Jak psychologia konsumenta wpływa na zakupy w sklepach internetowych? Infografika

Data wpisu5 lutego 2014 Ilość komentarzy0

infografika Psychologia konsumenta (1)Dzisiaj dostałem ciekawą infografikę przygotowaną przez Vouchercloud. Specjaliści serwisu przeanalizowali wyniki badań dotyczących procesów e-sprzedaży. Na podstawie wyników publikowanych na łamach m.in. angielskich, niemieckich i amerykańskich portali branżowych wyciągnęli kilka wniosków na temat nawyków zakupowych klientów sklepów internetowych. Wiecie kto częściej porzuca koszyk zakupowy? Kobiety czy mężczyźni? Jaki procent odwiedzających opuści naszą witrynę, jeżeli ta nie załaduje się w ciągu 3 sekund?


O krótkie podsumowanie najważniejszych wniosków przedstawionych na infografice poprosiłem Annę Przewalski, z Vouchercloud, serwisu oferującego darmowe kupony rabatowe.

„Zakupy w sklepach online niekoniecznie należą do racjonalnych – o ich powodzeniu często decydują takie czynniki jak prędkość ładowania strony, ilość dostępnych rodzajów płatności czy konieczność założenia konta w danym sklepie. Po jakim czasie oczekiwania na załadowanie strony zaczynamy się na tyle niecierpliwić, że rezygnujemy z zakupów? Ile zdjęć produktu decyduje o skuteczności internetowego sprzedawcy? Jak bardzo podnosi sprzedaż załączanie prezentujących produkty materiałów video? Między innymi na te pytania próbuje dać odpowiedź psychologia konsumenta.

Gra jest warta świeczki, gdyż – jak pokazują najnowsze badania – ponad połowa konsumentów opuszcza stronę, jeżeli jej komponenty nie załadują się podczas pierwszych trzech sekund, a 80% z nich nigdy już do sklepu nie wróci. Decyzja o zakupie jest najczęściej podejmowana w ciągu pierwszych 90 sekund, a największy wpływ mają na nią zdjęcia i materiały filmowe. Jak zadbać o to, by nasz sklep internetowy cieszył się popularnością? Sekret tkwi w umiejętności wzbudzenia w kliencie zaufania do sklepu oraz zadbaniu o jego wygodę. Nie lubimy stron, na których trzeba zakładać konto, a newslettery skutecznie nas od sklepów online odstraszają. Lubimy natomiast, gdy sklep oferuje możliwość wykorzystania kuponu rabatowego”.


Po więcej „smaczków” i ciekawostek zapraszam do infografiki.

infografika Psychologia konsumenta

 

Wpis powstał na podstawie materiałów udostępnionych przez serwis Vouchercloud.

Pozdrawiam
Podpis Jacek Lipski

Jacek Lipski

Jacek Lipski

Marketer z ponad 16 letnim doświadczeniem. Od grudnia 2015 r. działa pod marką B&L Consulting jako niezależny konsultant i szkoleniowiec w obszarze strategii marketingowych dla MŚP i startupów. Doświadczenie zdobywał również w lubelskiej agencji reklamowej Vena Art oraz w korporacyjnych działach marketingu i komunikacji w Warszawie i Gliwicach. Wykładowca na UMCS Lublin oraz WSB w Chorzowie, Gdańsku i Opolu.