Najciekawsze treści o marketingu

5 najciekawszych treści o marketingu – druga połowa lutego 2016

Czas na drugi odcinek cyklu o najlepszych treściach marketingowych, które odkopałem z internetowych czeluści w drugiej połowie lutego. Dacie się złapać na taką „przynętę”?

Tak dla przypomnienia, jeżeli nie zaglądaliście na mój blog wcześniej. Dokładnie 11 lutego rozpocząłem publikację serii postów z rekomendacjami najciekawszych treści o marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem strategii oraz brandingu. Wybór jest całkowicie subiektywny, a kolejność alfabetyczna. Czas każdego z nas na lekturę jest mocno ograniczony, więc tradycyjnie ograniczam się tylko do 5 treści. Oto moje propozycje z drugiej połowy lutego.


1. „Jak zostać profesjonalnym marketerem. Poradnik w 10 punktach” – Szymon Słowik

Nie ma drogi na skróty, unikaj ludzi którzy sprzedają super tajemną wiedzę – to tylko 2 z 10 super trafnych porad, o których pisze na swoim blogu Szymon Słowik. Przeczytajcie koniecznie wszystkie pozostałe rady.

2. „Komunikacja z pokoleniem millenials” – Marcin Gieracz
Swoboda myślenia i życia. Millenialsi są jak koty. Kim jest Millenials digitalny i jak kupuje. Doświadczenia zakupowe Millenialsów. Sugestie dla biznesu. Chcecie więcej? Sięgnijcie do tekstu Marcina Gieracza, CEO Rubikom Strategy Consulting.

3. „Mobile – podsumowanie roku 2015 – Polska” – Monika Mikowska
W poprzednim roku miałem okazję poznać autorkę na jednym z warsztatów organizowanych w ramach MediaLab Lublin Battle. Wniosek z tego spotkania mógł być tylko jeden. Jeżeli Monika pisze o mobile, po prostu należy to przeczytać. Tym razem podrzucam Wam prezkę ze SlideShare z podsumowaniem najważniejszych wydarzeń „mobilowych” w naszym kraju w minionym roku.



4. „Polski fetysz innowacji. Nie zakładajcie startupów, tylko róbcie biznes” – Grzegorz Marynowicz

Święta słowa, które pierwszy raz przeczytałem w „Rework”. Autor pisze o potrzebie dokonania generalnej zmiany w polskim podejściu do innowacji. Warto przeczytać.

5. „6 najbardziej kreatywnych kampanii społecznych ze świata” – Matt Statkiewicz
Tytuł tekstu, napisanego w ramach promocji zgłoszeń do konkursu na najlepszą kampanię społeczną 2015 roku, mówi sam za siebie. Podrzucam link do artykułu plus mój ulubiony spot kampanijny.

Który tekst podobał Wam się najbardziej? A możecie macie inne lub lepsze propozycje, które powinny trafić do tego zestawienia? Czekam na Wasze opinie w komentarzach. Na pewno uwzględnię je w trzecim „przeglądzie marketingowym”, który ukaże się w połowie marca.
Do usłyszenia

Logo Jacek Lipski

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. 5 najciekawszych treści o marketingu: styczeń i luty 2016
  2. „Zabójczo skuteczne treści internetowe. Jak przykuć uwagę internauty?” Gerry McGovern
  3. Polscy dziennikarze piszą kryminały. Część druga – Mariusz Zielke.

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.