„Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu” Joanna Wrycza-Bekier
Webwriting czyli co…
Nowa dziedzina wiedzy, której w całości poświęcona jest książka Joanny Wryczy-Bekier, doktorantki w Katedrze Kulturoznawstwa Uniwersytetu Gdańskiego.
Autorka koncentruje się na sześciu kluczowych obszarach:
– wprowadzenie do webwritingu,
– dziennikarstwo internetowe,
– tekst reklamowy w Internecie,
– pisanie perswazyjnych emaili,
– Googlewriting,
– komunikat prasowy w Internecie (e-PR).
Dlaczego warto przeczytać „Webwriting…”?
Tylko i wyłącznie ze względów praktycznych. Książka zawiera absolutne minimum teorii. Autorka zrezygnowała z waty słownej na rzecz konkretów. Znajdziecie tutaj ćwiczenia do samodzielnego wykonania, print screeny stron internetowych, masę linków i bogatą bibliografię.
Polecam każdemu, nie tylko osobom zawodowo parającym się komunikacją lub copywritingiem. Każdy kto prowadzi bloga, własną stronę internetową lub bawi się w dziennikarstwo obywatelskie w sieci powinien jak najszybciej zdać sobie sprawę, że internetowe słowo pisane to nie to samo, co słowo w gazetach, dziennikach czy książkach.
PS: książka wydana przez wydawnictwo One Press.
Spodobał Ci się wpis?
Polecam sprawdzić też
„Superslogany” Steve Cone – recenzja
„Słowa, które zdobywają klientów i zwolenników, a nawet zmieniają bieg historii” – przeczytałem na okładce książki. Czy warto zawierzyć tym słowom? Czy sążnista recenzja na odwrocie mówi całą prawdę? Czy postąpisz rozsądnie inwestując 63 zł w dzieło Steve Cone? Przed zakupem przeczytaj krótką recenzję. Pamiętaj, że „SŁOWA TO NABITE PISTOLETY” (Jean Paul Sartre)…
„Zabójczo skuteczne treści internetowe. Jak przykuć uwagę internauty?” Gerry McGovern
Książkę Gerry McGoverna, właściciela firmy zajmującej się zarządzaniem treścią internetową, polecam autorom piszącym do internetu lub osobom, które chcą zacząć to robić. Webwriting to prawdziwa i niełatwa sztuka. Pisała o tym Joanna Wrycza-Bekier w recenzowanej przez mnie książce „Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu”. Nie każdy autor piszący do prasy tradycyjnej potrafi pisać do internetu […]