Lekcje z przeszłości: najbardziej zabójczy spot telewizyjny w historii marketingu politycznego

Rok 1964. Pierwsze wybory prezydenckie w USA po zamachu na JFK. Naprzeciw siebie stają demokrata Lyndon Johnson, ze swoim planem „Great Society”, oraz republikanin Barry Goldwater, miłośnik broni atomowej i zbrojnej konfrontacji z ZSRR.

 

Sztab wyborczy LBJ emituje w telewizji spot, który przeszedł chyba od razu do historii marketingu politycznego. „Stokrotkę” wyświetlono tylko raz. To w zupełności wystarczyło, by do szczętu pogrzebać jakiekolwiek szanse Goldwatera na zasiedlenie Białego Domu. Cały świat zapewne odetchnął z ulgą.

 

Pozdrawiam

Jacek Lipski

Ps. radzę zwrócić uwagę na zabójczą puentę spotu…

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. „Bitwa warszawska 1920” czyli o tym jak nie opowiadać historii…
  2. Barwy kampanii czyli o marketingu politycznym w wyborach parlamentarnych, część I
  3. Barwy kampanii czyli o marketingu politycznym w wyborach parlamentarnych, część II

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.