
- „Społeczność na MAXXA” Sebastian Nejfeld, Netizens Pepermint,
Komentarz: prezentacja sponsora imprezy na temat portalu MAXXXymalny stworzonego dla RFM MAXXX i angażowaniu słuchaczy we współtworzenie audycji „on the air”!
- „Promocje oraz nagrody, czyli co tak naprawdę działa na FB na przykładzie kampanii Kit Kata”, Paweł Karaś z Facebook NOW oraz Erwin Wilczyński z Arbovision,
Komentarz: tips and tricks dla organizujących konkursy w społecznościówkach na przykładzie działań dla Fun Page Kit Kata w Polsce. Tak na marginesie: czy wiecie, że Kit Kat ma od 50 lat to samo hasło pozycjonujące „Czas na przerwę, czas na Kit Kata”? Godna podziwu konsekwencja!
- „Przygoda, czy stały związek? Fanta w społecznościach” Wiktor Goliszek, agencja Next,
Komentarz: kilka słów o akcjach Fanty „Odpicuj swój profil” i „Całowanie pod jemiołą”.
- „Co i jak mierzyć na facebok.com? Na podstawie dotychczasowych doświadczeń”, Cezary Różański, Goldensubmarine,
Komentarz: pierwsza z prezentacji nurtu analitycznego na temat wykorzystania Google Analitics do mierzenia skuteczności działań facebookowych aplikacji. Zaskakująca informacja: akcje na facebooku nie zmuszające uczestników do lajkowania dają lepsze rezultaty niż te wymuszające „like”!
- „Pan wiem o czym ja mówię czyli wróżki w marketingu i coś więcej”, Marcin Kowalik, Zieltraffic,
Komentarz: dwa casy z podwórka szczecińskiej agencji Zieltraffic, wróżki nie przypadły mi do gustu, ale kampania dla restauracji Brama Jazz Cafe jak najbardziej. Świetny przykład na to, że przeniesienie całego budżetu marketingowego z mediów tradycyjnych do sieci i społeczności może dawać świetne rezultaty. Social media naprawdę są w stanie sprzedawać (nie w każdej branży oczywiście)!
- „Od lojalności po sprzedaż, czyli community marketing jako narzędzie promocji sklepu internetowego”, Marek Piotrowski, Fire Fly,
Komentarz: community marketing dla sklepu internetowego „Męskie Zabawki”. Ciekawostka? Model biznesu prowadzonego przez Fire Fly Group. Agencja prowadzi działalność biznesową i korzystając z okazji testuje swoje pomysły w praktyce.
- „Akcja Ekoszkoła – jak wykorzystać CSR do budowy masowej świadomości marki? Kampania marketingu zintegrowanego”, Krzysztof Winnik, NuOrder Group, Beata Kuskowska, Knauf Insulation,
Komentarz: dowód na to, że połączenie celów CSR i marketingowych jest jak możliwe. Remont szkoły w Chechle i budowa świadomości marki wśród tysięcy internautów – godne podziwu!
- „Narzędzie mierzenia efektów działań WoM w społecznościach internetowych na wizaz.pl i społeczności kobiecych na portalu Facebook”, Albert Hupa, Interactive Research Center,
Komentarz: kolejna prezentacji z nurtu analitycznego, m.in. jak i gdzie szukać ognisk dyskusji, Social Influencers i trendsetterów. Ciekawostka? Kobiety w sieci tworzą „ule komunikacyjne”, mężczyźni preferują „komunikację zadaniową”!
- „Samsung Game – czyli jak wprowadzić na rynek nowy produkt?” Robert Sosnowski, Biuro Podróży Reklamy,
Komentarz: case gry wspomagającej wprowadzenie na rynek nowego notebooka Samsunga.
- „HBO – krótka rozprawa o kupionym vs. naturalnym fanie na Facebooku…” Paweł Suchocki, Buzz Media,
Komentarz: najlepsza moim zdaniem prezentacja na ShowCase. O sile otwartej komunikacji o wartości prawdziwych fanów skutecznie przekonywał Paweł Suchocki z Buzz Media. Jak mówił „Nie sztuką jest pozyskać fana, sztuką jest go utrzymać!”
- „Mobbuzer – nowa platforma do monitorowania SM” Digital One.
Komentarz: nowe narzędzie do monitorowania marek w społecznościówkach. Platforma stworzona dla marketerów przez marketerów, a nie jak to zwykle bywa – dla informatyków przez informatyków.
Wnioski jakie nasunęły mi się po konferencji ShowCase? Primo, na pewno wpadnę na kolejne spotkanie z tego cyklu. Organizatorzy wspominali o maju. W listopadzie zapraszają również na targi branży interaktywnej. Secundo,„Lepszy 1 lojalny fan niż 100 milczących”, czyli „Liczy się jakość, a nie ilość, głupcze!”
ShowCase Warszawa – polecam wszystkim marketingowcom!
Pingback: "Wideo online & Mobile Marketing" czerwcowy IAB ShowCase w Warszawie - recenzja | Marketing, książki i życie()
Pingback: "Brand advertising online" Showcase Warszawa, maj 2011 - opinia | Marketing, książki i życie()
Pingback: "SEM/SEO, Technologie" IAB Showcase, luty 2012 r. - recenzja | Marketing, książki i życie()