Poczytaj o konkursach na blogach i wygraj express ciśnieniowy Nescafe Dolce Gusto Krups Piccolo

Plakat_Piccolo blackDzisiaj post pisany z rozdwojeniem (a nawet roztrojeniem, o ile takie słowo w ogóle istnieje) jaźni. Spojrzenie na konkursy blogowe oraz nagrody z perspektywy byłego marketingowca korporacyjnego, a także Accounta agencyjnego i blogera. Optyka myślenia każdej z tych osób jest nieco inna. Spróbuję podejść do tematu kompleksowo, pisząc o swoich doświadczeniach związanych z konkursami, które organizowałem na swoim blogu, a także tych które proponowałem swoim Klientom agencyjnym. Przy okazji zaproszę Cię Drogi Czytelniku do udziału w konkursie. Co możesz wygrać? Express ciśnieniowy Nescafe Dolce Gusto Krups Piccolo ufundowany przez Groupe SEB.

 

 


Konkursy okiem marketingowca korporacyjnego
Konkursy, nie tylko te organizowane na blogach, to abecadło każdego marketingowca. Trafiając do działu marketingu czy komunikacji prędzej czy później na pewno przyjdzie Ci organizować podobną zabawę. Temat, wbrew pozorom, wcale nie jest prosty, łatwy i przyjemny. Wybór oraz zakup nagród, opracowanie regulaminu, promocja i bieżąca obsługa konkursu, przekazanie nagród Laureatom, ewentualne reklamacje – przed Tobą moc roboty.

Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że im większa firma w której pracujesz, tym dłużej potrwa cały proces odpalenia konkursu. Łańcuszek osób decyzyjnych, od własnych przełożonych, poprzez prawników, informatyków, ABI aż do doradców podatkowych, potrafi skutecznie odsunąć moment startu. W najlepszym przypadku o dni lub tygodnie, w najgorszym o całe miesiące.

rFB7

Kilka lat temu przerabiałem podobną procedurę pracując w korporacji finansowej, która była przejmowana przez inną korporację finansową. Ze względu na toczącą się fuzję mój łańcuszek osób decyzyjnych był podwójny, dzięki czemu zaliczyłem niezapomniany miesiąc nerwów i stresów. Jeżeli mógłbym ten czas w mojej tzw. „karierze” do czegoś porównać, do głowy przychodzi mi tylko „Czas Apokalipsy” Coppoli. Na szczęście, to se nevrati, także (chwilowo) mogę spać spokojnie

 

Konkursy z punktu widzenia agencji reklamowej
Zmieniając stronę barykady spójrzmy teraz na konkursy blogowe z punktu widzenia agencji reklamowej. Najczęściej jest tak, że agencja przychodzi do blogera. A raczej pisze lub dzwoni. Męczy, nęka, nie daje spokoju. Zarysowuje korzyści. Nęci marka i fajną stawką. Do upadłego walczy o zakres usługi. Później już tylko szybka (lub czasem dłuższa) akcja (konkurs) i rozstajemy się z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku. Wszyscy zadowoleni, zobowiązania wykonane, można udać się na zasłużony odpoczynek.

Tak to wygląda, ale najczęściej w teorii. Rzeczywistość jest różna. Różne są przecież agencje i różne są blogerzy. Znam takie agencje, które potrafią „na bezczela” proponować blogerowi pracę „pro publico bono”. Wynagrodzeniem jest wówczas sam splendor i zaszczyt pracowania dla marki, którą reprezentują.

Znam też niestety blogerów, którzy potrafią wyśmiewać niepoważne ich zdaniem oferty na forum publicznym, czytaj na Facebooku lub jakieś grupie dyskusyjnej. Obydwie postawy są na tyle niepoważne, że szkoda mi je nawet komentować. Na szczęście odchodzą powoli do lamusa. Większość blogerów – mam przynajmniej taką nadzieję – już wie że nie opłaca się być niewolnikiem tzw. gratisów, a najbardziej popłaca postawa „pro biznesowa” (czyli zachowujemy się z klasą, nawet jeżeli nasz niedoszły partner biznesowy nie potrafi nam odpłacić tym samym).

 

W jaki sposób Account Manager patrzy na współpracę z blogerem?
Jakimi kryteriami wyboru kieruje się wpisując danego blogera do oferty dla Klienta? Ująłem to w 6 krótkich punktach.

1. Cel kampanii – okrutna prawda, każdy marketer ma do realizacji jakiś niecny cel, docelowo wzrost sprzedaży, ale ta ostatnia jest wynikiem wielu zmiennych i prowadzi do niej wiele dróg takich jak np. budowa marki, docieranie z przekazem do określonej niszy rynkowej, tworzenie i wspieranie pożądanego wizerunku. Dla marketera współpraca z blogiem i blogerem ma więc mu pomóc w realizacji celu (klasyczna wymiana korzyści „coś za coś”),
2. Dopasowanie do marki – kluczowa sprawa. Tematyka blogu, jego „look & feel”, sposób komunikacji blogera musi pasować do marki.
3. Osobowość i styl blogera – bardzo ważne, zwłaszcza w akcjach wykraczających poza blog i wkraczających do realu.
4. Profesjonalizm blogera – profesjonaliści lubią pracować z poważnymi ludźmi, dotrzymującymi słowa i potrafiącymi wnieść wartość dodaną do akcji.
5. Zaangażowanie blogera w akcje z innymi markami. To trochę jak z celebrytami. Zaangażowanie w kampanię jednej marki może być przeszkodą do pracy z drugą, zwłaszcza jeżeli jest obecne w pamięci odbiorców.
6. Zasięg – ciągle istotny, bo bez tego trudno mówić o skuteczności jakiejkolwiek kampanii.

