„Rewolucja social media” – recenzja książki Michała Sadowskiego z Brand24

Rewolucja social mediaHit czy kit? Kupować, nie kupować? Czytać czy dać sobie spokój? Nowa książka o social media wydana przez polskiego autora zwykle wywołuję lawinę podobnych dyskusji w sieci. W przypadku książki Michała Sadowskiego nie dostrzegłem podobnego zjawiska. Większość głosów była raczej przychylna. Nie będę raczej specjalnie oryginalny, jeżeli tym razem „popłynę” razem z prądem opinii internautów. Moim zdaniem książka „Rewolucja social media” jest wartościową pozycją, w szczególności dla zaczynających przygodę ze społecznóściowkami. Rewolucyjna na pewno nie jest, za to stanowi solidne i przejrzyste kompendium wiedzy o branży. Doskonała literatura wprowadzająca i inspirująca do dalszych poszukiwań.

 

Tym razem krótko i na temat, jak na recenzję social media przystało (kanał komunikacji zobowiązuje). Plusy i minusy. Co mi się podobało? Co nie zyskało mojego uznania? Zacznijmy od plusów.

 

Co mi się podobało w „Rewolucji”

+ krótkie podrozdziały

+ prosty i łatwy do zrozumienia język pozbawiony angielskojęzycznych naleciałości

+ case studies z rozwinięciem dostępnym poprzez QR kody i skrócone adresy URL

+ przejrzysty układ treści

+ logiczny wywód

+ sensownie opracowane informacje o ROI i KPI w social media

+ gotowe przykłady (kopiuj – wklej)  hejterskich wpisów na oficjalnej stronie książki np. „Jeśli ten cały Sadowski może książkę napisać, to każdy może!”

+ sporo fajnych rekomendacji np. blogi, programy do przetestowania.

 

Co mi się nie podobało w „Rewolucji”

+ nieco za dużo informacji o monitoringu social media (chociaż rozumiem, że „koszula bliska ciału”),

+ duża liczba ogólników

+ pobieżność opisu niektórych case studies

 

Finalna konkluzja

Zaczynasz przygodę z social media? Przeczytaj koniecznie „Rewolucję”. Jesteś bardziej zaawansowany w „tematach społecznościowych”? Też warto sięgnąć, bo na pewno znajdziesz dla siebie „parę smaczków”. Ogólna ocena w skali od 1 do 10? Mocna siódemka!

 

Who is Michał Sadowski

Na wypadek, gdyby ktoś nie wiedział kim jest autor książki.

Michał Sadowski to założyciel i Prezes Brand24 S.A. firmy zajmującej się monitoringiem Internetu i nagrodzonej w konkursie Aulery 2012 oraz Ekomersy 2012. Współtwórca serwisów Patrz.pl, Moblo.pl, Slajdzik.pl, Finansosfera.pl . Programista i grafik. Bloger i komentator zjawisk związanych z Internetem.

 

To pisałem Ja – bloger II klasy

Jacek Lipski

Ps. blog „Marketing, książki i życie” ma swój fan page na Facebooku.
Dołącz do grona 400 Czytelników i włącz się do dyskusji.
Zapraszam!

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. „Kreowanie informacji. Media relations” Wojciech Jabłoński – recenzja książki
  2. Social media i marketing w internecie – biblioteczka początkującego. TOP 10 książek, które trzeba przeczytać!
  3. Nawróceni na social media
  4. Darmowe e-booki o social media – poleca Chris Brogan
  5. Blogosfera, Twitter i Facebook w służbie rewolucji. Recenzja książki „Arabska Wiosna” Jorga Armbrustera

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.