„Przechytrzyć social media” Evan Bailyn – recenzja klubowa MKZ nr 3
„Przechytrzyć social media? Po przeczytaniu ostatniej kartki i odłożeniu książki na półkę poczułem niepokój. Po chwili dotarło do mnie. Zostałem przechytrzony. Przez autora i słowa na okładce. Lektura obowiązkowa dla pasjonatów serwisów społecznościowych? Stawiam veto.
Nie wszystko złoto co się świeci i nie każda książka amerykańskiego guru social media jest godna uwagi. Książkę Bailyna spokojnie można sobie darować. Poza rozdziałem o konstruowaniu reklam fejsbukowych i opisie rywalizacji Facebook vs. Google, cała reszta nie rzuca na kolana. Moim zdaniem, nie wnosi nic nowego do dyskusji.
Podobno dzięki książce „Przechytrzyć social media” Czytelnik miał znaleźć się o krok przed konkurencją. Mocno wątpię. Myślę przede wszystkim o zaawansowanym użytkowniku mediów społecznościowych. Niestety nie jestem w stanie wyzerować swojej wiedzy zebranej w trakcie kilkuletnich doświadczeń i cofnąć się do punktu zero. Tak by móc ocenić książkę Bailyna z perspektywy początkującego użytkownika social media.
Sama książkę, dostępną w wydawnictwie internetowym OnePress, mogę co najwyżej polecić osobom, które dopiero wchodzą do świata social media. Stanowi przyzwoite źródło inspiracji dot. możliwości korzystania z reklam społecznościowych, wyszukiwania w czasie rzeczywistym, YouTube i Linkedina. Bardziej zaawansowani bez zbędnych wyrzutów sumienia mogą sobie książkę Bailyna odpuścić.
Książka „Przechytrzyć social media” stanowi kontynuację cyklu, którą rozpoczęło „Przechytrzyć Google”. Jej autor, Evan Baillyn jest amerykańskim przedsiębiorcą internetowym.
OCENA w skali 1/10 – 4
To pisałem ja – bloger II klasy
Jacek Lipski
Spodobał Ci się wpis?
Polecam sprawdzić też
Pierwszy lubelski „Czwartek Social Media”
Mieszkając przez 4 lata w Wawie nigdy nie udało mi się dotrzeć na czwartkowe spotkania. Wybierałem się co najmniej kilka razy, ale zawsze coś stawało mi na przeszkodzie. A to konieczność gaszenia kolejnego pożaru w „korpo”, w którym ówcześnie pracowałem, a to mecz basketu, a to zwykła niechęć do ruszenia czterech liter z domu. Pierwszy czwartkowy meeting dla „socjalowców” zaliczyłem dopiero, gdy wróciłem na stałe do Lublina. Dzisiaj kilka słów o tym jak wypadło inauguracyjne spotkanie.
„Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę” Jason Falls i Erik Dekers – recenzja klubowa MKŻ nr 7
Książek o social media ukazało się w ostatnich latach bez liku. Nie mam na myśli tylko rynku amerykańskiego, który jest wypchany podobnymi publikacjami po brzegi. Także polscy autorzy złapali wiatr w żagle i opublikowali kilka wartościowych opracowań m.in. „Rewolucję social media” i „Skuteczne social media”, jakie recenzowałem na blogu. Nie mam co jednak owijać w […]