Biznesowo-sportowe podsumowanie 2023 roku – B&L Consulting

Data wpisu22 grudnia 2023 Ilość komentarzy0

Rok powoli zbliża się do końca. Czas na tradycyjne podsumowanie, po raz drugi uzupełnione o część sportową związaną z moimi prywatnymi „Demonkami”.

B&L Consulting w 2023 roku – w liczbach

  • 436 – uczestników szkoleń, warsztatów, zajęć na uczelniach w Lublinie, Warszawie, Opolu i Krakowie. Szkoliłem m.in.: jeden z najbardziej znanych marketplace’ów, jedną z największych korporacji z sektora budowlanego, MŚP współpracujące z Lubelską Fundacją Rozwoju oraz startupy (z programu inkubacyjnego Centrum Badawczego-Łukasiewicz, Krakowskiego Parku Technologicznego, Politechniki Gdańskiej oraz Startup Małopolska). Klasycznie, tak jak w minionych latach, najlepiej współpracowało mi się ze Startup Academy oraz Kamilą Cyran-Mnich.
  • 180 – godzin przeprowadzony szkoleń, warsztatów i zajęć na uczelniach (limit roczny 150 h, jaki sam sobie narzuciłem parę lat temu, lekko przekroczony), głównie online.
  • 12 – zrealizowanych projektów doradczych, m.in.: audyty marketingowe, badania rynkowe, analizy rynku, strategie marketingowe, plany komunikacji marketingowej, strategie B+R, strategie internacjonalizacji) dla MŚP z branży martechowej, produkcyjnej, przemysłowej, lotniczej, ogrodzeniowej i smart home.
  • 11,5 – godziny przeprowadzonych konsultacji, m.in.: dla startupów z programów inkubacyjnych KPT oraz Startup Małopolska.
  • 4 – uczelnie na których prowadziłem zajęcia: UMCS (studia licencjackie, przedmioty: „Startup” i „Kreowanie wizerunku firmy”), Uniwersytet WSB Merito Opole i Uniwersytet WSB Merito Chorzów (studia podyplomowe, przedmioty: „Komunikacja marki”, „Nowe trendy w marketingu i brandingu”) oraz Uniwersytet WSB Merito Gdańsk („Strategiczne planowanie kampanii inbound marketingowych”, „Wskaźniki efektywności działań marketingowych”).
  • – firmy i organizacje, którym mój zespół zapewniał stałą obsługę marketingową (Instytut Rozwoju Szkolnictwa Wyższego, Lublinianka KUL Basketball – projekt CSR). W czerwcu br. wycofałem się z projektów wykonawczych/operacyjnych, natomiast wyjątek zrobiłem dla Lublinianki KUL Basketball, którą od sierpnia 2022 r. wspieram w tematach marketingowych i zarządczych.
  •  3 – szkolenia zawodowe, w których wziąłem udział jako uczestnik, tj.: „Marketing pokoleń w praktyce” (prow. Michał Jan Lutostański, Marketer+), „Od strategii marki, przez strategię komunikacji do filmów na TikToka. Proces strategiczny, kreatywny i mediowy w pigułce” (prow. Wojtek Walczak, Marketer+) oraz „Sports Marketing” (Northwestern University, Coursera).

Powrót do koszykówki w 2023 r. w liczbach

Ze względu na stan kolan powoli wieszam buty na kołku. By zostać przy baskecie i wspomóc trochę rozwój moich prywatnych „Demonków” wziąłem się w tym sezonie za trenowanie. Najpierw w marcu zrobiłem kurs i licencję trenerską (kategoria C), następnie od kwietnia do lipca pomagałem w trenowaniu najmłodszej grupy U8 (dzieciaki od 5 do 8 roku życia), zaś od września mam swoją prywatną armię trolli (grupa U11 – dzieciaki od 8 do 10 roku życia). Mocno to absorbujące czasowo (3 treningi tygodniowo, mecze lub turnieje średnio co 2 weekend), ale od dawien dawna nic nie sprawiało mi podobnej satysfakcji.

