Co mają wspólnego Jarosław Kaczyński i sok Tropicana?
Poza podobną sylwetką? Na pierwszy rzut oka niezbyt wiele. Z marketingowego, a raczej brandingowego, punktu widzenia całkiem sporo. Zarówno Jarosław Kaczyński jak i Tropicana w ostatnim czasie dokumentnie sp…przyli swój rebranding!
Wyjaśnię lepiej o co chodzi z Tropicaną, bo to przypadek na pewno mniej znamy w Polsce. Ja sam dowiedziałem się o nim na fantastycznym seminarium „Sztuka rebrandingu” prowadzonym przez agencję Dragon Rouge, o którym pisałem we wcześniejszym poście.
Dokonano zbyt szybkich i zbyt głębokich zmian. Porzucono elementy dziedzictwa marki, z których pod żadnym pozorem nie można było rezygnować, np.: z logo Tropicany i słynnej bezkompromisowości wypowiedzi prezesa. Ani klienci Tropicany, ani wyborcy Kaczyńskiego tych zmian nie „kupili”. Wydaje mi się, że niektórzy sympatycy prezesa PIS słysząc słowa „Edward Gierek był komunistycznym, ale jednak patriotą” mogli zadawać sobie w duchu pytanie:
PS. Dobry artykuł o Tropicana case autorstwa Magdy Górnickiej znajdziecie na blogu Brand politics&policy. Polecam!
Spodobał Ci się wpis?
Polecam sprawdzić też
5 najciekawszych treści o marketingu – kwiecień 2016 r.
Z dużym poślizgiem, ale w końcu jest. Łapcie podsumowanie kwietnia czyli absolutnie subiektywny wybór najlepszych treści marketingowych, które wpadły w moje ręce w ciągu ostatnich tygodni. Tym razem mam dla Was artykuły Kotarbińskiego, Gieracza, Scotta i Pogorzelskiego oraz kolejną analizę strategiczną Melting Pot.
5 najciekawszych treści o marketingu – pierwsza połowa marca 2016
Hatalska, Gieracz, Tesławski, Staniszewski oraz Melting Pot – to autorzy którzy goszczą w mojej marketingowej piątce najlepszych treści. Tym razem zestawienie zdominowała strategia. Łapcie marcową porcję rekomendacji!
9 grudnia 2010
0
30 kwietnia 2016
0