Jacek Lipski blog

5 lat blogowania

Ponad 5 lat temu, dokładnie 1 lipca 2010 r., odpaliłem blog „Marketing, książki & życie”. Na początku bawiłem się jeszcze na Bloggerze, nie wiążąc z tym żadnych wielkich planów. Ot, sposób na danie upustu grafomańskim pasjom oraz złapanie doświadczenia w webwritingu i działaniu w „społecznościówkach”. Nie wiedziałem wówczas dokąd zaprowadzi mnie ta ścieżka i dzisiaj też tego nie wiem. Ważne jednak, że nadal chcę nią podążać. Blogowanie stało się na tyle ważną częścią mojego życia, że nie mógłbym z niego zrezygnować. Nie będzie więc pożegnania z bronią.

 

5 rzeczy, które zyskałem dzięki blogowaniu
Co dało mi prowadzenie blogu przez 5 lat? Wydaje mi się, że mógłbym wyróżnić 5 kluczowych „obszarów zysku”.

Po pierwsze, blogowanie pozwoliło mi poznać mnóstwo fajnych i super wartościowych osób. Część z nich udzielała mi wywiadów, część krytykowała, jeszcze inni spierali się ze mną w rozmaitych formach. Szkoda tylko, że większość z tych osób nie dane mi było poznać w „realu”. Muszę nad tym popracować.

Po drugie, regularny trening sprawił, że dzisiaj piszę o kilka klas lepiej niż przed założeniem blogu. Coraz częściej zdarza mi się również prowadzić warsztaty z webwritingu, więc jak widać blogowanie procentuje, również finansowo.

Po trzecie, blog to jednocześnie kilka kanałów wspierających w social media (w moim przypadku to 2 fan pages oraz Twitter), więc przy okazji zrozumiałem na czym polega zabawa „społecznościówkach”. Ogarnąłem ten temat na tyle dobrze, że od kilku lat jestem Social Media Managerem w agencji reklamowej Vena Art w Lublinie. Regularnie prowadzę też szkolenia z social media marketingu, a ostatnio (co jeszcze parę lat temu wydawało mi się czystą abstrakcją) zdarzyło mi się nawet wystąpić w roli prelegenta na lubelskim „Czwartku Social Media”.

Po czwarte, blogowanie nauczyło mnie pokory. Zobaczyłem jak wiele jeszcze muszę się nauczyć (zwłaszcza w sferze marketingu, którym zajmuję się od ładnych paru lat) i przekonałem się, że nie jestem najmądrzejszy na świecie. To ważne, bo jak powszechnie wiadomo marketerzy cierpią na znaczny przerost „ego” (sam się zmagam z tą przypadłością).

Po piąte, stałem się bardziej otwarty i wyrozumiały. Kiedyś uwielbiałem krytykować, teraz – m.in. dzięki wielu dyskusjom w necie – wiem że jest wiele dróg którym można dojść do tego samego celu. Niekoniecznie ścieżka, którą sam wybrałem, musi być najlepsza z nich. Niekoniecznie też muszę narzucać ją innym wędrowcom.


Podsumowanie planu 5-letniego
By corocznej tradycji stało się zadość czas na krótkie podsumowanie mojej grafomańskiej działalności w blogosferze. Jak co roku ograniczę się tylko do kilku wybranych liczb.

  • 3 000  – mniej więcej tyle osób zagląda średnio na mój blog w każdym miesiącu.
  • 2 000 – niemal tylu fanów zgromadziłem na fan page’u „Marketing, książki & życie” oraz „Lubię Polskie Kryminały”.
  • 401 – tekstów opublikowałem na blogu przez 5 lat.
  • 102 – subskrybentów otrzymuje moje 2 newslettery.
  • 69 – recenzji książek specjalistycznych oraz polskich kryminałów pojawiło się do tej pory na blogu.

Ok, obejrzałem się za siebie, oceniłem przeszłość, czas zająć się przyszłością. W sierpniu planuję mnóstwo zmian na blogu. Będzie nowa nazwa i logo, a także modyfikacja strategii treści. Od dłuższego czasu przestawiam się na pisanie o moim rodzinnym Lublinie, więc na blogu zobaczycie ponownie cotygodniowy newsletter z zapowiedziami najciekawszych i zazwyczaj bezpłatnych szkoleń, warsztatów i konferencji z działki marketing, zarządzanie, social media oraz nowoczesne technologie. Ponadto będę coraz mocniej wgryzał się w temat miejscowych startupów, także pod kątem wywiadów z ich twórcami.

Na ten moment nie zdradzam nic więcej i jak co roku proszę, byście życzyli mi wytrwałości w realizacji blogerskich postanowień.


Urodzinowego podsumowania dokonałem ja
– bloger II klasy, Jacek Lipski

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. Nieznośna lekkość blogowania czyli o blogu Jarosława Kaczyńskiego

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.

  • Michał Korba

    Fajnie że piszesz, zawsze podziwiałem cię za konsekwencję i regularne pisanie. Życzę kolejnych 5 lat a potem oczywißcie kolejnych

    • Jacek

      Dzięki za miłe słowo. Kwestia wprawy. Po roku wpadłem w rytm i trzymam go do tej pory, choć jeden rok miałem wyjątkowo słaby pod tym względem. Fajna zabawa z jednej strony i sporo dodatkowych profitów z drugiej.