EduHacker Newsletter #1 sierpień 2015

„EduHacker Newsletter #1” czyli e-wiedza za darmo i na wynos. Biznesowe kursy, e-magazyny, raporty oraz e-booki.

Uwaga: nowy newsletter na blogu! Dlaczego warto zasubskrybować EduHackera? Dokładnie po to, by raz w miesiącu otrzymać e-mail z listą najciekawszych i najnowszych kursów internetowych (MOCC), e-magazynów, e-booków, raportów oraz pozostałych e-publikacji dostępnych w sieci za darmo. Tematyka? Wyłącznie biznesowa – marketing, zarządzanie, design, IT, startupy oraz e-commerce. Wybór? Absolutnie subiektywny. Zainteresowani? Sprawdźcie szczegóły. 

 

Idea Eduhackera
W kwietniu odpaliłem newsletter o branżowych konferencjach i szkoleniach w Lublinie, a w sierpniu przyszedł czas na „Eduhackera”. To drugi z newsletterów, jaki będzie funkcjonował w ramach blogu „Marketing, książki i życie”.

Obydwa newslettery w założeniu mają się uzupełniać. „Newsletter szkoleniowy” dotyczy specjalistycznych wydarzeń off-line’owych odbywających się w Lublinie. „EduHacker” jest o wiele szerszy, bo obejmuje specjalistyczną wiedzę dostępną za darmo w internecie.

Co konkretnie znajdziecie w newsletterze? Same mięsko czyli rekomendacje i linki do najnowszych, najciekawszych i bezpłatnych:

  • e-kursów typu MOOC (na portalach typu Coursera, Iversity, NovoEx, itp.),
  • e-magazynów,
  • e-booków,
  • raportów,
  • innych publikacji branżowych (np. infografik, prezek na SlideShare, itp.)

Tematyka newslettera? Tak jak wspominałem wcześniej:

  • marketing,
  • PR,
  • zarządzanie,
  • design,
  • IT & Startupy,
  • e-commerce,
  • social media.

Częstotliwość wydawania newslettera? Na początek spróbuję raz w miesiącu (na początku każdego miesiąca). Później zobaczę, czy pomysł zyskał Wasze uznanie i być może pomyślę o częstszych emisjach.

Dlaczego warto zapisać się na newsletter? To proste. Zaoszczędzicie czas, bo odwalę za Was reasearch, a przy okazji zwiększycie szansę, że nie ominie Was nic wartościowego. Uzupełnicie w ten sposób swój prywatny monitoring internetu.

Wiadomo, że nie będę polecał wszystkiego, a tylko rzeczy które moim zdaniem (od subiektywizmu nie ucieknę) są najbardziej wartościowe i dostępne w językach, które udało mi się przyzwoicie opanować (polski, angielski, niemiecki).

Jak dołączyć do subskrybentów „EduHacker Newslettera”? Jeżeli chcesz otrzymywać „EduHacker Newsletter” na początku każdego miesiąca na swoją skrzynkę e-mailową podaj swój adres e-mail, kliknij „Subscribe” i gotowe!

 

Na jaki adres e-mail mam wysyłać newsletter? 

„EduHacker Newsletter #1” – wydanie sierpniowe
BEZPŁATNE KURSY INTERNETOWE
Sierpień i wrzesień stoją pod znakiem bezpłatnych kursów MOCC z zakresu digital oraz social media marketingu. Cztery znalazłem na Corsera i po jednym na Future Learn oraz Iversity. Jak na razie zaliczam „Marketing in a Digital Word”, choć docelowo chciałbym machnąć wszystkie.

  • Obszar: Digital Marketing
    – Kurs “Marketing in a Digital Word”, platforma Coursera, patronat University of Illinois at Urbana-Champaign, data startu: na żądanie, prowadzący:, certyfikat: w wersji bezpłatnej tylko Audit Track. Więcej informacji oraz rejestracja.
    – Kurs “Digital Marketing Channels. The Landscape”, platforma Coursera, patronat University of Illinois at Urbana-Champaign, data startu: 1 sierpnia br., prowadząca:, Rhiannon Clifton, certyfikat: w wersji bezpłatnej tylko Audit Track. Więcej informacji oraz rejestracja. 
    – Kurs “Digital Marketing Channels. Planning”, platforma Coursera, patronat University of Illinois at Urbana-Champaign, data startu: 1 września br., prowadząca:, Rhiannon Clifton, certyfikat: w wersji bezpłatnej tylko Audit Track. Więcej informacji oraz rejestracja.
    – Kurs “Digital Analytics for Marketing Professionals: Marketing Analytics in Theory”, platforma Coursera, patronat University of Illinois at Urbana-Champaign, data startu: na żądanie, prowadzący: Kevin Hartman, certyfikat: w wersji bezpłatnej tylko Audit Track. Więcej informacji oraz rejestracja. 
    – Kurs “Digital Analytics for Marketing Professionals: Marketing Analytics in Practice”, platforma Coursera, patronat University of Illinois at Urbana-Champaign, data startu: na żądanie, prowadzący: Kevin Hartman, certyfikat: w wersji bezpłatnej tylko Audit Track. Więcej informacji oraz rejestracja.
    – Kurs “Digital Marketing: Challenges and Insights”, platforma Future Learn, patronat University of Southampton, data startu: 19 listopada, prowadząca:, certyfikat płatny. Więcej informacji i rejestracja.
  • Obszar: Social Media Marketing
    – Kurs „Digital and Social Media Marketing”, platforma Iversity, data startu: 28 września, prowadzący: Dr Aleksej Heinze, Gordon Fletcher, Dr Tahir Rashid, Dr Bartosz Kalinowski, Prof. Rimantas Gatautis, Elena Vitkauskaite oraz Dr. Ana Cruz, certyfikat: w wersji bezpłatnej tylko Audit Track. Więcej informacji i rejestracja.


