„Jak oczarować klientów w sklepie czyli MERCHANDISING” Aleksander Binsztok i Tymoteusz Zieliński – recenzja klubowa MKŻ nr 8

Okładka książkiOczarować Klientów być może da radę, ale wytrawnych Czytelników już niekoniecznie. Małe rozczarowanie. O ile fajnie czytało się rozdziały dotyczące zachowań konsumenckich w POS (Point of Sales), o tyle cała reszta książki raczej mnie zawiodła. Padłem chyba ofiarą zbyt wysokich oczekiwań. Własnych oczekiwań, rzecz jasna.

 

Ofiara własnych oczekiwań
Nastawiłem się na poznanie prawideł sztuki merchandisingu czyli sposobu prezentowania towaru w sklepie w taki sposób, by klient chciał go kupić. Niestety książka, reklamująca się jako „kompleksowo wprowadzająca w świat merchandisingu”, jest przeznaczona dla początkujących. Ja, z racji wykonywanego zawodu, do tej grupy akurat się nie zaliczam (choć ekspertem też nie jestem), stąd lektura niespecjalnie przypadła mi do gustu.


Dobra rzecz dla początkujących
Nie zamierzam oczywiście odejmować wartości pozycji autorstwa Panów Binsztoka i Zielińskiego. Ich książka jest wartościowa dla osób dopiero zaczynających przygodę z tematyką. Historia merchandisingu, narzędzia merchandisera, merchandising w praktyce – te rozdziały na pewno spotkają się z ich uznaniem. O całkiem niezłym rozdziale o zachowaniach konsumenckich wspominałem już wcześniej.


Finalna nota

Książka z oferty księgarni One Press, którą mogłem przeczytać dzięki uprzejmości wydawnictwa, otrzymuje notę 6. Polecam, ale tylko osobom zaczynającym przygodę z merchandisingiem.


Ocena książki: 6/10 pkt.

 

To recenzowałem ja – bloger II klasy
Jacek Lipski

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. „O biznesie w internecie” P. Borek, A. Koronowicz, U. Lachowicz, J. Makulec, W. Petriczek i K. Zieliński – recenzja klubowa MKŻ nr 5
  2. „Skuteczne social media” Anna Miotk – recenzja klubowa MKZ nr 2
  3. „Strategia reklamy marki, produktów i usług” Agnieszka Dejnaka – recenzja klubowa MKŻ nr 6
  4. „Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę” Jason Falls i Erik Dekers – recenzja klubowa MKŻ nr 7
  5. “Grywalizacja” Paweł Tkaczyk – recenzja klubowa MKZ nr 1

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.