The Presentation Secrets of Steve Jobs – zajawka recenzji książki Carmine Gallo
“We’ve been trained since youth to replace paying attention with taking notes. That’s a shame. Your actions should demand attention. (Hint: bullets demand note taking. The minute you pute bullets on the screen you are announcing, “WRITE THIS DOWN, but don’t really pay attention to it now”). People don’t take notes when they go to the opera”. Czy wiesz, kto jest autorem tych słów?
Cytat pochodzi z blogu marketingowego geniusza XXI wieku – Setha Goodina. Recenzję jednej z książek Goodina znajdziesz oczywiście na blogu. Wracając do meritum, słowa Goodina znalazłem nie na jego blogu, ale wyczytałem je w książce “The Presentation Secrets of Steve Jobs” Carmine Gallo.
Rzadko zdarza mi się polecać książkę, zanim skończyłem czytać (jestem dopiero na 120 stronie). Właściwie zdarzyło mi się to tylko raz, w przypadku “Zdrowego rozsądku w marketingu bezpośrednim i interaktywnym” Draytona Birda. Dla książki Gallo zrobię drugi wyjątek. Dlaczego już teraz twierdzę, że warto sięgnąć po tę pozycję?
Nie zamierzam pisać obszernej recenzji. Wezmę się za to dopiero, jak skończę lekturę. Książkę Gallo musisz przeczytać, jeżeli interesuje Cię odpowiedź na pytanie – How to be insanely great in front of any audience? Pozornie autorem odpowiedzi jest autor książki Carmine Gallo, jeden z najlepszych trenerów komunikacji z USA. Faktycznie autorem wszystkich zaleceń dotyczących prowadzenia prezentacji jest nieodżałowany Steve Jobs. Zobacz jak mistrz ceremonii prezentował swoje idee w praktyce, posłuchaj jak “Apple reinvents the phone”!
Gallo dokładnie przeanalizował sporą część wystąpień publicznych geniusza z Apple. Następnie wyciągnął wnioski i zebrał je w całość, efektem czego jest wspomniana książka. Od czasów “Zen prezentacji” Garra Reynoldsa nie miałem w ręku tak wciągającej i pełnej super przydatnych wskazówek książki o prowadzeniu prezentacji. Koniec z buletami i slajdami przeładowanymi informacjami! Niech żyje prostota!
Polecam
Jacek Lipski
Ps. pełna recenzja książki “The Presentation Secrets of Steve Jobs” pojawi się na blogu, jak tylko skończę czytać ostatnią stronę. Nie jestem pewien, czy książka jest dostępna w polskiej wersji językowej (ja trafiłem akurat na wersję angielską), ale sprawdzę i dam znać przy najbliższej okazji.
Spodobał Ci się wpis?
Polecam sprawdzić też
Siła dobrej historii – Barack Obama i przemówienie “State of the Union 2011”
Pisanie i wygłaszanie przemówień nigdy nie było łatwe. Retoryka już w starożytnej Grecji była uważana za prawdziwą sztukę, którą posiąść mogli tylko wybrani. W czasach nam współczesnych poziom trudności dla mówców, zwłaszcza tych politycznych, wzrósł do poziomu o jakim Arystotelesowi nawet się nie śniło. Człowiek XXI wieku jest istotą, której uwagę zdobyć najtrudniej. Zalewany przez […]
„Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed skuteczną krytyką” John P. Kotter i Lorne A. Whitehead
Jak bronić swoje pomysły przed publiczną krytyką? Jak je prezentować? Chleb powszedni we wszelkich tzw. „działach kreatywnych” (marketing, PR, komunikacja) każdej organizacji. Na pewno nie raz zdarzyło Ci się wpaść na super pomysł, którego nie potrafiłeś obronić w trakcie wewnętrznej dyskusji z „etatowymi” krytykami mnożącymi setki urojonych przeszkód. Każdy z nas przynajmniej kilka razy przekonał […]