Jak psychologia konsumenta wpływa na zakupy w sklepach internetowych? Infografika
Dzisiaj dostałem ciekawą infografikę przygotowaną przez Vouchercloud. Specjaliści serwisu przeanalizowali wyniki badań dotyczących procesów e-sprzedaży. Na podstawie wyników publikowanych na łamach m.in. angielskich, niemieckich i amerykańskich portali branżowych wyciągnęli kilka wniosków na temat nawyków zakupowych klientów sklepów internetowych. Wiecie kto częściej porzuca koszyk zakupowy? Kobiety czy mężczyźni? Jaki procent odwiedzających opuści naszą witrynę, jeżeli ta nie załaduje się w ciągu 3 sekund?
O krótkie podsumowanie najważniejszych wniosków przedstawionych na infografice poprosiłem Annę Przewalski, z Vouchercloud, serwisu oferującego darmowe kupony rabatowe.
„Zakupy w sklepach online niekoniecznie należą do racjonalnych – o ich powodzeniu często decydują takie czynniki jak prędkość ładowania strony, ilość dostępnych rodzajów płatności czy konieczność założenia konta w danym sklepie. Po jakim czasie oczekiwania na załadowanie strony zaczynamy się na tyle niecierpliwić, że rezygnujemy z zakupów? Ile zdjęć produktu decyduje o skuteczności internetowego sprzedawcy? Jak bardzo podnosi sprzedaż załączanie prezentujących produkty materiałów video? Między innymi na te pytania próbuje dać odpowiedź psychologia konsumenta.
Gra jest warta świeczki, gdyż – jak pokazują najnowsze badania – ponad połowa konsumentów opuszcza stronę, jeżeli jej komponenty nie załadują się podczas pierwszych trzech sekund, a 80% z nich nigdy już do sklepu nie wróci. Decyzja o zakupie jest najczęściej podejmowana w ciągu pierwszych 90 sekund, a największy wpływ mają na nią zdjęcia i materiały filmowe. Jak zadbać o to, by nasz sklep internetowy cieszył się popularnością? Sekret tkwi w umiejętności wzbudzenia w kliencie zaufania do sklepu oraz zadbaniu o jego wygodę. Nie lubimy stron, na których trzeba zakładać konto, a newslettery skutecznie nas od sklepów online odstraszają. Lubimy natomiast, gdy sklep oferuje możliwość wykorzystania kuponu rabatowego”.
Po więcej „smaczków” i ciekawostek zapraszam do infografiki.
Wpis powstał na podstawie materiałów udostępnionych przez serwis Vouchercloud.
Spodobał Ci się wpis?
Polecam sprawdzić też
9 pytań do Michała Bąka, e-marketera oraz wydawcy bezpłatnego magazynu “Marketing & Biznes”
Kilka tygodni temu przesłuchiwałem Martę Bąk, Project Managera bezpłatnego magazynu “Marketing & Biznes”. Tym razem w moje ręce wpadł wydawca magazynu Michał Bąk. Pogadaliśmy sobie o jego projekcie wydawniczym, e-marketingu, książkach i życiu. Pełny zapis konwersacji znajdziecie w najnowszym wpisie na blogu.
Bubba’s Hover. Poduszkowiec zamiast wózka golfowego czyli o sile viralu
Obejrzane dzisiaj w “Faktach”. Firma z Indiany produkującą poduszkowce stworzyła pojazd, który ma zastąpić wózki golfowe. Zrobiła to we współpracy z golfistą Bubbą Watsonem. Film którego pomysłodawcą był podobno marketingowiec tej firmy (skądinąd polskiego pochodzenia) bije obecnie rekordy popularności w internecie. Zaliczył już prawie 7,5 mln odtworzeń. Watson chwilowo przebił pod względem popularności Tigera Woodsa, a […]