Logo Czwartki Social Media

Pierwszy lubelski „Czwartek Social Media”

Mieszkając przez 4 lata w Wawie nigdy nie udało mi się dotrzeć na czwartkowe spotkania. Wybierałem się co najmniej kilka razy, ale zawsze coś stawało mi na przeszkodzie. A to konieczność gaszenia kolejnego pożaru w „korpo”, w którym ówcześnie pracowałem, a to mecz basketu, a to zwykła niechęć do ruszenia czterech liter z domu. Pierwszy czwartkowy meeting dla „socjalowców” zaliczyłem dopiero, gdy wróciłem na stałe do Lublina. Dzisiaj kilka słów o tym jak wypadło inauguracyjne spotkanie.

 

6 listopada. Zaskakująco ciepły wieczór. Jest kilka minut przed 19:00, a ja zmierzam powolnym krokiem do Browaru Grodzka. Tym razem zawziąłem się w sobie i postanowiłem w końcu dotrzeć na „socjalowy czwartek”. Odspawałem się jakimś cudem od laptopa, wynegocjowałem wychodne w domu i jestem już o krok od celu.

Przyznaję, że byłem naprawdę zdeterminowany, by dotrzeć na miejsce. W poprzednim tygodniu musiałem ze względów zawodowych (uroki pracy w agencji reklamowej) odpuścić sobie pierwszą Aulę Polska w Lublinie i do tej pory jestem o to zły na siebie. Zwłaszcza, jeżeli przypomnę sobie jak niewiele okazji miałem w 2014 r., by obejrzeć na żywo wystąpienia ludzi z branży. Tak naprawdę w ciągu ostatnich3  miesięcy udało mi się tylko wyskoczyć raz do Wawy na VIII Forum „TRENDY MARKETINGU INTERNETOWEGO W 2014 r. – CO NOWEGO W OBSZARACH B2B ORAZ B2C?” (posłuchałem o content marketingu). Dorobek nader skromny, raczej nie przysparza mi powodów do dumy…


Od czego zacząć na Facebooku
Ok, jestem na miejscu. Sala powoli wypełnia się ludźmi, a chwilę później zaczyna się spotkanie. Na pierwszy ogień idzie Dawid Sasiela, właściciel agencji IMAGO specjalizującej się w kampaniach na Facebooku. Tytuł prezki – „Od czego zacząć na Facebooku?”. Generalnie odpowiada o samych podstawach działania na „fejsie”, ale i tak mi się podoba. Największego plusa stawiam za historię przedsiębiorcy pogrzebowego z Wrocławia, który postanowił podbić „twarzoksiążkę” swoim niecodziennym sposobem komunikacji. Nie słyszałem tego case’u wcześniej, a szkoda, bo rozbawił mnie do łez.

 

Daj lajka
Po Dawidzie na scenę wyszła Justyna Domaszewicz, content manager z lubelskiej agencji Mint Media, z prezentacją „Daj lajka”. Opowiadała o budowaniu społeczności w social media, podzieliła się swoim doświadczeniami z pracy z wieloma markami i zdradziła też kilka swoich wpadek. Świetne wystąpienie, na które nastawiałem się od samego początku. Zawsze chciałem posłuchać na żywo osoby prowadzącej jedne z moich ulubionych fan pages czyli „Perłę” i „Miasto Lublin”.

Na tym muszę niestety zakończyć tę krótką relację. Niestety nie mogłem sobie pozwolić, by zostać do końca (obowiązki natury rodzinnej). Przy okazji kolejnego „Czwartku” na pewno dotrwam jednak do końca spotkania.

Cóż więcej mogę dodać? Było naprawdę spoko. Dawid z powodzeniem zastąpił wstępnie anonsowaną prelegentkę Monikę Czaplicką, którą rozłożyła choroba. Prezentacja Justyna była naprawdę na wysokim poziomie. Gratuluję Organizatorom (zwłaszcza Patrycji R.) i z niecierpliwością czekam na kolejny lubelski „Czwartek social media”. W międzyczasie wpadnę pewnie na zapowiedziany na 18 listopada „LBN Social” nr 6.

To pisałem ja
Bloger II klasy – Jacek Lipski


Źródło zdjęcia (logo):
fan page „Czwartkowe spotkania social media” (mam nadzieję, że się nie pogniewają za wykorzystanie logo w poście)

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. „Przechytrzyć social media” Evan Bailyn – recenzja klubowa MKZ nr 3
  2. Darmowe e-booki o social media – poleca Chris Brogan
  3. „Rewolucja social media” – recenzja książki Michała Sadowskiego z Brand24
  4. „Skuteczne social media” Anna Miotk – recenzja klubowa MKZ nr 2
  5. Najlepsze magazyny o marketingu, komunikacji i social media. Do pobrania z sieci. Za darmo…

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.