Burger King zaskakuje Majorów – social media marketing na Foursquare!

Logo Burger KingBurger King wzywa Majorów! Użytkownicy Foursquare zaskoczeni przez markę! Komunikat prasowy o tak chwytliwym nagłówku zawitał kilka dni temu na moją skrzynkę pocztową. Dotyczył akcji marketingowej zorganizowanej przez Burger King w Dniu Dziecka. Fajny przykład social media marketingu. Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszam do dalszej części postu!

 

Sam mechanizm akcji nie był specjalnie rewolucyjny. Majorzy lokali Burger King, czyli osoby najczęściej „checkinujące się” w w nich za pomocą aplikacji Foursquare, dostali specjalne zaproszenie na dowolny darmowy zestaw. Ogółem 27 restauracji w Polsce i 27 Majorów, do których Burger dotarł poprzez social media, m.in. Facebooka. Dlaczego więc postanowiłem napisać o akcji?

 

5 powodów, dla których warto było napisać o akcji Burger Kinga:

1. Burger kontynuuje działania w social media – vide kampania z Kominikiem.

2. Sieć restauracji rozpoczęła działania w mało popularnym w Polsce serwisie geolokalizacyjnym – jako jeden z korporacyjnych prekursorów.

3. Mała rzecz, pozornie niewielki wydatek – ale z szansą na spory rezonans w mediach.

4. Warto dbać o swoich „hard userów” – inwestycja w lojalność klientów zawsze się opłaca.

5. Wolę taką nieszablonową akcję – niż ciągłe i uporczywe „walenie outdoorem i ATL po oczach” w wykonaniu większości graczy na rynku.

 

Podsumowanie? Fajna inicjatywa, czekam na kontynuację w znacznie szerszym zakresie.

Pozdrawiam

Jacek Lipski

PS. przy okazji przypominam, że blog „Marketing, książki i życie” ma swoją stronę na FACEBOOKU! Dołącz do ponad 220 Czytelników i weź udział w dyskusji!

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. Nawróceni na social media
  2. Darmowe e-booki o social media – poleca Chris Brogan
  3. Najlepsze magazyny o marketingu, komunikacji i social media. Do pobrania z sieci. Za darmo…
  4. „Social Media and Building Community” lekcja trzecia

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.