a
a
Bloger przychodzi do agencji

Coraz częściej zdarza się też już tak, że to bloger przychodzi do agencji. Czytałem i słyszałem o tym sieci. Sam nie przeżyłem jeszcze takiej sytuacji, ale nie pracuję w wielkiej agencji interaktywnej, więc to pewnie nic dziwnego. Wszystko jeszcze przede mną. Mogę tylko napisać, czego oczekiwałbym od blogera który chciałby z ofertą współpracy zapukać do drzwi agencji, w której pracuję. Generalnie to tylko 2 rzeczy:

1. Portfolio blogera czyli komplet informacji o jego działalności w blogosferze – charakterystyka blogu i jego tematyki, dane o Czytelnikach, zasięg, dane o innych serwisach wspierających np. fan page lub kanał You Tube blogu, itp., historia współpracy z markami.
2. Pomysł na ewentualną współpracę – na początku wystarczy sugestia z którą z marek, obsługiwanych przez moją agencję, bloger chciałby współpracować.

Tylko tyle albo aż tyle. Mam nadzieję, że będzie mi kiedyś dane otrzymać kilka takich fajnych ofert właśnie od blogerów.


Konkursy spojrzeniem blogera

Pisałem już o podejściu do konkursów korporacyjnych marketingowców oraz reklamowych „akancików” (Account Manager się kłania). Najwyższy czas dopuścić do głosu blogera.

Kluczowa kwestia to czy warto w ogóle zawracać sobie głowę organizowaniem konkursów na swoim blogu? Odpowiem przekornie – to zależy. Głównie od tego czy robisz to w jakiś sensownym celu. Organizowanie konkursów dla samego ich organizowania i tworzenia pretekstów do rozdawania gratisów kompletnie niczemu nie służy. Stałych Czytelników możesz obrazić zadając pytania w stylu telewizyjnego audiotele. Przyciągniesz co najwyżej łowców nagród, których nie brakuje. Ewentualnie przypadkowych internetowych wędrowców, którzy uciekną równie szybko i niespodziewanie jak przyszli.

Mityczne angażowanie Czytelników w świat marki danego blogu nie da się załatwić samym konkursem. Wymaga dużo więcej pracy. Konkurs może być wartościowym elementem takich działań, ale raczej tylko jako przerywnik. Najważniejsza dla blogera i jego Czytelników jest treść i kontekst.

 

Uwaga Konkurs! Wygraj express ciśnieniowy Nescafe
Na zakończenie moich blogowo-konkursowych dywagacji zamiast tradycyjnego podsumowania postu zapraszam Cię Drogi Czytelniku do udziału w konkursie. Czeka na Ciebie nagroda w postaci expressu ciśnieniowego Nescafe Dolce Gusto Krups Piccolo ufundowanego przez mecenasa konkursu Groupe SEB, jednego z liderów rynku małego AGD z szeroką ofertą dla firm planujących np.: programy lojalnościowe lub promocje konsumenckie.

express

 

 

Jak zdobyć express? Spróbuj swoich sił i rozwiąż zadanie konkursowe. Challange accepted?

Zadanie konkursowe
Przyjmijmy, że jesteś Menadżerem ds. Komunikacji i PR dużego ośrodka sportowo-rekreacyjnego w Warszawie. Ośrodek, w którym pracujesz, oferuje swoim klientom możliwość korzystania z hali sportowej, siłowni, sauny, odnowy biologicznej oraz zajęć fitness i aerobiku. Jest położony w centrum miasta i zatrudnia 50 pracowników. Klienci ośrodka to mieszkańcy Warszawy, zarówno kobiety jak i mężczyźni, wiek 25-45 lat, o wyższym niż przeciętny statusie majątkowym (głównie pracownicy korporacji, przedsiębiorcy, przedstawiciele wolnych zawodów). Ośrodek nie konkuruje ceną (karnety są dosyć drogie), ale wysoką jakością usług (profesjonalni instruktorzy, wysoki standard pomieszczeń, najnowocześniejszy sprzęt).

Kilka miesięcy temu dostałeś od Prezesa firmy zadanie zorganizowania mini loterii dla obecnych oraz potencjalnych Klientów. Celem mini loterii jest zwiększenie sprzedaży karnetów w styczniu 2014 r.

Wymyśliłeś, że mini loteria wystartuje na początku stycznia i potrwa do końca miesiąca. Będzie mógł wziąć w niej udział każdy, kto w tym okresie zdecyduje się kupić nowy lub odnowić stary karnet pozwalający na korzystanie z usług Twojego ośrodka. Na początku lutego wśród tych osób zostaną rozlosowane wartościowe nagrody.

