każdym z nas…
Może stare. Może wszyscy już widzieli. A może takie reklamy warto oglądać bez końca? Wirus wirusem, przekaz przekazem. Dziecko jest w każdym z nas. Głęboko skrywane w pokładach dorosłości, powagi i odpowiedzialności. Chowa się gdzieś w kącie duszy, ujawniając się w momentach kiedy najmniej się tego spodziewamy.