BEZPŁATNE WEBINARY
W tym wydaniu polecam zapisy webinarów z PRWebinarDay organizowanego przez Prowly i Allegro. Więcej materiałów znajdziecie na blogu „Mistrzowie Drugiego Planu”.

  • Obszar: social media
    – Webinar „Dane a komunikacja w social media”, dr Jan Zając, Sotrender. Oglądaj na Vimeo.
  • Obszar: SEO/PR
    – Webinar „SEO w służbie PR”, Jarosław Miszczak. Oglądaj na Vimeo.
  • Obszar: PR
    – Webinar „O przywracaniu PR w PR”, Paweł Tkaczyk, Midea. Oglądaj na Vimeo.


BEZPŁATNE E-MAGAZYNY
Lekturę „They.pl” mam jeszcze przed sobą, za to do „Marketing i Biznes” sam pisuję, więc siłą rzeczy muszę go polecić.

  • Obszar: marketing
    – Miesięcznik „Marketing i Biznes”
    , wydanie lipiec 2015 r. Pobierz. 
  • Obszar: digital marketing
    – Kwartalnik wiedzy o marketingu w internecie „They.pl”
    , numer 10. Pobierz. 


BEZPŁATNE E-BOOKI
Ogarnianie Kosmosu z Marcinem Gieraczem w roli przewodnika to świetny pomysł dla wszystkich zainteresowanych tworzeniem skutecznych strategii marketingowych. Łyknąłem obydwie części w niespełna tydzień.


BEZPŁATNE RAPORTY
Lektura ciągle przede mną, ale obydwa raporty zapowiadają się arcyciekawie, zwłaszcza ten o efektywnym marketingu i sprzedaży (przede wszystkim ze względu na mnóstwo dodatkowych komentarzy eksperckich).

  • Obszar: mobile
    – Raport „Perspektywy rozwojowe mobile online w Polsce 2015”
    , IAB Polska. Pobierz. 
  • Obszar: marketing
    – Raport „Efektywny marketing a skuteczna sprzedaż”, Mind Progress Group. Pobierz. 


POZOSTAŁE BEZPŁATNE E-PUBLIKACJE
Prezki Natali Hatalskiej jak zawsze na najwyższym poziomie, podobnie jak publikacje sygnowane przez IAB Poland.

  • Obszar: marketing
    – Prezentacja „Cannes Liones 2015. Inspiring Trends” przygotowana przez Natalię Hatalską. Obejrzyj na SlideShare.
  • Obszar: content marketing
    – Publikacja „Najlepsze case studies content marketingu”, IAB Polska. Pobierz. 

Na dzisiaj wystarczy. Kolejny „Eduhacker” pojawi się na blogu już na początku września. Jeżeli nie chcecie go przegapić, koniecznie zapiszcie się na newsletter. Będę też wdzięczny za info co sądzicie o sierpniowym zestawieniu. Za krótkie? Za długie? A może przegapiłem jakiś ważny materiał? Będę wdzięczny za feedback.

UWAGA: chcesz otrzymywać „EduHacker Newsletter” na początku każdego miesiąca na swoją skrzynkę e-mailową? Podaj swój adres e-mail, kliknij „Subscribe” i gotowe!

Na jaki adres e-mail mam wysyłać newsletter? 


Sierpniowego „EduHackera” przygotowałem ja
– bloger II klasy, Jacek Lipski

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. TOP 10 Downloads – najlepsze raporty, opracowania i badania. Do pobrania w necie za darmo – część II, sierpień 2012
  2. Najlepsze magazyny o marketingu, komunikacji i social media. Do pobrania z sieci. Za darmo…
  3. TOP 5 Downloads. Najlepsze raporty, opracowania i badania do pobrania w necie za darmo. Część III, wrzesień/październik 2012.
  4. TOP 8 – najlepsze magazyny o marketingu, komunikacji i social media. Do pobrania z sieci. Za darmo.
  5. TOP 5 Downloads – najlepsze raporty, opracowania i badania. Do pobrania w necie za darmo – część I, lipiec 2012

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.