Opowieści o marketingu

„Opowieści w marketingu” Jacka Szlaka – subiektywna recenzja nr 1

Content marketing. Storytelling. Marketing szeptany. Real-time marketing. Reklama natywna i prowokacyjna. To poszczególne kamienie milowe szlaku opowieści marketingowych, na który zabiera nas w swojej książce Jacek Szlak. Autor, którego na pewno znacie z portalu „Marketing przy kawie”, przeprowadzi Czytelnika suchą stopą przez wszystkie meandry współczesnego marketingu. To zdecydowanie jedna z najmądrzejszych książek branżowych, jakie przeczytałem od początku swojej ponad 10 letniej przygody z branżą.

O marketingu napisano już bardzo wiele i pewnie w najbliższym czasie ilość treści ulegnie podwojeniu. Ilość, jak zwykle, nie idzie tu w parze z jakością. Coraz rzadziej można spotkać na rynku książki pisane przez prawdziwych ekspertów, czyli ludzi, którzy przez wiele lat parając się marketingiem, mogą spojrzeć na branżę z odpowiedniego dystansu. Do takich autorów bez wątpienia można zaliczyć Jacka Szlaka.

opowiesci_w_marketingu

Swoboda, z jaką porusza się w świecie zjawisk i trendów marketingowych, oraz prosty (nie mylić z prostackim) język, którym opisuje najtrudniejsze zjawiska, oznacza że bez cienia wątpliwości mogę przyznać mu tytuł „marketingowego erudyty”. Z tego względu książkę napisaną przez Jacka Szlaka zaliczam do kategorii książek mądrych tj. takich które uczą określonego sposobu myślenia, zamiast podawać na tacy konkretne rozwiązania (jakie najpewniej zdezaktualizują się po kilku miesiącach od wydania książki).

Z mojego punktu widzenia to pozycja, do której Czytelnik na pewno będzie chciał wracać. Choćby po to, by zrozumieć o co naprawdę chodzi w marketingu i dlaczego robimy to co robimy. I po to by raz jeszcze spojrzeć okiem Jacka na kampanie, o których pisze np. „The Beauty Inside”, „The Scarecrow” Chipotle (patrz video) czy „We know drama” TNT. Założę się, że nie raz o nich czytaliście, ale na pewno nie zauważyliście pewnych aspektów, na które zwrócił uwagę autor książki.

Nie bez znaczenia dla mnie jest również język, którym posługuje się autor. Rzadko czyta się książki branżowe napisane tak piękną polszczyzną. To zdecydowanie zwiększa przyjemność płynącą z lektury. Reasumując, warto podążać szlakiem „Opowieści w marketingu” wyznaczonym przez Jacka Szlaka!

Ps. książkę „Opowieści w marketingu” Jacka Szlaka wydało moje ulubione wydawnictwo z Lublina – „Słowa i Myśli”.
Pozdrawiam

Logo Jacek Lipski

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. „Zabić. Zniknąć. Zapomnieć” Jacka Skowrońskiego – recenzja „polsko-kryminalna” nr 2
  2. „(R)ewolucja marki” – recenzja książki Jacka Pogorzelskiego
  3. Wygraj książkę „Mity marketingowe” Jacka Pogorzelskiego!
  4. „Drucker o marketingu” William A. Cohen – recenzja klubowa MKŻ nr 12
  5. „Zakamarki marki” Paweł Tkaczyk – recenzja książki

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.