marketing-logo-ostateczne

12 pytań do Marty Bąk, Project Managera bezpłatnego magazynu „Marketing i Biznes”

Wspominałem już, że od kilku tygodni blog sprawuje patronat medialny nad magazynem „Marketing i Biznes”? Przepytałem na tę okoliczność Martę Bąk, Project Managera nowego tytułu. Z naszej rozmowy powstał całkiem zgrabny wywiad, do którego lektury zapraszam.

 

Od lutego na blogu królował MediaLab, ostatnio newsletter szkoleniowy, pora więc na inną tematykę oraz formę. Powracam na blogu do serii rozmów z ciekawymi ludźmi. Na pierwszy ogień idzie Marta Bąk!

1. Marta, powiedz proszę moim Czytelnikom parę słów o sobie. Wiem, że jesteś z Otwocka. Prowadzisz portal i magazyn „Marketing i Biznes”, blogujesz o logicznych inspiracjach. Co jeszcze?

M.B.: tak, mieszkam w Otwocku. Na co dzień jestem Project Managerem magazynu „Marketing i Biznes” oraz agencji kreatywnej Elivo.

Po godzinach jestem instruktorem szachowym i uczę dzieci w wieku szkolnym tej królewskiej gry. Niedawno zaczęłam pisać blog „Logiczne Inspiracje” , gdzie dzielę się swoimi przemyśleniami. Lubię szachy, zagadki logiczne, sudoku, a także spotykać się z przyjaciółmi.

2. Wiem również, że pasjonujesz się również grą w szachy. Masz III kategorię szachową i prowadzisz blog o królewskiej grze. Co wspólnego mają szachy z marketingiem? Czy Twoje umiejętności szachowe pomagają Ci w jakiś sposób w obecnej pracy?

M.B.: szachy to przede wszystkim logiczne myślenie, walka z presją czasu (każda partia jest ograniczona czasowo) i oczywiście nauka cierpliwości. Nie tylko szachy mnie uczą, ale również moi uczniowie. Dzieci, bo o nich mowa, uczą mnie jak należy się komunikować w sposób jasny i konkretny. Zwróć uwagę, że są oni cięższymi odbiorcami niż dorośli, bo wyłapują każdy, nawet najmniejszy błąd.

3. Powiedz proszę parę słów o projekcie magazyny „Marketing i Biznes”. Jaką rolę w nim odgrywasz? Dla kogo jest przeznaczony magazyn? Dlaczego warto po niego sięgać?

M.B.: „Marketing i Biznes” jest skierowany do przedsiębiorców, osób zainteresowanych marketingiem Internetowym oraz studentów. Jestem Project Managerem, czyli odpowiadam między innymi za kontakt z osobami, które dla nas piszą, przesyłam artykuły do korekty, akceptuję korektę, przesyłam całość do składu, opiekuję się także naszym fanpage’em , układam wywiady oraz kontaktuję się z osobami, które mają udzielić odpowiedzi. Odpowiadam również za promocję magazynu.

jedynka
4. Skąd w ogóle pomysł na internetowy magazyn marketingowy? Dlaczego wybraliście model bezpłatny?

M.B.: Magazyn „Marketing i Biznes” powstał z myślą o tych, którzy interesują się marketingiem oraz szeroko pojętym biznesem w Internecie. Wszystkie branżowe gazety są płatne (ok. 20 zł), my chcemy dotrzeć do jak największej liczby osób, również do studentów, stąd wydawało się nam naturalnym rozwiązaniem, że e-miesięcznik będzie darmowy.

5. Kto oprócz Ciebie prowadzi magazyn „Marketing i Biznes”? Jak się dzielicie pracą?

M.B.: pracuje ze mną Michał Bąk, który jest jednocześnie pomysłodawcą magazynu oraz jego redaktorem naczelnym oraz Kuba Zając odpowiedzialny za graficzną stronę projektu oraz skład. Reszta pracy jest delegowana na zewnątrz. Dziękuję każdej z tych osób – gdyby nie ich praca magazyn nie ukazałby się w takiej postaci.

6. Do ilu osób obecnie dociera magazyn?

M.B.: mamy grupę 2000 odbiorców. Niedawno, dzięki zaprzyjaźnionej grupie, periodyk dotarł również do 30 tysięcy przedsiębiorców.

7. Jaki macie pomysł na dystrybucję i promocję magazynu?

M.B.: w tej chwili magazyn jest promowany w social media oraz tzw. pocztą pantoflową. Po wydaniu nowego numeru wysyłamy również informację do szkół wyższych, które chętnie publikują informacje na swoich fanpage’ach.

okładka numer 2

8. Czy portal „Marketing i Biznes” jest uzupełnieniem magazynu czy odwrotnie?

M.B.: portal http://marketingibiznes.pl/ powstał równocześnie z magazynem Marketing i Biznes. Jest nieodłącznym jego elementem.

9. Wasz obecny model funkcjonowania to bezpłatny magazyn wspomagany sprzedażą powierzchni reklamowej. Zgadza się? Jak długo chcecie utrzymać taki model? Z obserwacji rynku wiem, że podobne magazyny albo szybko się zamykały, ewentualnie przechodziły na model płatny.

M.B.: słusznie zauważyłeś. Jednak nie przewidujemy modelu płatnego, bo chcemy dotrzeć do jak największej liczby osób. Czytają nas również licealiści i studenci, których budżet nie pozwala na takie wydatki.

10. Z którego materiału opublikowanego w magazynie jesteś szczególnie dumna? Który chciałabyś najbardziej polecić Czytelnikom mojego blogu?

M.B. uwielbiam wywiady – jako pierwsza czytam odpowiedzi zanim pójdą do korekty, bo nasi rozmówcy są naprawdę inspirujący. Z artykułów szczególnie polecam „Kobieto zadbaj o swój personal PR” z drugiego numeru oraz „Jaki kolor ma twój biznes?” z numeru pierwszego.

11. Na koniec dwa pytania z zupełnie innej beczki. Czytasz blogi lub portale marketingowe? Jeżeli tak to jakie?

M.B.: bardzo lubię blog Grzegorza Miecznikowskiego http://www.smarketing.pl/. Darzę sympatią również podcasty Mała Wielka Firma. Mogę wtedy słuchać i wykonywać równocześnie inne zadanie. Polecam też „prasówki” Bartłomieja Raka.

12. Jaka jest Twoja ulubiona książka marketingowa?

M.B.: zdecydowanie „Zakamarki marki” Pawła Tkaczyka (od autora – książkę recenzowałem na blogu). Minimum teorii, maksymalna duża ilość wskazówek.

Dziękuję za rozmowę.

 

marta bąkMarta Bąk – Project Manager bezpłatnego magazynu specjalistycznego „Marketing i Biznes” oraz agencji kreatywnej Elivo.
Blogerka, instruktor szachowy.

 

 

Martę Bąk przepytywałem ja
Bloger II klasy – Jacek Lipski

Ps. za edycję wywiadu oraz wszelkie ewentualne błędy ponoszę pełną odpowiedzialność (J.L.).

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. 11 pytań do Michała Korby, Account & IT Managera z agencji Vena Art oraz współzałożyciela startupu iWisher
  2. 11 pytań do Marcina Łukiańczyka, założyciela porównywarki UpolujEbooka.pl
  3. 11 pytań do Karola Zielinskiego, CEO PayLane oraz inicjatora akcji #dladzieciakow
  4. 18 pytań do Marka Mareksego Szewczyka, Dyrektora Kreatywnego Creamteam Branding & Advertising Design Studio z Krakowa
  5. SKisM – Experts czyli wspomnienia początkującego Account Managera

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.