"How to blog effectively for business" – lekcja pierwsza
Właśnie zakończyłem pierwszą lekcję marketingowego kursu na Inbound Marketing University. Początkowy wykład prowadzony przez specjalistów z Marketing Proofs Ann Handley (Chief Content Officer) i Macka Colliera (blogging and Twiter specialist) dotyczył efektywnego blogowania.
Zajęcia prowadzone w formie omawianej prezentacji widocznej na ekranie (głosy prowadzących w tle) były średnio interesujące. Generalnie dotyczyły zasad blogowania, budowy bloga, czyli rzeczy przydatnych ludziom dopiero zaczynających przygodę z blogosferą. Najcenniejsze rzeczy, jakie wychwyciłem, pojawiały się na samym końcu, w fazie pytań od uczestników na które odpowiadali prowadzący:
1. Jak reagować na negatywne komentarze na firmowym blogu? Co robić jeżeli jest ich strasznie dużo? Na pewno nie wolno ich kasować. Sposób, w jaki sposób rozegramy sprawę z negatywnymi komentarzami w sieci mówi o nas wszystko. Jeżeli pomożemy skarżącym się w załatwieniu ich spraw, rozwiązaniu problemów to internauci na pewno to docenią. Poza tym należy pamiętać, że negatywny post na blogu, nawet z wyzwiskami i wulgaryzmami, to często krzyk rozpaczy klienta, któremu nie zapewniono dobrej obsługi w świecie off line…
2. Jak sprawić, by wzrosła liczba czytelników? Tutaj odpowiedz jest prosta. Linki przychodzące i wychodzące, słowa kluczowe oczywiście mają swoje znaczenie, ale powinny one ustępować przed treścią. Jak mówią: „CONTENT IS THE KING”. Dobra, ciekawa treść oscylująca wokół kilku kluczowych, starannie dobranych tematów, jakim jest poświęcony blog, sprawi że czytelnicy na pewno go odnajdą w sieci.
Końcowa ocena lekcji pierwszej inbound marketingu: 3+
PS: jutro biorę się za kolejną lekcję. Tym razem „SEO Crash Course to Get Found” prowadzoną przez Lee Oddena z Top Rank Online Marketing. Relacja gwarantowana!
Spodobał Ci się wpis?
Polecam sprawdzić też
„Succesfull Email Marketing” Inbound Marketing University, recenzja webinaru numer 9
Pierwsza recenzja lekcji inbound marketingu na nowej domenie bloga marketingowego „Marketing, książki i życie”! Powracam do cyklu po długiej przerwie. Prowadzony przez Erica Grovesa z Constant Contact webinar dotyczył tematyki email marketingu. Fajne zajęcia, dużo lepsze niż ostatnio recenzowany webinar Briana Carolla o lead nurturing. Zapraszam do lektury!
„Inbound Lead Nurturing” lekcja 8
Tytuł postu i kolejnej lekcji z Inbound Marketing University można przetłumaczyć jako “strategia dojrzewania leadów”. Chodzi o nowe podejście do leadów wygenerowanych w trakcie, np. kampanii internetowych. Do tej pory marketerzy koncentrowali się na generowaniu leadów i szybkim przekazywaniu ich sprzedawcom. W efekcie spora cześć z trudem pozyskanych leadów nie była wykorzystywana. Sprzedawcy, licząc na […]