5 najciekawszych treści o marketingu

5 najciekawszych treści o marketingu – kwiecień 2016 r.

Z dużym poślizgiem, ale w końcu jest. Łapcie podsumowanie kwietnia czyli absolutnie subiektywny wybór najlepszych treści marketingowych, które wpadły w moje ręce w ciągu ostatnich tygodni. Tym razem mam dla Was artykuły Kotarbińskiego, Gieracza, Scotta i Pogorzelskiego oraz kolejną analizę strategiczną Melting Pot.

Spory czasu upłynęło od poprzedniego zestawienia, dla przypomnienia – „wyprodukowałem” je w połowie marca. Niestety znowu przysypały mnie zlecenia (co raczej mnie nie martwi), w międzyczasie zaliczyłem świetne Forum Strategii Marketingowych „Case Open” – jednym słowem, dużo się działo. Po raz kolejny spróbuję się jednak sprężyć i wrócić do cyklu publikowania co 2 tygodnie.

Ok, do rzeczy – co przygotowałem dla Was tym razem?

1.„Everything the tech world says about marketing is wrong” Samuel Scott
„The biggest problem in marketing in the tech world today is that too many marketers do not know the first thing about marketing. Digital marketers — who, as marketers, really should be cynical enough to know better — have fallen into an echo chamber of meaningless buzzwords” – tak zaczyna się jeden z najlepszych tekstów analitycznych o marketingu, które czytałem w ostatnich latach. Wbrew pozorom nie odnosi się tylko do „digitalowców”. Koniecznie przeczytajcie, by dowiedzieć się więcej!

2. „Czas na rewolucję marketingu” Jacek Kotarbiński
Świetny tekst Jacka Kotarbińskiego o rewolucji, jaka zaszła w marketingu w ostatnich latach. Sprawdźcie czy jako marketingowcy działacie już cyfrowo czy też nadal tkwicie w erze analogowej.

3.  „Hartowanie strategiczne. Wymysł czy konieczność?” Marcin Gieracz
Marcin Gieracz przekonuje, że planowanie strategiczne przestało już być domeną tylko i wyłącznie top management. Zaprojektować strategię powinien umieć prawie każdy manager. Więcej na ten temat w artykule opublikowanym na portalu Wirtualne Media.

4.  „Siedem mitów o strategii” Jacek Pogorzelski
Im większa organizacja, tym bardziej złożona strategia. Posiadanie strategii oznacza jej realizowanie. To tylko przykładowe „mity strategiczne”, z którymi rozprawia się w swoim wpisie na blogu Jacek Pogorzelski. Poznajcie wszystkie mity.
  
5. „Analiza strategiczna rynku nieruchomości premium” Melting Pot
Kim jest konsument, potencjalny nabywca nieruchomości premium? Kim jest osoba, którą stać na apartament w najlepszej lokalizacji w centrum dużego, polskiego miasta? Kto nie musi martwić się kredytem dla „swojego małego M”? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziecie w najnowszej analizie strategicznej autorstwa Wojciecha Walczaka i Radosława Kaczmarka.


 

Co myślicie o kwietniowej „piątce” marketingowej? Czegoś Wam brakuje w najnowszym zestawieniu? Czekam na Wasze opinie w komentarzach lub – jak to częściej bywa – na Facebooku.

Pozdrawiam

Logo Jacek Lipski

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. 5 najciekawszych treści o marketingu – pierwsza połowa marca 2016
  2. 5 najciekawszych treści o marketingu – druga połowa lutego 2016
  3. 5 najciekawszych treści o marketingu: styczeń i luty 2016
  4. Share Week 2016
  5. Case Open 2016 czyli forum dla strategów marketingowych

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.