Po długiej batalii wynegocjowałeś u Prezesa budżet na nagrody w wysokości 10 tys. zł. Wszystko jest już praktycznie dopięte na ostatni guzik. Musisz już tylko wybrać nagrody w mini loterii…

 

expressTutaj Drogi Czytelniku dochodzimy do sedna Twojego zadania konkursowego. Zaproponuj w komentarzu pod tym wpisem, jakie nagrody wybrać do mini loterii opisanej powyżej. Może być jedna, może być ich kilka. Jedyne ograniczenie to budżet (łączna wartość nagrody/nagród nie powinna przekroczyć 10 tys. zł). Autor (autorka) najbardziej pomysłowej propozycji nagród otrzyma express ciśnieniowy Nescafe Dolce Gusto Krups Piccolo.

 

W poszukiwaniu inspiracji zachęcam do odwiedzenia strony „Magazyn Nagród”, gdzie znajdziesz ponad 600 pomysłów na nagrody. Warto także przeczytać artykuł „Jak wybrać nagrody do promocji konsumenckiej” opublikowany przez „Nowy Marketing”.

 

Co jeszcze warto wiedzieć o konkursie?
1. Na Wasze propozycje nagród czekam do 28 grudnia br. (sobota, do 23:59).
2. Liczba zgłoszeń nie jest limitowana.
3. Regulamin konkursu opublikowałem tutaj.
4. Wybierając zwycięzcę konkursu wezmę pod uwagę pomysłowość nadesłanych propozycji nagród oraz ich dopasowanie do specyfiki firmy, jej usług, grupy docelowej oraz celu mini loterii (opisanych szczegółowo powyżej).
5. Forma zgłoszeń jest dowolna. Tekst, zdjęcie, link, materiał video – co tylko Wam przyjdzie do głowy.

UWAGA: rozwiązanie zadania konkursowego – czyli propozycję nagród do mini loterii – należy wpisać w komentarzu pod tym postem na blogu. 


Oficjalne rozstrzygnięcie konkursu
Łatwo nie było, ponieważ bardzo długo zastanawiałem się, która odpowiedź była najlepsza. Zafundowaliście mi mały ból głowy w Święta. Ilona, Effa, Michał, Agnieszka i Anna (świetna grafika) – każdy z Waszych pomysłów zasługiwał na nagrodę. Niestety do dyspozycji miałem tylko jedną.

Nie będę Was trzymał już dłużej w niepewności. Ekspres ciśnieniowy ufundowany przez sponsora konkursu Gruppe SEB wędruje do Agnieszki Szklarczyk. Doceniam kompleksowość  przesłanej analizy, dopasowanie nagród do grupy docelowej oraz dokładne wyliczenie kosztowe. Dokładnie o to chodziło, moje gratulacje!

Dziękuję Wam wszystkim za udział w konkursie. Do usłyszenia niebawem, mam nadzieję że przy równie ciekawej okazji.

 

Pozdrawiam
Jacek Lipski

 

Ps. tekst sponsorowany przez Groupe SEB. 

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. Konkurs! Podziel się historią i wygraj iPada 4, Samsunga Galaxy lub czytnik Kindle
  2. Wygraj książkę „Skuteczne social media” lub „Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego” – konkurs blogu „Marketing, książki i życie” & księgarni dlamarketera.pl
  3. Wygraj książkę „Mity marketingowe” Jacka Pogorzelskiego!
  4. Konkurs rozstrzygnięty! Kto wygrał nagrody książkowe?
  5. Ostatni dzień konkursu! Wygraj książkę „Mity marketingowe” Jacka Pogorzelskiego

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.

  • Kinga Gruszecka

    eckh, to może ja zacznę… po pierwsze każdemu kubek, bo co innego osoba pracująca w kubkach mogłaby napisać. Kubek przypominałby ludziom, żeby przychodzili do ośrodka i się usportawiali. Po drugie i następne: parowary, sokowirówki i wyciskacze do owoców, warzyw i ziół (nie wiedziałam nawet, że coś takiego jest także Magazyn Nagród nawet wzbogacił moją wiedzę :) ), grill do mięsa, blender. Grupa docelowa najpewniej albo się zdrowo odżywia, albo czasami chce się zdrowo odżywiać, bo to jest modne, poza tym ośrodek powinien propagować wszystko co jest eco i pro zdrowotne. Po kolejne: karnet na kolejny miesiąc, bo to będzie najmniej kosztowne a ktoś poczuje się wyróżniony, ewentualnie wstęp na jakieś konkretne zajęcia.

    I tak kubeczków mamy 100, karnetów z 5, 2 parowar, 4 sokowirówka, 3 wyciskarka do owoców, 2 grille, 1 ekspres ciśnieniowy. Tak oto mam jeszcze trochę pieniędzy, które mogę spożytkować na kolejną nagrodę, czyli jakąś wycieczke, nawet jeśli miałby to być Lwów.

  • Jacek

    Nieźle to rozplanowałaś Kinga. Fajny pomysł.

