Najlepsze treści o marketingu

5 najciekawszych treści o marketingu: styczeń i luty 2016

Materiałów o marketingu jest w internecie bez liku. Niestety ilość w tym wypadku nie zawsze przechodzi w jakość. Duża część tego co krąży w sieci to treści praktycznie bezwartościowe, przeważnie dlatego że nie wnoszą nic nowego do dyskusji lub stanowią kalki z amerykańskich blogów lub serwisów branżowych. Na szczęście istnieją chlubne wyjątki, które od czasu do czasu uda mi się wypatrzeć i wydobyć z otchłani mojego „newsfeedu”. Chcecie poznać moje styczniowe i lutowe rekomendacje?


Dzisiejszy wpis to początek serii postów z rekomendacjami najciekawszych treści o marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem strategii oraz brandingu, jakie uda mi się wynaleźć w internecie. Celowo użyłem określenia „treści”, ponieważ wpis będzie zawierał nie tylko artykuły, ale również inne materiały np. prezentacje ze Slide Share, raporty oraz e-booki.

W miarę możliwości czasowych poziomu motywacji wewnętrznej autora (różnie z tym bywa), a także Waszych reakcji (nie lubię pisać dla nikogo, więc o wszystkim zadecyduje bezlitosny Google Analitics), mój nieformalny „Przegląd marketingowy” będzie ukazywał się co 2 tygodnie.

Przejdźmy w końcu do rzeczy. Oto moje styczniowe i lutowe rekomendacje. Od razu zastrzegam, że wybór jest całkowicie subiektywny, a kolejność alfabetyczna. Lista jest wprawdzie zawężona do 5 pozycji, ale nie oznacza to że w tym czasie nie pojawiły się inne godne uwagi pozycje.


1. „Analiza strategiczna sieci sklepów spożywczych w Polsce”
– agencja Melting Pot

Zdecydowanie najlepsza prezentacja, jaką widziałem w ostatnich miesiącach. Dlaczego? Przejrzyjcie, to przekonacie się sami.


2. „Dlaczego niemal na pewno tworzysz swoją markę źle” – Piotr Nowicki, V&P
Autor przypomina w tekście m.in., że „celem istnienia marki jest usztywnianie popytu, które osiąga się dzięki doskonaleniu odpowiedzi na określoną potrzebę odbiorcy”. Koniecznie przeczytajcie pozostałą część wywodu.

3. „Marki kultowe czy kult marki” – Maciej Tesławski
Pierwszy filozof polskiego marketingu dzieli się wnioskami ze spotkania w Klubie Strategów Marketingu. Co jest potrzebne, by móc uznać markę za kultową? Jakie cechy ma taka marka? Sprawdźcie!

4. „Nowy marketing podsumowuje rok 2015: strategie marketingowe” – Jacek Kotarbiński
Bardzo ciekawy wywiad z autorem „Sztuki rynologii”. Rozmowa dotyczy strategii marketingowych.

5. „Polska pomidorowa” – agencja Melting Pot
Równie błyskotliwy co „niepoprawny politycznie” tekst strategów z agencji Melting Pot. Pozornie dotyczy telewizji publicznej, jej marki i znaczenia na rynku, a tak naprawdę przypomina marketerom o tym, jak naprawdę żyje większość Polaków.

Kolejny „Przegląd marketingowy” już za 2 tygodnie, pod koniec lutego. W międzyczasie dajcie proszę znać w komentarzach, czy podoba Wam się nowy cykl wpisów. Trochę mi brakuje ostatnio czasy, z weną twórczą też nie najlepiej, więc wziąłem się za tzw. „content curation” (modne słówko, koniecznie chciałem się pochwalić jego znajomością).

Z wyrazami szacunku

Logo Jacek Lipski

 

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. „Zabójczo skuteczne treści internetowe. Jak przykuć uwagę internauty?” Gerry McGovern

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.