„O biznesie w internecie” P. Borek, A. Koronowicz, U. Lachowicz, J. Makulec, W. Petriczek i K. Zieliński – recenzja klubowa MKŻ nr 5

o biznesie w internecie okładkaDumny podtytuł „wszystko, co chcielibyśmy wiedzieć, ale baliście się zapytać” jest nieco mylący i wymaga doprecyzowania. Licząca niespełna 250 stron książka nie może raczej aspirować do miana „Biblii e-commerce”. Na pewno może być za to traktowano jako wartościowa lektura dla planujących założenie e-biznesu. 

Zwykle nie czytam książek, które tak jak „O biznesie w internecie”, są napisane na zasadzie zbioru Q&A (pytań i odpowiedzi). W tym wypadku muszę jednak stwierdzić, że ta formuła jest dobrze dobrana do zakresu tematycznego prezentowanych treści.


 

 

Pozycja obejmuje 8 podstawowych bloków tematycznych związanych z e-commerce:

  • „Startup – tworzenie nowego biznesu” – np. czy można zainteresować zagranicznego inwestora polskim startupem?
  • „Prowadzenie e-biznesu” – np. jak badać zachowania użytkowników na stronie, czyli testy A/B?
  • „Promocja” – np. czy działalność w social media ma sens, jeżeli prowadzi się firmę w modelu B2B?
  • „Sprzedaż i obsługa klienta” – np. czy warto inwestować w suport wielojęzyczny?
  • „Płatności elektroniczne” – np. Czy to prawda, że płatności cykliczne nie działają w Polsce?
  • „Bezpieczeństwo” – np. Czy płatność za pobraniem jest najbezpieczniejsza?
  • „Urządzenia mobilne” – np. czy aplikacja napisana na Android/IOS będzie działać na wszystkich urządzeniach mobilnych?
  • „Prawo” – np. czy mogę wykorzystać na swojej stronie zdjęcie znalezione w internecie?

Jak widać na przykładzie przytoczonych zagadnień książka „O biznesie w internecie” jest przeznaczona dla planujących założenie e-biznesu lub początkujących e-przedsiębiorców. Stanowi dobre wprowadzenie w specyfikę i reguły e-commerce. Grupa autorów-ekspertów gwarantuje wysoki poziom merytoryczny opracowania,
Jeżeli więc należycie do jednej z tych dwóch grup, polecam lekturę.


Książka jest dostępna w ofercie księgarni OnePress lub Helion.

Ocena książki w skali 1-10: 7

To napisałem ja – bloger II klasy
Jacek Lipski

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. „Cypherpunks. Wolność i przyszłość internetu” Julian Assange – recenzja klubowa MKŻ nr 4
  2. „Skuteczne social media” Anna Miotk – recenzja klubowa MKZ nr 2
  3. „Przechytrzyć social media” Evan Bailyn – recenzja klubowa MKZ nr 3
  4. "Jak zdobyć klientów w internecie" Gitte Harter
  5. “Grywalizacja” Paweł Tkaczyk – recenzja klubowa MKZ nr 1

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.