Jak nie należy pisać emaili ofertowych, sprzedażowych i…

Data wpisu11 lipca 2012 Ilość komentarzy2

logo internetowej "małpki"…i jakichkolwiek innych. Każdego dnia na swoją skrzynkę dostaję dziesiątki emaili z różnorodnymi ofertami. Zaproszenia na konferencję, propozycje współpracy, newslettery itp. Rzadko zdarza się, żeby któraś z informacji przykuła mój wzrok na dłużej. Większość jest mało intrygująca i niespecjalnie dostosowana do potrzeb adresata (czytaj moich). W gąszczu zbędnych ofert zdarzają się jednak wyjątkowe. Tak wyjątkowe jak wiadomość, którą otrzymałem od jednego z portali internetowych (nazwy przez grzeczność nie wymienię). Dawno już nie widziałem tak beznadziejnie napisanego emaila ofertowego. Jego autor popełnił chyba wszystkie możliwe błędy warsztatowe…

 

Oto “cudo”, które kilka tygodni temu zawitało na moją skrzynkę. Pozwoliłem sobie dodać kilka uwag od siebie (na czerwono).

Witam serdecznie,

Reprezentuję portal XXX. Ponieważ jesteśmy serwisem dofinansowanym przez Unię Europejską nasza praca podzielona jest na szeroko zaplanowane etapy, a każdy z nich mają na celu powiększanie ruchu na stronie.

DOSKONALE, TYLE CO MNIE TO OBCHODZI? JAKĄ MAM Z TEGO KORZYŚĆ?

Choć jesteśmy nowym portalem, rozwijamy się bardzo prężnie, o czym świadczą coraz lepsze statystyki oraz sprzedaż prezentowanych przez nas ofert.

GDZIE TU JEST KONKRET? JAK WYGLĄDAJĄ TE STATYSTYKI? MAM WIERZYĆ NA SŁOWO? POZA TYM UWIELBIAM ZWROT “PRĘŻNY ROZWÓJ”. TRUDNO O COŚ BARDZIEJ WYŚWIECHTANEGO.

W związku z szybkim rozwojem serwisu chcielibyśmy zaproponować Państwu promocję na portalu XXX oraz możliwość pozyskania klienta, zainteresowanego już konkretnie Państwa ofertą.

JAKĄ PROMOCJĘ? ZNOWU BRAK KONKRETU…

Ponieważ posiadają już Państwo gotowe formy reklamowe, zamieszczenie jej nie będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami.

KTO ZACZYNA ZDANIE OD “PONIEWAŻ’? ZASTANAWIA MNIE TEŻ, O JAKIE FORMATY CHODZI? NIE ZNAMY SIĘ. SKĄD WIESZ CZYM DYSPONUJĘ?

ZAMIESZCZENIE NIE BĘDZIE WIĄZAŁO SIĘ Z DODATKOWYMI KOSZTAMI?BRAK DODATKOWYCH KOSZTÓW TO NIE KORZYŚĆ.

Również skorzystanie z naszej XXX Oferty sprawi, że mogą pozyskać Państwo nowych, wartościowych klientów, przy niewielkim nakładzie finansowym.

HURRA, JEST W KOŃCU KORZYŚĆ. W PRZEDOSTATNIM ZDANIU!

Serdecznie zapraszam do zapoznania się z naszym serwisem, oraz oczekuję na kontakt.

OCZEKUJĘ NA KONTAKT? SORRY, ALE TO NIE BRZMI MIŁO I ZACHĘCAJĄCO. PO TAKIM ZAMKNIĘCIU EMAILA NA 100 PROC. KORESPONDENCJA LĄDUJE W FOLDERZE “KOSZ”!

Pozdrawiam,

XXX

Specjalista ds. sprzedaży

tel. XXX

kom. XXX

 

Drodzy Specjaliści ds. sprzedaży, marketingu i komunikacji z przeróżnych firm XXX zwracam się do Was z gorącym apelem. Nie przysyłajcie mi proszę podobnej “klasy” listów. W ten sposób nic mi nie sprzedacie. Możecie mnie co najwyżej zirytować. Nic nie wkurza mnie bardziej niż niechlujnie napisana korespondencja sprzedażowa…

Pozdrawiam

Jacek Lipski

Jacek Lipski

Jacek Lipski

Marketer z ponad 16 letnim doświadczeniem. Od grudnia 2015 r. działa pod marką B&L Consulting jako niezależny konsultant i szkoleniowiec w obszarze strategii marketingowych dla MŚP i startupów. Doświadczenie zdobywał również w lubelskiej agencji reklamowej Vena Art oraz w korporacyjnych działach marketingu i komunikacji w Warszawie i Gliwicach. Wykładowca na UMCS Lublin oraz WSB w Chorzowie, Gdańsku i Opolu.