Blogosfera, Twitter i Facebook w służbie rewolucji. Recenzja książki „Arabska Wiosna” Jorga Armbrustera

Temat może lekko nie na czasie, ale dzisiaj w autobusie skończyłem czytać „Arabską wiosnę. Rewolucję w świecie islamskim” Jorga Armbrustera i nie mogłem się powstrzymać. Koniecznie chciałem podzielić się z Wami wrażeniami z lektury. Jak Facebook, Twitter i blogi pomogły obalić dyktatorów? O tym przeczytacie w dalszej części postu. 

 

Social media to zabawa, tak pewnie powiedziałaby większość z Was. Udostępnianie zdjęć z Kwejka, czytanie fajnych blogów, tweetowanie, dyskusje w grupach na Goldenline – świetna forma relaksu.

 

Ciekawe zatem co powiedzielibyście, gdyby pewnego pięknego dnia, grupa zamaskowanych mężczyzn w czarnych skórzanych kurtkach zgarnęła Was z ulicy i wpakował do przepastnej furgonetki. Chwilę później zakładają Wam opaskę na oczy. Zdejmują ją dopiero w czarnej celi. Przerażonym wzrokiem wpatrujecie się w narzędzia tortur szykowane przez oprawców. Tysiące myśli przebiegają przez głowę. Za co? Czym zawiniłem? To kara.

 

Kara za pisanie blogu krytykującego armię, władzę, sądownictwo (niepotrzebne skreślić)…

 

Nierealne, ale niestety jak najbardziej prawdziwe. Zdarzało się dosyć często np. w Libii i w Egipcie. Książka „Arabska Wiosna” jest pełna opisów podobnych tragedii. Obok dogłębnej analizy przyczyn Dni Gniewu, jakie doprowadziły do upadku Mubaraka i Kaddafiego, autor przedstawił kilka niezwykłych opowieści. Historii o blogerach, fanach Facebooka, Twittera i You Tube, którzy często z narażeniem życia relacjonowali przebieg rewolucji i dokumentowali zbrodnie reżimów.

 

Jaki z tego wniosek? Social media to nie tylko zabawa. Czasem potrafią zmieniać życie grup, społeczeństw, a nawet narodów. Prawdopodobnie bez Facebooka, Twittera, You Tube i blogów reżimy arabskich dyktatorów trwałyby nadal. Warto mieć to na uwadze…

 

Pozdrawiam

Jacek Lipski

Ps. polecam lekturę „Arabskiej Wiosny” Jorga Armbrustera.

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. „Sucessful Business Uses for Facebook and Linkedin” lekcja czwarta
  2. „WordPress 3. Instalacja i zarządzanie” recenzja książki Łukasza Wójcika
  3. „Kreowanie informacji. Media relations” Wojciech Jabłoński – recenzja książki
  4. „(R)ewolucja marki” – recenzja książki Jacka Pogorzelskiego
  5. „Zakamarki marki” Paweł Tkaczyk – recenzja książki

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.