  • 44 – przeprowadzone treningi od 20 września do 29 grudnia włącznie, licznik nadal bije.
  • 19 – chłopaków w prowadzonej przeze mnie grupie U11,
  • 20 – rozegranych meczów z grupą U11: sparringi z KS Basket Ryki oraz Młodymi Wilkami Garwolin oraz grupą U13 z Lublinianki, turnieje w ramach Ogólnopolskiej Ligi Koszykówki w Mszczonowie (rocznik 2015/2016), Piasecznie (turniej mikołajkowy, roczniki 2015/2016 oraz 2013/2014) oraz liga U11 LZKOSZ w Lublinie (turniej).
  • 3 – szkolenia zawodowe (uczestnik): kurs trenera koszykówki licencja C, „Lekkoatletyka – pierwszy krok” i „Kształtowanie motoryki dzieci i młodzieży w szkolnym wychowaniu fizycznym – moduł I” prow. Piotr Bora.
  • 2 – wymyślone i współorganizowane z Lublinianką KUL Basketball turnieje dla najmłodszych dzieciaków: marcowy „JP II CUP 2023” i czerwcowy „Lublinianka Youth Challenge).

Sportowy rok 2023 Maksa i Tymka Lipskich w liczbach:

  • Piłka nożna: Maks grał na stałe jako pierwszy środkowy napastnik lub lewy skrzydłowy w zespole Akademii Piłkarskiej Bronowice – rocznik 2016. Co tydzień strzelał gole w lidze żaczków i na przeróżnych turniejach, w tym roku m.in. na ogólnopolskim w Czosnowie, Biłgoraju (Nadrzecze Cup 2023) i Warszawie (Irzyk Cup 2023) oraz w lokalnych Best Cup 2023 (nagroda dla najlepszego zawodnika drużyny) i AP Bronowice Cup 2023. Zaliczył też pierwszy w życiu indywidualny wyjazd na tygodniowy obóz piłkarski. Najlepsze akcje w poniższym video.
  • Lekkoatletyka: Maks 2 razy wygrał biegi City Trail, Tymek zwyciężył w sprincie w Lubelskich Koziołkach, obydwaj dobrze zaprezentowali się również w biegach dziecięcych towarzyszących Biegowi Solidarności (Maks był 3, a Tymek 5). Z kolei we wrześniu na Biegnij Lublin Tymek był pierwszy na 300 metrów, a Maks 3 na 100 metrów.
  • Koszykówka: obydwaj od września trenują pod moim okiem w zespole U11 Lublinianki. W poprzednim półroczu chłopaki zagrali w swoich 2 pierwszych turniejach w życiu, rzecz jasna w jednej drużynie. Podzielili się nagrodami dla najlepszego zawodnika. W marcowym „JP CUP 2023” nagrodę „przytulił” Maks, w czerwcowym „Lublinianka Youth Challenge 2023” – Tymek. W obecnym sezonie rozegrali już po 18 i 15 meczów sparringowych i w różnych turniejach w Rykach, Piasecznie, Mszczonowie, Garwolinie i w Lublinie.

    Najlepsze akcje Maksa i Tymka Lipskich – piłka nożna i koszykówka:

Tak wyglądał mój (i nie tylko mój) rok z perspektywy końca grudnia. Pierwsze półrocze było bardziej marketingowe, z kolei drugie bardziej „basketowe”. Kilka fajnych rzeczy udało się zrobić, nie uniknąłem też kilku porażek – klasyczna sinusoida. Gdzie zaprowadzi mnie 2024 r.? Mam wrażenie, że coraz dalej od branży marketingowej, ale to jeszcze zobaczymy. 🙂

Jacek Lipski

Jacek Lipski

Marketer z ponad 16 letnim doświadczeniem. Od grudnia 2015 r. działa pod marką B&L Consulting jako niezależny konsultant i szkoleniowiec w obszarze strategii marketingowych dla MŚP i startupów. Doświadczenie zdobywał również w lubelskiej agencji reklamowej Vena Art oraz w korporacyjnych działach marketingu i komunikacji w Warszawie i Gliwicach. Wykładowca na UMCS Lublin oraz WSB w Chorzowie, Gdańsku i Opolu.