Podsumowanie roku minionego i plany na 2015 r.

Podsumowanie roku minionego i plany na 2015 r.

Jeżeli 2013 r. był słaby w temacie mojego blogowania to Anno Domini 2014 objawił się jako prawdziwa katastrofa. Na całej linii. Przyczyną były oczywiście kwestie natury zawodowej, gdzie zaliczyłem chyba najtrudniejszy rok w moim życiu. Odbiło się to zarówno na częstotliwości jak i jakości wpisów. W 2014 „popełniłem” ich zaledwie 34, co jest najgorszym rezultatem w trakcie mojej prawie 4,5 rocznej zabawy z blogowaniem. Przyjrzyjmy się zatem zeszłorocznej mizerii oraz wzniosłym planom autora na 2015 r.

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że moja „grafomańska” skłonność jest na równi pochyłej. W minionym roku publikowałem średnio tylko niespełna 3 posty miesięcznie, zarzucając przy okazji kilka fajnie zapowiadających się cykli. Co udało mi się fajnego napisać? Tradycyjnie podzieliłem najlepsze wpisy na 3 kategorie, odpowiadające filarom treści na moim blogu. Wybrałem też najlepszy wpis minionego roku!

Najlepszy post na blogu w 2014 r.
To zdecydowanie notka „7 lekcji, jakie marketer może odebrać od swojego siedmiomiesięcznego synka”. Uznaję go nawet za najlepszy wpis, jaki w ogóle opublikowałem na blogu od momentu jego odpalenia w lipcu 2010 r. Ukazał się też w formie drukowanej w grudniowym numerze miesięcznika „Dziecko” (jako zwycięzca konkursu literackiego dla rodziców).


Wpisy o marketingu

1. Wywiady
„18 pytań do Marka Mareksego Szewczyka, Dyrektora Kreatywnego Creamteam Branding & Advertising Design Studio z Krakowa”
„11 pytań do Marcina Łukiańczyka, założyciela porównywarki UpolujEbooka.pl”

2. Relacje z imprez
„TEDx Lublin. Stare pytania, nowe odpowiedzi”
Pierwszy lubelski „Czwartek Social Media”

3. Pozostałe
Czy kreatywne napięcie Polaków powinna symbolizować sprężynka?
Jak zabić w sobie kreatywność czyli przestroga dla Account Managera


Wpisy o książkach

1. Recenzje książek marketingowych
„Praktyka brandingu” Maciej Tesławski & Partnerzy
„Drucker o marketingu” William A. Cohen
„Sztuka perswazji i skuteczne techniki prezentacji. Jak wygrać przetarg” Peter Coughter

2. Pozostałe recenzje
„Klasa” Dominik Rettinger
„Jeden Bóg” Katarzyna Mlek


Wpisy o życiu

1. Akcja #dlaDzieciakow czyli zbieramy pieniądze na prezenty dla dzieciaków z domów dziecka
2. „TOP 10 najlepszych seriali – poleca blog „Marketing, książki i życie”

Rok 2014 odkreślam grubą kreską, przejdźmy zatem do 2015 r. Co planuję? Oto kilka moich tegorocznych postanowień!


Noworoczne postanowienia blogerskie na 2015 r.

1. Wracam do regularnego publikowania min. 1 notki tygodniowo. Na więcej nie będę mieć pewnie czasu, ale na pewno się postaram.
2. Kontynuuję rozpoczętą w zeszłym roku akcję przenoszenia recenzji z fan page’a „Lubię Polskie Kryminały” na blog. Zasięgi organiczne na „twarzoksiążce” marne, zatem szkoda trzymać tam te treści.
3. Zwiększam liczbę wywiadów z ciekawymi ludźmi. Mam już „nagranych” na styczeń 2 fajnych rozmówców, ale o tym na razie cicho sza.
4. Spróbuję odświeżyć dawne cykle wydawnicze czyli „Subiektywne przeglądy wydarzeń”, „Najlepsze bezpłatne materiały o marketingu i social media do pobrania z sieci”, „Najlepsze bezpłatne magazyny o marketingu i social media dostępne bezpłatnie w sieci” oraz „Human interest stories”. Muszę tylko pomyśleć nad nową formułą.
5. Wezmę za design blogu, poprawienie błędów technicznych oraz zaprojektowanie logo.
6. Napiszę zaległe recenzje książek specjalistycznych oraz „polsko-kryminalnych” (część z nich jeszcze czytam) m.in. „E-marketing”, „Biblia e-biznesu”, „Promocja marki”, „Magia słów. Jak pisać teksty które porwą tłumy”, „Ekonomia wdzięczności. Zasady wzajemności w biznesie”, „Marketing analityczny. 15 wskaźników, które powinien znać każdy marketer”, „Michael Jordan. Życie”, „Kwestja krwi”, „Władca liczb”, „Zobaczyć Sorrento i umrzeć”, „Władca liczb” i „Nieśmiertelni”.
7. Będę na bieżąco wrzucał posty z kolejnych spotkań MediaLab Lublin Battle 2014, w którym biorę udział.
8. Napiszę w końcu post o najlepszych kursach i platformach MOCC (np. Coursera), których zaliczyłem całkiem sporo w minionym roku.

Lista długa, trzymajcie kciuki za to, by nie zabrakło mi motywacji i determinacji. Na zakończenie życzę Wam niezwykle udanego 2015 r.!


To pisałem ja

Bloger II klasy – Jacek Lipski
Źródło zdjęcia: stock Gratisography (CCO)

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. Podsumowanie roku 2011
  2. Co nowego na blogu w Nowym 2012 Roku?
  3. Co nowego na blogu w Nowym 2011 Roku?

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.