„Język public relations” Anna Murdoch – recenzja

długopis i kartkaJedna z najlepszych książek o pisaniu w ogóle (nie tylko w PR), jaka trafiła do moich rąk. Przeczytałem ją w trakcie 2.5 godzinnej podróży pociągiem z Warszawy do Lublina. Lektura na tyle wciągającą, że nie przeszkadzała mi nawet konieczność spędzenia całej drogi na korytarzu. Świetna książka dla każdego firmowego pismaka, który chce podciągnąć swój warsztat. Spójny, uporządkowany i zwięzły wywód Anny Murdoch przeprowadzi Cię przez wszystkie najważniejsze formy pisarskie wykorzystywane w PR. Listy, komunikaty prasowe, streszczenia, opisy, reportaże i teksty prestiżowe. Wszystko co powinieneś wiedzieć, zanim zasiądziesz do pisania. Dowiesz się wszystkiego o słowie, które „jako podstawowe narzędzie komunikacji, jest właściwym bohaterem książki…”

 

Niektóre książki są ponadczasowe. „Język public relations” do takich właśnie książek należy. Mimo, iż powstała w 1998, do dzisiaj nie stracił prawie w ogóle na swojej aktualności. Brakuje oczywiście informacji o pisaniu na potrzeby PR w sieci (w 1998 internet w Polsce był jeszcze w powijakach), ale cała reszta jest na zupełnie mistrzowskim poziomie. Zwłaszcza fragmenty o pisaniu tekstów PR w języku angielskim.

 

Zanim przejdę do bardziej szczegółowej recenzji, kilka słów o autorce. Anna Murdoch jest przykładem twórcy, który świetnie łączy w swojej pracy elementy teorii i praktyki. Jako wykładowca warszawskiej SGH i były dyrektorem ds. public relations w Nissan Poland Ltd. ma ku temu odpowiednie kwalifikacje.

 

Czego Czytelnik może spodziewać się po książce „Język w public relations”? Kompendium informacji o formach pisarskich w public relations, komunikatach prasowych, streszczeniach, szlifowaniu stylu, wywiadach, korzystaniu z materiałów anglojęzycznych, warsztacie pracy w PR, elementach wizualnych, zasadach współpracy z dziennikarzami, listach, itd.

 

Nie to jest jednak najważniejsze. Największa wartość tej książki to przykłady tekstów z bogatej praktyki zawodowej autorki. Duże wrażenie zrobiły na mnie, bądź co bądź człowieku który od ładnych paru lat para się pisaniem, teksty z newslettera Nissana dla dziennikarzy oraz wywiad z Elżbietą Dzikowską (na potrzeby magazynu wewnętrznego).

 

„Zadaniem specjalisty od public relations jest utrzymanie jak najbardziej harmonijnej relacji między obrazem a komentarzem werbalnym. W tym dopomoże mu mistrzowskie władanie słowem” – pisze na zakończenie Anna Murdoch. Dodam od siebie, że pomoże mu również lektura książki „Język w public relations”.

Polecam!

Jacek Lipski

Ps. od stycznia 2011 r. blog „Marketing, Książki i Życie” ma swój fan page na Facebooku. Dołącz do prawie 300 Czytelników!

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. "Public relations. Czy to się sprawdzi?" Ewa Hope
  2. "Public relations" Anthony Davis
  3. "Public relations w praktyce" Fraser P. Seitel
  4. „Public relations” Sam Black

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.

  • http://pr-wideo.pl/ Ola

    Genialna pozycja, zdecydowanie jedna z lepszych jakie czytałam. W bardzo fajny sposób opisuje sposób redagowania tekstów w PR. Pomocne i ciekawe są też przykładowe teksty autorki. Pozycja naprawdę godna polecenia.

    • http://www.jaceklipski.pl Jacek

      Podpisuję się pod Twoim komentarzem obydwiema rękami. Super praktyczna książka.