  • Guzik Dariusz

    Proponuje:

    Dla pierwszych 10 klientów,którzy wykupią lub przedłużą karnet odkurzacz bezprzewodowe a dla trzech osób,które zaproszą jak najwięcej osób-znajomych dodatkowo zestaw 4 elementów Ingenio ze stali nierdzewnej.
    Wśród wszytkich rozlosowany zostanie Robot Planetarny Masterchef® Gourmet QA404

    • Jacek

      Niezły pomysł. Nie słyszałem nigdy o Robotach Planetarnych. :)

  • Aleksandra Morgana De Zadrożna

    dla każdego uczestniczącego w promocji firmowy gadżet siłowni -albo ręcznik do ćwiczeń albo bidon . pierwsza nagroda – 1000 złotych do wydania w sklepie z markowymi butami i odzieżą sportową ale ponieważ to nie sztuka wydać pieniądze ale wydać je dobrze w zakupach towarzyszą specjalista ortopeda dobierający najoptymalniejsze dla konkretnej osoby buty do ćwiczeń oraz stylistka pomagająca dobrać ubrania sportowe i trendy i wygodne
    5 dalszych nagród- buty do ćwiczeń dobierane ze specjalistą
    10 -firmowe koszulki do ćwiczeń z jakiejś serii i zaawansowanej technologicznie (oddychające itp) z najnowszymi trendami mody

    • Jacek

      Fajny pomysł, zwłaszcza z tym ortopedą.

  • qozaczka

    Czas na moje propozycje.
    Moim zdaniem, lepiej zdecydowac sie na nagrody mniejsze, ale dzieki temu nagrodzic mozemy wiecej osob – poczucie se mamy wieksza szanse na wygrana wzmocni chec udzialu w konkursie.

    Proponuje cos, co z jednej strony pokaze nowym klientom jak duzy jest zakres mozliwosci calego centrum, a dla tych, ktorzy karnet juz maja, pokaze jak odpowiednio z niego korzystac by nasze cialo i dusza mialo z tego najwieksza frajde.

    Co przez to rozumiem?
    Nagrody w formie spotkan z trenerem personalnym, ktory wskaze jak, kiedy powinnismy cwiczyc by zdobyc cel o ktorym myslimy. Nagroda to jednak cos wiecej niz tylko sama rozmowa. Podzas takiego spotkania, specjalista dobralby najlepsze jakosciowo odzywki i suplementy, ktore taka osoba dostalaby do stosowania od razu po spotkaniu. Trener personalny pomoze na motywacje niezdecydowanego klienta, a to tez przyczyni sie do szybszego uzyskania pozadanego efektu. Wymarzona sylwetka kojarzaca sie z naszym centrum rekreacji sprawi ze milo bedzie sie nam kojarzyc to miejsce.

    Innym pomyslem na nagrody jest ekskluzywny dzien relaksu. Nasz wygrany, wybierajac jedna osobe, ktora wspoldzielilaby z nim nagrode mogly liczyc na nuezapomniana przygode.
    Zapracowani, zestresowani ludzie, o wyzszym statusie materialnym – co mozemy im dac? Nagrody rzeczowe nie maja wydaje mi sie dla nich duzego znaczenia. Co wiecej, tacy ludzie lubia miec wplyw na to, jakimi przedmiotami sie otaczaja. Powtorze wiec pytanie – co mozemy im dac? Relaks, dzien w ktorym pozbeda sie stresu choc na chwile i sylwetke godna pozazdroszczenia.

    • Jacek

      Pomysłowo i kompleksowo. Podoba mi się zwłaszcza ten ekskluzywny dzień relaksu. Co do nagród rzeczowych – masz sporo racji mówiąc, że one mogą nie mieć dużego znaczenia dla bogatszego segmentu klientów. Pokazanie możliwości centrum też jest dobranym argumentem przemawiającym za takim właśnie doborem nagród.

  • http://blogostrefa.com/ ilona

    Skoro jest to ekskluzywny ośrodek sportowo-rekreacyjny, klientami są osoby o wyższym statusie majątkowym, a celem jest lojalizacja obecnych klientów i pozyskanie nowych to nie wybierałabym nagród, które zachęcają do pozostania w domu, zamiast spędzenia czasu w ośrodku. Odpada zatem sprzęt RTV i AGD. Nawet wartościowy. Drobne gadżety firmowe też – bo osoby na wysokich stanowiskach dostają ich sporo od różnych firm, więc nie są zachęcające. Postawiłabym za to na porządne produkty sportowe, zachęcające do korzystania z ośrodka.
    Proponuję
    2 zestawy: Pulsometr-zegarek (o wartości ok 500 zł), 10 treningów personalnych (wartość ok 1000 zł), bon na zakup odzieży sportowej (500 zł).
    3 zestawy: Pulsometr-zegarek (o wartości ok 500 zł), 5 treningów personalnych (wartość ok 500 zł).
    3 zestawy: 5 treningów personalnych (wartość ok 500 zł), bon na zakup odzieży sportowej (wartość 250 zł).
    3 zestawy: 1 trening personalny (wartość ok 100 zł), torba sportowa (wartość ok 150 zł)

    Wychodzi równo 10.000 zł – przy czym część zostaje w ośrodku (treningi personalne – a jak ktoś kilka razy skorzysta z treningów, to się do nich przyzwyczai i kupi kolejne).

    I nie nazywałabym tego loterią, a konkursem po prostu:)

    • Jacek

      Dzięki. To chyba najbardziej dokładna odpowiedz na pytanie konkursowe. Dobra analiza i dobór nagród.
      Co zmiany nazwy – z przyczyn formalnoprawnych to musi być loteria, bo jest przewidziane losowanie zdobywców nagród (element losowości). Jeżeli chcielibyśmy zmienić to na konkurs, to trzeba by było zmienić zasady przyznawania nagród. Inna sprawa, że loterię zorganizować dużo trudniej niż konkurs (wymagania prawne są dużo większe).

