Ulubione cytaty

Słowa są najpotężniejszą bronią jaką zna ludzkość. Potrafią inspirować ludzi do rzeczy wielkich i zmieniać rzeczywistość.Moje ulubione cytaty to wypowiedz Marka Twaina oraz słowa z „Burzy” Williama Szekspira:

„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj. Śnij. Odkrywaj.” Mark Twain

„Jesteśmy tacy, jakimi tworzą nas nasze marzenia.” William Szekspir

 „Pamiętaj o wyobraźni!” Adam Hanuszkiewicz

„Komunikacja jest strategią”

 

Inne przykłady sentencji, które zrobiły na mnie duże wrażenie:

  • „Bóg przebacza i zapomina, ale internet nigdy” Viviane Reding, europejska komisarz ds. sprawiedliwości,
  • „Uwaga jest jednym z najcenniejszych dóbr w nowoczesnym społeczeństwie” Aleksander Bard, szwedzki filozof,
  • „If your advertising goes unnoticed, everything else is academic” William Bernbach,
  • „Nie ulegajmy przedwcześnie proroctwom, że social media wywrócą całkowicie zasady komunikacji” Jacek Gadzinowski,
  • „W internecie inaczej niż u Hitchcocka: tekst powinien zaczynać się trzęsieniem ziemi, a potem napięcie może spadać”,
  • „W śmiałości jest geniusz, potęga i magia”Johann Wolfgang von Goethe „
  • Marketing to gra przyszłości. Raporty z badań marketingowych to raporty z przeszłości” Al Ries i Jack Trout”
  • Marketing, podobnie jak polityka, jest sztuką tego co możliwe” Al Ries i Jack Trout
  • „Wielkie idee pojawiają się na świecie cicho, jak gołębice” Albert Camus
  • „Gdy człowiek nie wie, do jakiego portu zmierza, żaden wiatr nie jest pomyślny” Seneka”
  • „Język nie tylko opisuje rzeczywistość, ale ją tworzy” prof. Jerzy Bralczyk”
  • Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, kiedy nasze skrzydła zapominają, jak latać” Antoine de Saint-Exupéry
  • „Napisz coś, o czym warto czytać, ale zrób coś o czym warto pisać” Benjamin Franklin
  • „Teorii marketingu nauczę Cię w jeden wieczór, ale marketerem będziesz stawał się całe życie” Philip Kotler
  • „Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona” Albert Einstein
  • „Reklama, która nie sprzedaje, nie jest kreatywna” David Ogilvy
  • „First be clear than clever” David Ogilvy
  • stare porzekadło „Przychodzi się do pracy a odchodzi od szefa…”
  • „Większość osób stosuje badania rynkowe tak, jak pijacy używają latarń – częściej się na nich wspierają, niż wykorzystują ich światło” David Ogilvy
  • „Zarządzanie firmą oparte na badaniach rynku jest jak prowadzenie samochodu wyłącznie przy użyciu lusterka wstecznego” Anita Roddick
  • „Talentem można wygrać mecz, ale mistrzostwa zdobywa się pracą zespołową i inteligencją” Michael Jordan
  • „Nasza egzystencja nie jest perfekcyjna”, ale zawsze trzeba szukać rozwiązania najlepszego w danym momencie, jednocześnie dążąc do doskonałości” Jean Paul Sartre
  • „Strategia marketingowa to seria zintegrowanych działań prowadzących do trwałej przewagi konkurencyjnej” John Scully
  • „Zacznij tam, gdzieś jesteś, użyj tego, co masz, zrób, co możesz” Artur Ashe
  • „Każdy może ubić interes, ale potrzeba geniuszu, wiary i wytrwałości, by zbudować markę” David Ogilvy
  • „Dobre zarządzanie biznesem to zarządzanie jego przyszłością, a zarządzanie przyszłością to zarządzanie informacją” Marion Harper
  • „Wiersz, w którym autor grzecznie, ale stanowczo uprasza liczne zastępy bliźnich, aby go w dupę pocałowali” tytuł wiersza Juliana Tuwima
  • „Kreatywność bez strategii nazywana jest sztuką. Kreatywność ze strategią nazywana jest reklamą” Jeff L. Richards, ekspert ds. komunikacji i reklamy
  • „Klienci się nie skarżą, tylko odchodzą…”
  • „To travel is to live” H.C. Andersen
  • „Nigdy nie ma się drugiej okazji, by zrobić pierwsze wrażenie” Andrzej Sapkowski
  • „Jeżeli nie ma czegoś w Google, nie ma tego w ogóle” ludowa mądrość
  • „Jeżeli czegoś nie ma na Facebooku, to nie miało wcale miejsca” ludowa mądrość
  • „Teorie zarządzania nie mają większego znaczenia. Sukces lub porażka przedsięwzięcia zależą od ludzi. Zbyt często są oni traktowani jak pionki, przesuwane na szachownicy przez wielkich wizjonerów. Większość managerów poświęca mnóstwo czasu na planowanie transakcji restrukturyzacji, czy najnowszym pomysłom z dziedziny zarządzania, a tylko niewielu stawia sobie za główny cel stworzenie środowiska, które przyciągnie najlepszych, najmądrzejszych i najbardziej kreatywnych pracowników, a następnie utrzyma ich i – co najważniejsze – wykorzysta ich potencjał.” Collin Powell
  • „Alkohol szkodzi zdrowiu, ale pomaga życiu” Agnieszka Osiecka
  • „Skuteczność w PR to pochodna dopasowania. Nad każdym zadaniem trzeba się pochylić indywidualnie i opracować oryginalny, najlepszy w danym wypadku zestaw taktyk komunikacyjnych”. Barbara Labudda, PR Eskadra Publica
  • „Najlepszy sposób, by przewidzieć przyszłość, to tworzyć ją.” Alan Kay, laureat nagrody Turinga
  • „Wszystko zostało już powiedziane, ale ponieważ nikt tego nie słucha, wciąż musimy wracać i zaczynać wszystko od nowa” Andre Gire
  • “The World is a book, and those who do not travel read only a page” Św. Augustyn
  • „Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.” Eleanor Roosevelt
  • „Mogę przewidzieć ruch gwiazd, ale nie szaleństwo ludzi” Isaac Newton
  • „Serce miej otwarte dla wielu, zaufaj niewielu” William Szekspir
  • „Mecze wygrywa się na treningach, a nie na stadionach” trener piłkarski
  • „Wystawa sklepowa powinna być jak scena w teatrze” Sara Lipska

Pozdrawiam

Jacek Lipski

Ps. zainspirowani? Od dłuższego czasu zbieram się do posegregowania rosnącej listy cytatów wg kategorii. Będzie łatwiej znaleźć coś dla siebie.