Lekcje z przeszłości: najbardziej zabójczy spot telewizyjny w historii marketingu politycznego

Data wpisu10 lutego 2012 Ilość komentarzy0

Rok 1964. Pierwsze wybory prezydenckie w USA po zamachu na JFK. Naprzeciw siebie stają demokrata Lyndon Johnson, ze swoim planem „Great Society”, oraz republikanin Barry Goldwater, miłośnik broni atomowej i zbrojnej konfrontacji z ZSRR.

 

Sztab wyborczy LBJ emituje w telewizji spot, który przeszedł chyba od razu do historii marketingu politycznego. „Stokrotkę” wyświetlono tylko raz. To w zupełności wystarczyło, by do szczętu pogrzebać jakiekolwiek szanse Goldwatera na zasiedlenie Białego Domu. Cały świat zapewne odetchnął z ulgą.

 

Pozdrawiam

Jacek Lipski

Ps. radzę zwrócić uwagę na zabójczą puentę spotu…

Jacek Lipski

Jacek Lipski

Marketer z ponad 16 letnim doświadczeniem. Od grudnia 2015 r. działa pod marką B&L Consulting jako niezależny konsultant i szkoleniowiec w obszarze strategii marketingowych dla MŚP i startupów. Doświadczenie zdobywał również w lubelskiej agencji reklamowej Vena Art oraz w korporacyjnych działach marketingu i komunikacji w Warszawie i Gliwicach. Wykładowca na UMCS Lublin oraz WSB w Chorzowie, Gdańsku i Opolu.