      • http://blogostrefa.com/ ilona

        Jeśli ośrodek bierze na siebie wszelkie formalno-prawne kwestie związane z organizacją loterii to może być loteria:)

        • Jacek

          Tak zakładem pisząc to małe case study (zadanie konkursowe).

  • Pingback: Wesołych Świąt bez... | Marketing, Książki & Życie()

  • http://www.creamteam.pl/ Marek mareksy Szewczyk

    Cóż, zachęcanie do kupna przez loterie to proszenie się o kłopoty i pobyt w marketingowym piekle, świadczy też o słabości marki, która decyduje się na taki chwyt, dlatego moja propozycja jest prosta. Główną i jedyną nagrodą powinien być uśmiech Prezesa odciśnięty w betonie, nagroda pełna zalet, bo równie skuteczna jak prezentowanie zawodowych graczy w loteriach, maksymalnie obniżająca budżet (oszczędność), zaspokajająca ego kadry kierowniczej oraz, last but not least, akceptowalna tylko przez prawdziwego fana firmy, a czyż to nie piękne, dowiedzieć się, że się takowego posiada (znów miłe połechtanie załogi ale i walor poznawczy. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze można zaś wydać na kampanię, prawdziwą, bo reklamową. Gdzie mogę odebrać tę nagrodę? 😉

    • Jacek

      Z loteriami różnie, ale pomysł na nagrodę – chylę czoło. Pomimo 5 letniego pobytu w korpo, sam bym na to nie wpadł. :)

      • http://www.creamteam.pl/ Marek mareksy Szewczyk

        Taki zawód, cóż robić :) P.S. Uzasadnienie też najlepsze, prawda?!

        • Jacek

          No comment, na tym etapie. Nie puszczę pary z gęby. :)

  • efffa

    Moim skromnym zadaniem
    najważniejsza jest analiza grupy docelowej. Osoby wysoko postawione, z większym
    zasobem gotówki, dbające o swój wygląd i samopoczucie będą miały inne
    postrzeganie „nagród” niż inne grupy odbiorców. Osoby takie mało czasu spędzają
    w domu, zatem elementy wystroju czy wyposażenia wnętrz nie będą stymulujące.

    Można by również dopuścić opcje
    rozwiązań dla kobiet i mężczyzn: tu proponowałabym np. treningi personalne ze
    znanymi osobistościami: innymi dla Pań, a innymi dla Panów.

    Zatem moje propozycje są
    następujące:

    Nagroda nr 1: weekend w SPA

    Nagroda nr 2: trening personalny + plan treningowy z
    celebrytą

    Nagroda 3: ekspres do kawy z zestawem szklanek do każdego
    rodzaju kawy

    Nagroda – wyróżnienie: 2 bilety na galę KSW.

    Nagroda (nagrody pocieszenia): pulsometry, opaski
    magnetyczne, słuchawki sportowe do mp3, odzież termo aktywna.

    Opcjonalnie (dla Panów) gadżety do samochodu :)

    • Jacek

      Tak, od analizy grupy docelowej wszystko się zaczyna. Podoba mi się plan treningowy z celebrytą. Czy masz kogoś konkretnego na myśli?

      • efffa

        Co do konkretnych propozycji zastanawiałam się np. nad Pudzianem (lekko żartobliwie, jednak wrażenie robi swoje) albo już wspominana Pani Chodakowska, która obecnie jest mocno na czasie. Opcjonalnie inne osobistości ze świata fitness, na którym niestety jeszcze do końca się nie nam :)

        • Jacek

          Pudzian to byłoby coś. Niezłe mieliby miny. :)

          • efffa

            oczywiście to propozycja z przymrużeniem oka, bo podejrzewam, że nie wszystkim taka opcja przypadłaby do gustu. Aczkolwiek z samej ciekawości myślę, że takie spotkanie byłoby interesujące 😉

          • http://www.jaceklipski.pl Jacek

            Dlaczegóż by nie…

  • Guest

    Propozycja ode mnie jest następująca:
    – 4* karta podarunkowa o wartości 300zł do wykorzystania w strefie odnowy biologicznej ważny przez pół roku + parowar Vitamin+ marki Tefal [2040zł]
    – 4*karta podarunkowa o wartości 300zł do wykorzystania w strefie fitness ważna przez pół roku + parowar Vitamin+ marki Tefal [2040zł]
    – 2*karta podarunkowa o wartości 500zł do wykorzystania na terenie całego ośrodka ważna przez pół roku + parowar Vitamin+ marki Tefal [1420zł]
    (przez kartę podarunkową rozumiem kartę doładowaną na określoną kwotę za pomocą której klient płaci za usługę; nie jest wymagane (ani zabronione) jednorazowe wykorzystanie karty)
    – opaska holograficzno- jonizująca marki EQ + analizator składu ciała marki Tanita+ parowar Vitamin+ VC marki Tefal + plan diety i treningu na 2 m-ce [1410zł]
    – zegarek sportowy z pulsometrem wskazujący ilość spalonych kalorii marki Timex + opaska holograficzno-jonizująca marki EQ + urządzenie wielofunkcyjne marki Tefal + miesięczne konsultacje z trenerem i dietetykiem bez ograniczeń [1500z]

    Oprócz samego wymienienia nagród warto zadbać, aby w ośrodku znalazło się miejsce w którym będą zebrane podstawowe informacje o nagrodach.

