5 najciekawszych treści o marketingu – pierwsza połowa marca 2016

5 najciekawszych treści o marketingu – pierwsza połowa marca 2016

Data wpisu11 marca 2016 Ilość komentarzy2

Hatalska, Gieracz, Tesławski, Staniszewski oraz Melting Pot – to autorzy którzy goszczą w mojej marketingowej piątce najlepszych treści. Tym razem zestawienie zdominowała strategia. Łapcie marcową porcję rekomendacji!


Trzecia część cyklu, który uruchomiłem pod koniec stycznia i kontynuowałem w lutym, pojawia się ze sporym poślizgiem czasowym. Zapowiadałem przełom lutego i marca, a zrealizowałem dopiero w połowie miesiąca. Przepraszam, zaważyły względy natury zawodowej., czytaj zbyt duża liczba zleceń, którym – jak każdy szanujący się przedsiębiorca z niewielkim stażem – nie miałem siły się oprzeć.

Ok, wystarczy tego marketingowego pitu pitu, przejdźmy do marketingowego „mięska”. Tak jak wspominałem wcześniej, w najnowszym zestawieniu prym wiedzie strategia. Z kronikarskiego obowiązku dodam tylko, że wybór czysto subiektywny, a kolejność alfabetyczna.


1. „Analiza strategiczna polskiej branży mięsnej i wędliniarskiej” – Melting Pot

W poprzednim zestawieniu pisałem o analizie strategicznej sieci handlowych opracowanej przez Melting Pot. Tym razem Panowie wzięli na warsztat i rozłożyli na czynniki pierwsze naszą rodzimą branżę mięsną oraz wędliniarską. Chcecie wiedzieć do jakich doszli wniosków? Zajrzyjcie do prezki i sprawdźcie jak zająć swoje miejsce na rynku pełnym mięsa. A może już na to późno?

[slideshare id=58850101&doc=meltingpot-analizapolskiejbranzymiesnejiwedliniarskiej-160229115542]


2. „Porozmawiajmy strategicznie o pieniądzach czyli dyskusja o ROI w marketingu” – Marcin Gieracz

Zastanawialiście jak jest z tym mitycznym ROI w marketingu? Odpowiedź na to pytanie, jakiej udzielił Marcin Gieracz z Rubikom Strategy Consulting, na pewno Was zaskoczy. Podrzucam też dodatkową prezkę, która towarzyszy artykułowi. Dobra rzecz o zarządzaniu finansami kampanii promocyjnej.

[slideshare id=59245968&doc=rubikomprezentacjaroi-160308083222]


3. „Strateg Kopernikiem” – Maciej Tesławski

Chcecie wiedzieć, kim jest marketingowy strateg XXI wieku? Według Macieja Tesławskiego powinien przypominać Kopernika. Sprawdźcie dlaczego.

4. „Trendbook 2016” – Natalia Hatalska
Jaki jest stosunek polskich internautów do technologii „ulepszających” człowieka takich jak np. edytowanie genów, implanty lub smart drugs? Jak marketerzy zapatrują się na VR i sztuczną inteligencję? Odpowiedzi na te i szereg innych pytań znajdziecie w najnowszej edycji „Trendbooka” Natalii Hatalskiej. Jeszcze nie przeczytałem, ale po doświadczeniach z poprzednimi wydaniami, polecam w ciemno.

5. „W jaki sposób tworzysz strategię” – Marek Staniszewski
Jesteś „inside-out” czy raczej „outsider-in”? A może nie wiesz, co chodzi? W takim razie koniecznie przeczytaj wpis na blogu Marka Staniszewskiego

 

Co myślicie o marcowej selekcji treści? Dajcie znać w komentarzach. Kolejne zestawienie podrzucę pod koniec miesiąca – tym razem terminowo, obiecuję.

Miłej lektury!

Logo Jacek Lipski

Jacek Lipski

Jacek Lipski

Marketer z ponad 16 letnim doświadczeniem. Od grudnia 2015 r. działa pod marką B&L Consulting jako niezależny konsultant i szkoleniowiec w obszarze strategii marketingowych dla MŚP i startupów. Doświadczenie zdobywał również w lubelskiej agencji reklamowej Vena Art oraz w korporacyjnych działach marketingu i komunikacji w Warszawie i Gliwicach. Wykładowca na UMCS Lublin oraz WSB w Chorzowie, Gdańsku i Opolu.