„Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę” Jason Falls i Erik Dekers – recenzja klubowa MKŻ nr 7

okładka książkiKsiążek o social media ukazało się w ostatnich latach bez liku. Nie mam na myśli tylko rynku amerykańskiego, który jest wypchany podobnymi publikacjami po brzegi. Także polscy autorzy złapali wiatr w żagle i opublikowali kilka wartościowych opracowań m.in. „Rewolucję social media” i „Skuteczne social media”, jakie recenzowałem na blogu. Nie mam co jednak owijać w bawełnę. Najlepsze książki o marketingu internetowym o social media ciągle powstają w USA.


Nie żebym dyskryminował Europejczyków i pozostałą część naszej planety. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie przecież negował fakty, iż to na rynku amerykańskim powstaje 99 proc. innowacyjnych rozwiązań w zakresie marketingu i social media, kopiowanych następnie przez cały świat. Z tego względu poszukiwanie wiedzy w tych 2 dziedzinach zawsze należy zaczynać od publikacji i blogów zza Wielkiej Wody.


Dlaczego warto

Kilka miesięcy temu w moje ręce wpadła książka, którą mogę określić tylko w jeden sposób. Najlepsza książka o marketingu w mediach społecznościowych, jaką kiedykolwiek czytałem. Bez ściemy!

Publikacja Jasona Fallsa i Erika Dekersa, autorów którzy od lat pracują jako konsultanci w dziedzinie marketingu społecznościowego i content marketingu, koncentruje się na strategicznym podejściu do kwestii prowadzenia działań marketingowych poprzez social media. I to stanowi o jej największej wartości. Rzadko trafiają się książki traktujące o social media ze strategicznego punktu widzenia. Posłuchajmy co na ten temat mają do powiedzenia sami autorzy.


Wartość książki podkreślą również jej oryginalny tytuł – „No bullshit social media. The All-Business, No-Hype Guide to Social Media Marketing”. Mówi wszystko. W polskiej wersji językowej niestety nie brzmi aż tak bardzo „powerful”.


Język czyni różnicę

Co jest typowe dla autorów z USA, w książce nie nawet śladu zbędnego teoretyzowania tylko praktyczna wiedza pokazana w oparciu o konkretne przypadki z życia wzięte (case studies). Na dodatek obydwaj Panowie unikają (co już typowe dla Amerykanów nie jest) nadmiernej ekscytacji i hurra optymizmu dla prezentowanych kwestii.


Kluczowy rozdział

Najlepsza część książki „Media społecznościowe” bez ściemy” to rozdział II, w którym Falls i Decker, wyjaśniają w jaki sposób działania marketingowe w social media mogą pomóc firmom w 7 konkretnych obszarach. Te obszary to:

  • Budowanie świadomości marki
  • Ochrona reputacji marki
  • Poprawa public relations
  • Tworzenie własnej społeczności
  • Poprawa jakości obsługi klienta
  • Uproszczenie prac badawczo-rozwojowych
  • Podniesienie liczby potencjalnych klientów u poprawa wyników sprzedaży

Pozostałe rozdziały też są niczego sobie (np. strategia, sposób organizacji pracy firmowego działu social media, specyfika działalności biznesowej w „społecznościówkach”), ale II jest zdecydowanie „the best”.


Finalna nota

Celujący! Książka dostępna w księgarni One Press otrzymuje 10 pkt. Polecam z całego serca i z pełną odpowiedzialnością, zarówno początkującym jak i bardziej zaawansowanym „graczom ze świata social media”.

Ocena książki: 10/10 pkt.

To pisałem ja – bloger II klasy
Jacek Lipski

 

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. „Przechytrzyć social media” Evan Bailyn – recenzja klubowa MKZ nr 3
  2. „Skuteczne social media” Anna Miotk – recenzja klubowa MKZ nr 2
  3. „Rewolucja social media” – recenzja książki Michała Sadowskiego z Brand24
  4. „Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?” – recenzja książki Joeriego Van Den Bergha i Matthiasa Behrera
  5. „O biznesie w internecie” P. Borek, A. Koronowicz, U. Lachowicz, J. Makulec, W. Petriczek i K. Zieliński – recenzja klubowa MKŻ nr 5

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.