    • Jacek

      Ok, tylko do czego służy opaska holograficzno- jonizująca marki?

  • Michal Beer

    Dla 75 wylosowanych klientów przygotowałbym spersonalizowane ręczniki z microfibry (z logo ośrodka i imieniem/nazwiskiem zwycięzcy). Wartość 30 zł x 75 = 2750 zł. Sami klienci nie mieliby czasu, aby bawić się w zamawianie 1 spersonalizowanego ręcznika, a tak otrzymują wyjątkowy gadżet, przygotowany specjalnie dla nich. Jest radość:)

    Dodatkowo kupujący karnet w styczniu biorą udział w losowaniu 5 sokowirówek Moulinex Infiny Press Revolution. To taki prezent do domu, ale utrzymany w duchu zdrowego stylu życia. Dla zapracowanych ludzi biznesu nie ma nic lepszego niż szklanka świeżego soku po wyczerpującym treningu. Dodatkowo, dzięki nowoczesnemu wzornictwu, jest to przedmiot, którym można zaszpanować zapraszając znajomych na małe standing party;) Jednym zdaniem: jest to gadżet z efektem WOW :) Koszt 1000 zł/szt.

    I jeszcze 5 opasek Jawbone UP, aby nasza loteria była iście kosmiczna. Cena 550 zł/szt. To gadżet za, który da się pochlastać każdy fan nowych technologii. Z drugiej strony to coś czego zakup ciężko uzasadnić przed zdenerwowanym wydaniem z domowego budżetu 5 stów małżonkiem (i trochę przed własnym sumieniem;) To wszystko czyni tę opaskę idealnym gadżetem konkursowym (jest alibi, jest radość;) Czym ta rzecz wymiata? Wszystkim. Liczy kalorie, przebiegnięte kilometry, puls, zapewnia zdrowy sen, a niebawem będzie zapewne parzyć kawę. Nie wyobrażam sobie użytkownika ekskluzywnego centrum sportowo-rekreacyjnego, którego taka nagroda by nie ruszyła. To taki gadżet z jajem, zero nudy, dużo pozytywnych emocji :)

    Aby dodatkowo wykorzystać moc drzemiącą w istniejących klientach, poza skłonieniem ich do przedłużenia karnetu na kolejny rok, za każdego pozyskanego przez nich nowego klienta dostają dodatkowy los w naszej loterii. Oczywiście nowi członkowie zapisujący się bez rekomendacji również biorą udział w zabawie.

    Aż sam nabrałem ochoty na wykupienie karnetu:)

    • Jacek

      Jestem pod wrażenie. Super podoba mi się ten pomysł z opaską Jawbone. Sam bym na to nie wpadł.

  • Agnieszka

    po pierwsze – jezeli grupa docelowa zarabia dobrze, wiek 25 do 45 – nie zakladam zeby kogos zmotywowala do udzialu w konkursie nagroda rzeczowa – ta grupa docelowa lubi sama sobie wybierac rzeczy, nie czekac okreslac sie w momencie i co najwazniejsze stac ja na to. Jedynymi nagrodami ktore pozwola wykorzystac potencjal osrodka oraz sklonic jak najwiecej `Klientow do zakupu karnerow na Styczen sa nagrody ktore osrodek moze zapewnic sam. Kort tenisowy, silownia, sauna, odnowa bioloficzna, fitness, aerobik. Dolozylabym do tego dietetyke i kompleksowa obsluge i pomoc w zadbaniu o wlasne cialo. Jezeli mam pieniadze, mam czas to a)chce i oczekuje profesjonalnej opieki i pomocy nad moim programem i postepami b) swiadczone uslugi musza byc naprawde na wysokim poziomie. zagram jezeli do wygarnia bedzie:
    miesiac cwiczen z trenerem (1 raz w tygdoniu – sprawdzajacy moje postepy i dobierajacy mi kolejne cwiczenia
    wartosc 800zl, konsultacje dietetyczne _ przygtowana spersonalizowana dieta (koszt 300zl(, indywidualne cwiczenia z trenerka aerobiku (2x w tygodniu przez miesiac zeby wyrobic wlasciwe nawyki koszt 1200zl), dzien donowy bilogicznej w SPA z mozliwoscia wykonania 3zabiegow _ masaz 2godzinny (koszt 1200zl), lekcje z trenerem tenisa (10indywidualnych lekcji w dogodnych dla Klienta terminach( koszt 650zl, karnet na saune o wartosci 200zl do wykorzystania przez kwartal, jako nagrode glowna dalabym kwartal pod opieka personalnego trenera (silownia, fitness, aerobic) `+ spersonalizowana dieta + sauna + zabiegi w strefie odnowy biologicznej o lacznej wartosci 4000zl – do tego chwytliwe haslo – wygraj kompleksowa pelna opieke Twojego ciala, zadbamy o Twoje cialo Ty odpocznij, profesjonalna przyjemnosc od Nas dla CIebie, profesjonalna opieka, zadbamy od CIebie jak nikt inny lub cos w ten desen. zostaje nam jeszcze 1800zl – za to kupilabym po 549zl swietne wykorzystujace najnowsze technologie, wyposazone w pulsometry oraz licznik spalanych kalorii, dziennej aktywnosci, ilosci przebiegnietych krokow Bransoletki Jawbone dostpene w ISPOCIE – store.apple.com ktore sa teraz krzykiem mody i bardzo modnym gadzetem zwlaszcza wsrod ludzi tego pokroju – pozatym apple kojarzy sie z czym wychodzacym poza szablon, ekskluzywnym, ladnym,, estetycznym i ganialnym w swej prostocie co pozwoli nam jeszcze bardziej podciagnac marke naszego osrodka w gore i poprzez podswiadomie skojarzenia i projekcje przenies pozytywne emocje zwiazane z marka na marke naszego osrodka. Bransoletki umiescilabym na materialach reklamowoych w wlasciwymi logotypami, materialu promocyjne opracowalabym przy udziale jakiegos dobrego grafika – tak aby zaznaczyc ekskluzywnosc i niepowtarzalnosc oferty, zrobic z tego atut zeby to sie w zadnm przypadku nie kojarzylo z osrodkiem ktory jest zmuszony robic konkursy aby Kliencie kupowali karnety – raczej – tak barzo jestesmy z Was dumnie ze pracujecie nad swoja kondycja i o siebie dbacie ze chcemy Wam podziekowac i w ramach nagrody mamy dla Was loterie z super nagrodami. Warunek cwiczcie w styczniu i pokazcie nam swoje zaangazowanie – wkupujac karnet mozecie wygrac wspaniale nagrody. Materialy powinny byc ekspresyjne, pokazujace zadbanych ludzi i prestiz osrodka. Calosc wydana na nagrody to 9997zl :) zmiescilismy sie w budzecie, mamy ciekawe promujace osrodek nagrody ktore zostana spozytkowane w osrodku, a Klienci ktorzy z nich skorzystaja przywiaza sie do osrodka i dopieszczeni i zadowoleni beda polecac nas dalej przyciagajac kolejnych Klientow sami stajac sie lojalnymi Klientami i ambasadorami naszej marki. Dziekuje :)

