„Lubelskie – właściwe miejsce, czas i ludzie” – nowy spot zrealizowany przez Venę Art

spot vena art

„Lubelskie – właściwe miejsce, czas i ludzie” – tak brzmi puenta spotu promującego potencjał inwestycyjny regionu. Spot zrealizowali koledzy z Domu Produkcyjnego Veny Art na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego. Naprawdę dobra rzecz. Oceńcie sami!

 

 

 

 

Formuła spotu
Film reklamowy odchodzi od klasycznej koncepcji kręcenia podobnych produkcji. Odbiorcy nie znajdą w nim liniowego eksponowania najważniejszych gałęzi przemysłu i suchego wyliczania zalet regionu. Nie znajdą także „gadających głów” i zawodowych aktorów w głównych rolach.

Zastosowano zupełnie inną formułę znaną raczej z programów popularnych stacji dokumentalnych. Lubelszczyzna została pokazana jako przestrzeń dająca inspirację i uwalniającą wyobraźnię poprzez pryzmat osób, które odniosły tu zawodowy sukces. W głównych rolach w spocie obsadzono bowiem autentycznych liderów miejscowego biznesu, nauki i sztuki, co w znaczący sposób wpływa na wiarygodność przekazu.

 

 

Przekaz
Historie bohaterów spotu przeplatane z wizjami konkretnych miejsc, projektów i inwestycji stworzyły obraz miejsca dającego nową perspektywę oraz możliwości. W ten sposób wyeksponowano najważniejsze atuty Lubelszczyzny, do których należą:

  • tradycja i kultura – symbolizowane przez Kaplicę Trójcy Świętej, najcenniejszy zabytek regionu, gdzie nakręcono początkowe ujęcia spotu,
  • styl oraz filozofia życia wypełnione kulturą i sztuką – co uosabia Jarosław Koziara, znany performer i artysta plastyk,
  • wykwalifikowana młoda kadra kształcona na uczelniach, których nie brakuje w regionie – reprezentowana przez zespół Eco-Zone 505 z Politechniki Lubelskiej (zdobywcy III miejsca w Eco-Shell Marathon w Rotterdamie),
  • konstruktywna współpraca nauki z biznesem – za przykład której służy prof. Grażyna Ginalska z Uniwersytetu Medycznego (wynalazca „sztucznej kości”),
  • naturalne zasoby regionu oraz strategia ukierunkowaną na OZE – prezentowane przez Lucjana Wojtachę z Wikana Bioenergia Sp. z o.o. (bioelektrownie metanowe),
  • kreatywność i nastawienie na biznesowy sukces – wyrażane przez Piotra Sieczkę
    i Dobromira Piekarskiego z eLeader (mobilne rozwiązania dla biznesu, 2013 Red Herring Top 100 Europe Finalist),
  • połączenie tradycji z nowoczesnością – odzwierciedlane przez Spółdzielnię Mleczarką Ryki, czołowego producenta serów dojrzewających (Jerzy Pyza),
  • innowacyjność – eksponowana przez Jana Hajduka z firmy Sigma S.A. (jedno z najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw z sektora maszynowego),
  • atrakcyjne położenie i rozwijająca się infrastruktura. 

W końcowych ujęciach spot odsyła odbiorców do specjalnego serwisu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego przeznaczonego dla inwestorów.

 

Realizacja
W produkcji reklamowej promującej potencjał inwestycyjny Lubelszczyzny wykorzystano m.in. techniki compostingu oraz color gradingu. Zdjęcia wykonano w jakości full HD z zastosowaniem wózka, kranu i heksokoptera.


Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. Dzieci w reklamie – spot TUI „Gdzie na wakacje?”
  2. Lekcje z przeszłości: najbardziej zabójczy spot telewizyjny w historii marketingu politycznego
  3. „LiteraTura I Wrocław 2013”. Odwiedź najbardziej zaczytane miejsce w Polsce…
  4. Urzekła mnie ta reklama: „Let’s meet again” czyli spot promocyjny UMCS, odsłona nr 5
  5. LubCamp#4 czyli lubelskie spotkania branży IT. Kilka refleksji z pozycji niezależnego obserwatora.

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.