Komunikacja wizerunkowa we Wrocławiu!
Niezbyt często wykorzystuję na blogu notatki prasowe, jakie od czasu do czasu wpadają na moją skrzynkę emailową. Powód jest prozaiczny. Rzadko dostaję coś sensownego, co pozostawałoby w zgodzie z tematyką blogu. Dzisiaj po otworzeniu skrzynki czekała mnie jednak miła niespodzianka. Dostałem informację o uruchomieniu nowego kierunku studiów na Uniwersytecie Wrocławskim. Co to za kierunek, który wzbudził moje zainteresowanie? Komunikacja wizerunkowa ze specjalnościami…
… reklama, public relations oraz branding!
W założeniu na nowym kierunku studiów licencjackich mają kształcić się przyszli pracownicy creative industries. Kreatywności raczej nie można się nauczyć, ale posiadany talent trzeba rozwijać. Solidna podstawa teoretyczna na pewno przy tym nie zaszkodzi.
Spojrzałem w program specjalności „branding” i muszę przyznać, że z punktu widzenia praktyka wygląda obiecująco. Brand design, brand communication, strategi marki, narzędzia komunikacji marketingowej, briefing, rebranding, infografika, proces kreatywny – gdybym miał taką możliwość ładnych parę lat temu, sam wybrałbym podobne studia.
Nie wiem, jak kierunek i studiowanie będzie wyglądało w praktyce, ale na pewno trzymam kciuki za całe przedsięwzięcie edukacyjne czyli kierunek „Komunikacja wizerunkowa” (Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Wrocławski. Dobrych specjalistów w marketingu nigdy zbyt wiele! 😎
Pozdrawiam
Jacek Lipski
PS. przy okazji przypominam, że blog „Marketing, książki i życie” ma swoją stronę na FACEBOOKU! Dołącz do ponad 220 Czytelników i weź udział w dyskusji!
Spodobał Ci się wpis?
Polecam sprawdzić też
Case Open 2016 czyli forum dla strategów marketingowych
Interesujecie się strategią marketingową, ale taką z prawdziwego zdarzenia, przez duże „S”? Super, w takim razie koniecznie przeczytajcie ten post do końca. Napisałem dla Was parę słów o forum strategii marketingowej Case Open 2016, które odbędzie się 14 kwietnia br. w Warszawie. To spotkanie z najlepszymi strategami w naszym kraju i 10 inspirujących case studies z różnych obszarów polskiego rynku. Polecam Waszej uwadze, zwłaszcza że mam dla Was fajny kod rabatowy na udział w forum.
Marketerze, dbaj o swój rozwój
Prof. Kotler powiedział kiedyś do swojego rozmówcy, że „teorii marketingu nauczy go w jeden wieczór, ale marketerem będzie stawał się całe życie”. Trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. Konieczność samodoskonalenia wynika po części z praktycznego charakteru zawodu, ale również z nieustannych zmian zachodzących w obszarach wiedzy wpływających na marketing. By nie pozostać w tyle, dobry marketer musi być nastawiony na ciągłe podnoszenie wiedzy i kompetencji zawodowych. Wbrew pozorom nie musi to kosztować milion dolarów. Czasem wystarczy tylko dobrze poszperać w internecie.