    • Jacek

      Agnieszka, chylę czoło przed kompleksowością Twojej analizy. Idealnie zmieściłaś się w budżecie. Naprawdę jestem pod wrażeniem.

    • Jacek

      Agnieszka, gratulacje za wygranie konkursu. W wolnej chwili odpisz mi proszę na e-mai, jaki wysłałem na Twój adres. Z góry dzięki.

  • Agnieszka

    a z drugiej strony tak sobie jeszcze pomyslalam przeciez Ci ludzie maja pieniadze i im nie zalezy tylko i wlylacznie na wartosci materialnej – jak by rzeczywiscie za te 10tys zorganizowac dzien wewnetrzy ekskluzywny z np tak modna teraz Chodakowska, i zaprosic na niego tylko tych ktorzy wykupili karnety lun okreslona liczbe osob z nich rozlosowac a dla 3 szczesliwcow zagwarantowac personalny trening z Chodakowska i ustalenie przez nia cwiczen na kwartal + mozliwosc konsultacji comiesiecznej postepow – jak wiadomo w 90dni ludzie sa wstanie stworzyc juz okreslone nawyki zamieniajace ich dotychczasowe zle nawyki na lepsze. Kup karnet na Styczen i wygraj wejsciowke na zamknieta impreze z Ewa Chodakowska. To na pewno by zrobilo szal – w dodatlu naglosnienie osrodka i budowanie wartosci dodanej dla marki osrodka byloby bardzo ulatwione w tej sytuacji. :) Jak by ktos nie wiedzial kto to Ewa Chodakowska polecam rzucic okiem na jej fenomen wejscia na rynek i zdobycia rzeszy fanow w 2013r.

    • Jacek

      Kojarzę Chodakowską, myślę że to byłby dobry pomysł.

