Seminarium marketingowe "Sztuka Rebrandingu" polecam!

Data wpisu1 grudnia 2010 Ilość komentarzy0
Wczoraj miałem okazję uczestniczyć w bezpłatnym seminarium marketingowym poprowadzonym przez ekspertów z agencji brandingowej Dragon Rouge. Trafiłem tam dosyć przypadkowo, dzięki uprzejmości mojej koleżanki z Marketingu. Na spotkanie szedłem z mieszanymi uczuciami. Wracając – byłem pod dużym wrażeniem!

Trzy godzinna prezentacja poprowadzona przez Małgorzatę Starczewską (strateg) i Arkadiusza Łosia (dyrektor ds. corporate identity) nie pozwalała oderwać wzroku od ekranu. Dragon Rouge zaprezentowało się z najlepszej strony. Dla przypomnienia: to agencja, która projektowała logo ME 2012 oraz dostała 3 nagrody w rankingu „Press” za swoje kampanie rebrandingowe (dla Grupy Żywiec SA, Energa oraz Kliff).
Tematyka seminarium obejmowała, m.in.:
– motywy przeprowadzania rebrandingu,
– metody odświeżania marki,
– podejście do rebrandingu.

Największą wartością seminarium były case studies poruszane przez ekspertów. Zapamiętałem przede wszystkim to, co jest wyraźnym znakiem nowych czasów, czyli:
wpływ mediów społecznościowych na rebranding!

Przykłady bolesnych porażek Tropicany, GAP i obecnego kryzysu LOT powinny być ostrzeżeniem dla wszystkich marketerów i brand managerów. Kluczowa lesson to learn? Rebranding to okazja na zbudowanie całego świata marki (brand uniwersum), a przynajmniej jej ekspresji wizualnej. Nie jest to jednak sprawa prosta, ponieważ bardzo trudno zbadać i przewidzieć reakcje klientów na nawet najmniejsze zmiany w strukturze marki. Z tego względu rebranding należy powierzać doświadczonym ekspertom!
Reasumując – polecam seminaria marketingowe organizowane przez Dragon Rouge! Dawno już nie wyszedłem z żadnego szkolenia z głową wypełnioną taką ilością informacji i nowych inspiracji. Kolejne seminarium p.t. „Zarządzanie architekturą marki” już 7 grudnia. Seminaria są bezpłatne!

 

PS. tak zapamiętale rekomendowałem seminarium Dragon Rouge, że zapomniałem o mini rocznicy! To jest mój 100 setny post opublikowany na blogu marketingowym Marketing, książki i życie. Gratuluję wszystkim czytelnikom cierpliwości…

Jacek Lipski

Jacek Lipski

Marketer z ponad 16 letnim doświadczeniem. Od grudnia 2015 r. działa pod marką B&L Consulting jako niezależny konsultant i szkoleniowiec w obszarze strategii marketingowych dla MŚP i startupów. Doświadczenie zdobywał również w lubelskiej agencji reklamowej Vena Art oraz w korporacyjnych działach marketingu i komunikacji w Warszawie i Gliwicach. Wykładowca na UMCS Lublin oraz WSB w Chorzowie, Gdańsku i Opolu.