“Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk” Robert Stępowski – recenzja klubowa MKŻ nr 14
Nie lubię słowa poradnik. Dawno temu straciło dla mnie pierwotne znaczenie. Jest wyświechtane i kojarzy się z „dziełami” typu „Jak zostać milionerem w tydzień”. Na szczęście zdarzają się jeszcze książki, które przywracają moją wiarę w to słowo. Bez wątpienia należy do nich „Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk” autorstwa Roberta Stępowskiego.
Kim jest Robert Stępowski
Na początek kilka słów o autorze poradnika. Oficjalne bio głosi, że to niezależny ekspert i konsultant w dziedzinie marketingu miejsc. Założyciel i redaktor naczelny portalu oraz ogólnopolskiego magazynu dla specjalistów marketingu terytorialnego „MarketingMiejsca.com.pl”. Dziennikarz, autor książek i bloger. Jego artykuły i komentarze publikowano m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Dzienniku Gazecie Prawnej”, na portalach Onet Biznes, Wirtualnemedia.pl i PRoto.pl oraz w magazynach „Brief” i „Rynek Turystyczny”.
Współpracował z Polskim Radiem Łódź i radiową Jedynką oraz kierował działem online Radia dla Ciebie i tygodnikiem „Nasze Miasto”. Prowadzi lokalny serwis i gazetę „KochamRawe.pl”. Autor kilku książek z zakresu marketingu terytorialnego. Jako prelegent występuje podczas wielu kongresów i konferencji branżowych. Jedną z jego głównych pasji jest personal branding. Autor bloga www.TrescJestNajwazniejsza.pl.
Zastanawiacie się pewnie teraz dlaczego zaczynam recenzję książki od biografii autora? To taka mała manipulacja z mojej strony – mam nadzieję że mi to wybaczycie. W ten sposób chcę udowodnić tezę, że „Promocja marki” to książka napisana przez praktyka dla praktyków. Niech Was nie zmyli młody wiek autora. Robert ma naprawdę bardzo duże doświadczenie branżowe. Nie miałem wprawdzie okazji nigdy poznać go osobiście (mam nadzieję, że kiedyś to nadrobię), ale kilka razy gadaliśmy w sieci, stąd taka a nie inna opinia. Jednym słowem – Robert na pewno wie o czym pisze.
Poradnik z prawdziwego zdarzenia
Najlepszym określeniem dla książki Roberta Stępowskiego jest słowo użyte w jej tytule. „Promocja marki” to poradnik, do tego dobrej klasy. Napisany przez praktyka ze sporym doświadczeniem dla praktyków – o czym wspominałem już wcześniej.
Autor zabiera Czytelnika w podróż po magicznej krainie marketingu. Sprawnie przeprowadza go przez meandry brandingu, content marketingu, social media, public relations oraz marketingu terytorialnego. Posiłkując się licznymi case studies wskazuje dobre i złe praktyki marketingowe. Radzi też jak omijać szlaki prowadzące nas na „wizerunkowe” manowce. Najciekawiej pisze o marketingu terytorialnym oraz personal brandingu, co jak łatwo się domyślić wynika z jego specjalizacji.
Posłuchajmy teraz co Robert mówi o swojej książce:
Ocena „Promocji marki”
„Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk” Roberta Stępowskiego, który miałem okazję przeczytać i zrecenzować dzięki lubelskiemu wydawnictwu „Słowa i Myśli”, to bardzo wartościowa lektura i prawdziwe kompendium wiedzy, zarówno dla początkujących jak i bardziej zaawansowanych marketerów. Jedyny drobny mankament książki to case studies. Wolałbym by było ich mniej, za to bardziej szczegółowo opisane. W żaden sposób nie wpływa to jednak na moją, bardzo pozytywną ocenę książki. Zdecydowanie polecam uzupełnienie Waszej marketingowej biblioteczki o „Promocję marki”!
Ocena w skali od 1 do 10: przyznaję 8 pkt.
Książkę recenzowałem ja – bloger II klasy
Jacek Lipski
Spodobał Ci się wpis?
Polecam sprawdzić też
Wywiad z Grzegorzem Olifirowiczem, autorem książki „Gamifikacja – czyli 100 sposób gamifikacji Twojego biznesu”
Czym jest grywalizacja? Jak wykorzystać grywalizację w małej firmie i startupie? Czy warto pomyśleć o self-publishingu? O tym wszystkim przeczytacie w najnowszym wywiadzie, który ukazał się na blogu w ramach cyklu “Marketing w małej firmie i startupie”. Tym razem w moje sidła wpadł Grzegorz Olifirowicz, autor niedawno opublikowanej książki “Gamifikacja – czyli 100 sposobów gamifikacji Twojego biznesu”.
„Opowieści w marketingu” Jacka Szlaka – subiektywna recenzja nr 1
Content marketing. Storytelling. Marketing szeptany. Real-time marketing. Reklama natywna i prowokacyjna. To poszczególne kamienie milowe szlaku opowieści marketingowych, na który zabiera nas w swojej książce Jacek Szlak. Autor, którego na pewno znacie z portalu „Marketing przy kawie”, przeprowadzi Czytelnika suchą stopą przez wszystkie meandry współczesnego marketingu. To zdecydowanie jedna z najmądrzejszych książek branżowych, jakie przeczytałem od początku swojej ponad 10 letniej przygody z branżą.