  • Agnieszka

    Po pierwsze – jezeli grupa docelowa zarabia dobrze, wiek 25 do 45 – nie zakladam zeby kogos zmotywowala do udzialu w konkursie nagroda rzeczowa – ta grupa docelowa lubi sama sobie wybierac rzeczy, nie czekac okreslac sie w momencie i co najwazniejsze stac ja na to. Jedynymi nagrodami ktore pozwola wykorzystac potencjal osrodka oraz sklonic jak najwiecej `Klientow do zakupu karnerow na Styczen sa nagrody ktore osrodek moze zapewnic sam. Kort tenisowy, silownia, sauna, odnowa bioloficzna, fitness, aerobik. Dolozylabym do tego dietetyke i kompleksowa obsluge i pomoc w zadbaniu o wlasne cialo. Jezeli mam pieniadze, mam czas to a)chce i oczekuje profesjonalnej opieki i pomocy nad moim programem i postepami b) swiadczone uslugi musza byc naprawde na wysokim poziomie. zagram jezeli do wygarnia bedzie:
    miesiac cwiczen z trenerem (1 raz w tygdoniu – sprawdzajacy moje postepy i dobierajacy mi kolejne cwiczenia
    wartosc 800zl, konsultacje dietetyczne _ przygtowana spersonalizowana dieta (koszt 300zl(, indywidualne cwiczenia z trenerka aerobiku (2x w tygodniu przez miesiac zeby wyrobic wlasciwe nawyki koszt 1200zl), dzien donowy bilogicznej w SPA z mozliwoscia wykonania 3zabiegow _ masaz 2godzinny (koszt 1200zl), lekcje z trenerem tenisa (10indywidualnych lekcji w dogodnych dla Klienta terminach( koszt 650zl, karnet na saune o wartosci 200zl do wykorzystania przez kwartal, jako nagrode glowna dalabym kwartal pod opieka personalnego trenera (silownia, fitness, aerobic) `+ spersonalizowana dieta + sauna + zabiegi w strefie odnowy biologicznej o lacznej wartosci 4000zl – do tego chwytliwe haslo – wygraj kompleksowa pelna opieke Twojego ciala, zadbamy o Twoje cialo Ty odpocznij, profesjonalna przyjemnosc od Nas dla CIebie, profesjonalna opieka, zadbamy od CIebie jak nikt inny lub cos w ten desen. zostaje nam jeszcze 1800zl – za to kupilabym po 549zl swietne wykorzystujace najnowsze technologie, wyposazone w pulsometry oraz licznik spalanych kalorii, dziennej aktywnosci, ilosci przebiegnietych krokow Bransoletki Jawbone dostpene w ISPOCIE – store.apple.com ktore sa teraz krzykiem mody i bardzo modnym gadzetem zwlaszcza wsrod ludzi tego pokroju – pozatym apple kojarzy sie z czym wychodzacym poza szablon, ekskluzywnym, ladnym,, estetycznym i ganialnym w swej prostocie co pozwoli nam jeszcze bardziej podciagnac marke naszego osrodka w gore i poprzez podswiadomie skojarzenia i projekcje przenies pozytywne emocje zwiazane z marka na marke naszego osrodka. Bransoletki umiescilabym na materialach reklamowoych w wlasciwymi logotypami, materialu promocyjne opracowalabym przy udziale jakiegos dobrego grafika – tak aby zaznaczyc ekskluzywnosc i niepowtarzalnosc oferty, zrobic z tego atut zeby to sie w zadnm przypadku nie kojarzylo z osrodkiem ktory jest zmuszony robic konkursy aby Kliencie kupowali karnety – raczej – tak barzo jestesmy z Was dumnie ze pracujecie nad swoja kondycja i o siebie dbacie ze chcemy Wam podziekowac i w ramach nagrody mamy dla Was loterie z super nagrodami. Warunek cwiczcie w styczniu i pokazcie nam swoje zaangazowanie – wkupujac karnet mozecie wygrac wspaniale nagrody. Materialy powinny byc ekspresyjne, pokazujace zadbanych ludzi i prestiz osrodka. Calosc wydana na nagrody to 9997zl :) zmiescilismy sie w budzecie, mamy ciekawe promujace osrodek nagrody ktore zostana spozytkowane w osrodku, a Klienci ktorzy z nich skorzystaja przywiaza sie do osrodka i dopieszczeni i zadowoleni beda polecac nas dalej przyciagajac kolejnych Klientow sami stajac sie lojalnymi Klientami i ambasadorami naszej marki.

  • Anna Ryś

    Uważam, że jeśli ktoś wydaje grube pieniądze na karnet do takiego ośrodka, to nie jest to osoba, którą do przedłużenia czy zakupienia abonamentu przekonają nagrody (raczej chce po prostu zrobić coś „dla siebie”), ale jeśli będą wystarczająco wartościowe (i nie mówię tutaj tylko o wartości pieniężnej) dla tej grupy docelowej, to pewnie loteria nie zaszkodzi i jest szansa na przyciągnięcie kilku dodatkowych klientów. Więc 10 tys. powinno się zwrócić.

    Nagrody będą zależne od tego, co już wchodzi w cenę karnetu. Opis sugeruje, że odnowy biologiczne i inne luksusy oferowane przez ośrodek są w cenie. Możliwe, że kilka treningów personalnych (jeśli nie, to też fajny pomysł na nagrodę, bo dla ośrodka koszt jest niższy od wartości nagrody z punktu widzenia klienta) też jest.

    Dlatego zakładam, że klienci woleliby coś niezwiązanego z samym ośrodkiem lub luźno z nim związanego. Najlepiej coś, co pomoże im w prowadzeniu zdrowego stylu życia i/lub zaoszczędzi im czas, żeby mieli go więcej na aktywność fizyczną i spotkania towarzyskie. Czas i zdrowie są dla tej grupy zdecydowanie ważniejsze niż pieniądze. Bardzo liczy się też prestiż i opinie ludzi z ich otoczenia. Dlatego warto im zaproponować także coś, czym będą mogli się pochwalić (czy „zabłysnąć”). Na szczęście rozwijający się rynek usług prozdrowotnych i nowinki technologiczne przychodzą z pomocą :).

    Załączam plik, który przedstawia wybrane przeze mnie nagrody w formie graficznej (ot tak, chociaż grafikiem nie jestem, bo obraz jest wart tysiąca słów). Łączna wartość to max. 9966 zł brutto (nie wiem czy w tym wypadku miało być wliczane +11% wartości nagrody, ale założyłam, że nie i nie zostawiłam zbyt wiele luzu). Enjoy!

    • Jacek

      Bardzo fajna grafika. Cała argumentacja też brzmi sensownie.

  • Pingback: The best of „Marketing, Książki i Życie” czyli najlepsze posty z 2013 r. | Marketing, Książki & Życie()