Kurs zawodowy „Certyfikowany Online Marketing Manager”. Czy warto o nim pomyśleć?

Logo Online Marketing ManagerWarszawa. Piątkowe popołudnie, tuż przed drugim w listopadzie przedłużonym weekendem. Kilka minut po 15:30 opuszczam budynek Millenium Plaza. W torbie niosę jeszcze świeży certyfikat ukończenia kursu „Certyfikowany Manager Online”. Dwumiesięczna przygoda edukacyjna dobiegła końca. Czego się nauczyłem? Czy warto było zainwestować w szkolenie organizowane przez redakcję Online Marketing Polska? Zapraszam do lektury krótkiej recenzji.

Sposób organizacji kursu
Program szkolenia składał się z 6 sesji online oraz jednej w „realu”. Sesje online, prowadzone przez praktyków z różnych obszarów marketingu internetowego (m.in. Artur Maciorowski z Online Marketing Polska, Marcin Kordowski z K2 Search, Tomasz Karwatka z Divante, Wincenty Kokot z GoldenSubmarine) odbywały się w piątki, zwykle w godzinach 11:00 – 13:00.

Wykładowcy za pośrednictwem programu CommMeeting prowadzili dwugodzinne zajęcia (prezentacje). Uczestnicy, poza oglądaniem video, mogli brać aktywny udział w zajęciach zadając pytania na czacie. Pełny zapis zajęć (wersja video na You Tube) wraz ze wszystkimi materiałami edukacyjnymi (prezentacje, materiały dodatkowe od prelegentów) były po ich zakończeniu udostępniane na specjalnej platformie e-learningowej programu.

Zdjęcie certyfikatu
Kurs wieńczyło warszawskie szkolenie, egzamin (w formie warsztatowej pracy grupowej – przygotowanie kampanii online marketingowej dla wylosowanej firmy) i rozdanie certyfikatów (patrz – zdjęcie). Szkolenie poprowadził Maciej Lewiński z iSurvival.


Program kursu
O odpowiednią wartość merytoryczną kursu zadbał organizator – redakcja Online Marketing Polska oraz partnerzy – Divante, GoldenSubmarine oraz K2Search. Jak przedstawiał się plan ramowy kursu zawodowego „Certyfikowany Online Marketing Manager”, edycja jesień 2013 r.?

  1. E-mail marketing – od pozyskania atrakcyjnej bazy po planowanie i realizację efektywnych wysyłek. Prowadzący: Artur Maciorowski (Online Marketing Polska). Zajęcia online.
  2. Skuteczna sprzedaż przez internet – zwiększanie skuteczności działań. Prowadzący: Tomasz Karwatka (Divante). Zajęcia online.
  3. Media społecznościowe i ich wykorzystanie w promocji firm, produktów i usług – prowadzący Arkadiusz Widawski (Online Marketing Polska). Zajęcia online.
  4. Marketing na tabletach i smartfonach – pozyskiwanie „klienta mobilnego” i zasady tworzenia aplikacji mobilnych. Prowadzący: Wincenty Kokot (GoldenSubmarine). Zajęcia online.
  5. Marketing w wyszukiwarkach – realizacja strategii SEO i kampanii płatnych linków. Prowadzący: Marcin Kordowski (K2 Search). Zajęcia online.
  6. Skuteczne kampanie w sieci – katalog najbardziej efektywnych narzędzi promocji online. Prowadzący: Artur Maciorkowski (Online Marketing Polska). Zajęcia online.
  7. Analiza wyników kampanii internetowych – jak prawidłowo interpretować dane z Google Analitics. Prowadzący: Maciej Lewiński (iSurvival). Zajęcia w Warszawie.


Ocena kursu
Z mojego punktu widzenia kurs „Certyfikowany Online Marketing Manager” to dobry pomysł dla początkujących i średniozaawansowanych marketingowców internetowych. Ja wykorzystałem go do podniesienia swoich kwalifikacji w tych obszarach digital, z którymi nie mam zbyt często do czynienia w codziennej pracy (specjalizuję się w mediach społecznościowych).


Na zakończenie próba bardziej kompleksowej oceny. Co mi się podobało? Co można było zrobić lepiej?

Plusy kursu „Certyfikowany Online Marketing Manager”:

  • różnorodny program zajęć obejmujący większość najważniejszych obszarów z zakresu marketingu internetowego,
  • dobrze dobrana grupa ekspertów-praktyków (najbardziej podobały mi się zajęcia z Google Analitics z Maciejem Lewińskim, zajęcia z SEO prowadzone przez Marcina Kordowskiego oraz obydwa warsztaty z Arturem Maciorowskim),
  • ograniczona liczebnie  grupa uczestników (tylko 25 osób),
  • przystępna cena (ok. 2 tys. zł za 7 szkoleń),
  • formuła zajęć (video online + 1 spotkanie w realu),


Minusy kursu „Certyfikowany Online Marketing Manager”:

  • niewielkie braki programowe (brak modułu związanego ze strategią prowadzenia kampanii marketingu internetowego, nieco zbyt mało czasu poświęcone Google Adwords),
  • termin prowadzenia zajęć online (wykłady w piątki o 12:00, w godzinach pracy, niestety zmuszało mnie to do odsłuchiwania zapisów video)
  • lekko niedopracowana koncepcja samodzielnej pracy nad powierzonymi materiałami po zajęciach (trochę przyzwyczaiłem się do specyfiki znanej z Coursery, gdzie regularnie są testy albo prace zaliczeniowe, co zmusza do systematyczności).

Minusy są raczej drobne, także z czystym sumieniem mogę Wam zarekomendować skorzystanie z kursu „Certyfikowany Online Marketing Manager”.

Ocena kursu (w skali 1-10): 8,5 pkt.


To pisałem ja – bloger II klasy

Jacek Lipski

 

Ps. więcej info o kursie znajdziecie na stronie Certyfikowany Online Marketing Manager.

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. „Wideo online & Mobile Marketing” czerwcowy IAB ShowCase w Warszawie – recenzja
  2. „Brand advertising online” Showcase Warszawa, maj 2011 – opinia
  3. 60 ways to improve your Online Influence in 60 minutes

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.