Przegląd marketingowy #2 – strategia, trendy, marketing w małej firmie i startupie

Z lekkim poślizgiem podrzucam nowy przegląd marketingowy dla wszystkich zainteresowanych marketingiem, ale od strony strategii, trendów oraz działań w małej firmie i startupie. Tym razem mam dla Was teksty o pułapkach technooptymizmu (Szymon Szymczyk), dehumanizacji marketingu (Mr. Social) i „dystrybucyjnym” kopciuszku z koncepcji 4P (Russ Klein), a także wywiad Jacka Kotarbińskiego z Byronem Sharpem oraz 20 oryginalnych pomysłów na biznes z portalu „Marketing&Biznes”. Gotowi na kawał dobrej, choć – od razu ostrzegam – długiej lektury?

Uwaga: czytasz na własną odpowiedzialność. Polecane teksty są zazwyczaj długie, nie zawsze łatwe w odbiorze i do tego zmuszają do myślenia. Jeżeli więc szukasz kolejnej dawki lekkostrawnego „pop-marketingu”, możesz sobie darować dalsze czytanie.

1. „Byle dożyć osobliwości. Pułapki technooptymizmu” – Szymon Szymczyk
Technologiczny solucjonizm. Ulepszanie w nieskończoność. Święte wskaźniki mierzalności. Epokalizm. Technodefetyzm. Internetocentryzm. To wszystko pułapki technooptymizmu, w które wpadł m.in.: rynek mediów. Artykuł jest rozszerzoną wersją prezentacji Szymona Szymczyka z InternetBeta 2017. Tekst ukazał się również na blogu autora edgerunner.pl.

2. „Dehumanizacja marketingu” – Kamil Mirowski (Mr. Social)
Bezduszny i zautomatyzowany marketing czy raczej marketing w wersji slow? Boty i inne automaty czy humanizacja komunikacji? Kamil Mirowski pisze na swoim blogu o kwestii, z którą ja również mam problem od dawna, tj.: utratą człowieczeństwa w działaniach marketingowych.

3. „The cinderella of the 4 Ps” – Russ Klein
Ciekawy tekst o dystrybucji, która przez lata była najbardziej niedocenianym elementem marketingowego mixu, a dzisiaj – w czasach e-commerce wysuwa się na pierwszy plan.

4. „Wywiad z Byronem Sharpem” – Jacek Kotarbiński
Who is Byron Sharp? Jeżeli zajmujesz się marketingiem i nie znasz tego nazwiska, sugeruję jak najszybciej nadrobić zaległości. Dr Byron Sharp to badacz z największego na świecie centrum badań nad skutecznością marketingu Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science (Australia) oraz autor bestsellerowej książki „How Brands Grow: What`s Marketers Don`t Know”. Nadrabianie zaległości zacznij od lektury wywiadu, który przeprowadził Jacek Kotarbiński.

5. „Pomysły na biznes: 20 oryginalnych propozycji” – Urszula Poszumska
Oryginalne, ale nie ekscentryczne pomysły na robienie biznesu. Najciekawsze z nich to pralnia samoobsługowa, wynajem osób, rower na telefon, dom strachów, party-bus, selfie-budka i kawiarnia z poradami prawnymi. Po więcej biznesowych inspiracji zapraszam do lektury artykułu.

Masz ochotę coś jeszcze poczytać? Zachęcam Cię do rzucenia okiem na nowe teksty, jakie pojawiły się na blogu w ostatnich dniach, tj.: o komunikacji marketingowej w XXI wieku oraz 10 technikach marketingowych dla (nie)tradycyjnego biznesu. Daj znać co sądzisz o nich, jak również o Przeglądzie #2, w komentarzach. Kolejna edycja cyklu już za 2 tygodnie. Jeżeli chcesz dostawać e-mailowe powiadomienie o kolejnych „Przeglądach Marketingowych”, zapisz się do newslettera (planuję wydawać go co 2 tygodnie, formularz znajdziesz poniżej).

Logo Jacek Lipski

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. Przegląd marketingowy #1 – strategia, trendy, marketing w małej firmie i startupie
  2. Hotel „W Krainie Alicji” z Nałęczowa robi to dobrze. Marketing w małej firmie i startupie #1
  3. Marketing małej firmy w mediach społecznościowych – jak podejść do niego strategicznie
  4. Subiektywny przegląd wydarzeń #3. Internety, marketing, popkultura, sport, polityka i styl życia.
  5. Promocja małej firmy w social media. Jak się za to zabrać?

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.